Toon posts:

Kan geen SSD of windows 10 installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 745075

Topicstarter
Problemen;
Kan niet installeren vanaf Windows-10 DVD.
Scherm zwart bij opstarten.
Probleem met installeren SSD na aanmaken partities.
SSD wil niet meer opstarten.

1- Plaats ik de Windows-10 DVD in de laptop, zie ik wel het logo maar verder gebeurt er niets. Doe ik hetzelfde met de Windows-7 DVD, start deze normaal op.
2- Afijn wil een SSD plaatsen. HDD uit de laptop gehaald en SSD, nieuw uit doos in de laptop gezet. Toen toch mbv Windows 10 dvd de OS op de SSD gezet. Het lukte!!!! Werkte prima. Toen een aantal partities op de SSD gemaakt met windows 10. Daarna een programma geïnstalleerd, opnieuw opstarten, geen probleem. Ik blij, nóg een programma geïnstalleerd, opnieuw opstarten en ho maar. Zie geen F2 voor BIOS of F10 voor opstartmedium voorbij komen, zwart scherm SSD lampje brand op de laptop en processor wordt heet.
3- Oude HDD er weer ingezet, met EaseUs Partition Manager de partities van de SSD verwijderd en met de meegeleverd migration software drive C en D gekopieerd naar SSD. HDD eruit, SSD erin, geen sjoechem. Zie geen F2 voor BIOS of F10 voor opstartmedium voorbij komen, zwart scherm SSD lampje brand op de laptop en processor wordt heet. Ook met de opstart DVD van windows 10 of windows-7, zwart scherm.
4- Opnieuw met EaseUs Partition Manager de partities op de SSD verwijderd én een minuut wipe disc. Daarna met de meegeleverd migration software alleen drive C gekopieerd naar SSD. HDD eruit, SSD erin, en ja hoor hij start supersnel op. Maar ja drive D, waar de documenten opstaan moet worden aangemaakt. Partities aangemaakt, opnieuw opstarten, geen sjoechem. Gewisseld van scherm output, zelfs op de TV aangesloten, niets.
5- Een week later weer geprobeerd. Partities verwijderd, wipe disk voor 2 minuten, C en D gemigreerd, SSD erin, HDD eruit, opstarten en ja hoor….. Hij start supersnel op!! Ik blij, windows vraagt of het de driver voor de samsung evo mag installeren, ik op JA knop drukken, opnieuw opstarten, super snel, geweldig….. Ik ga weer partities aanmaken opstarten…. Geen sjoechem, zie geen F2 voor BIOS of F10 voor opstartmedium voorbij komen, zwart scherm SSD lampje brand op de laptop en processor wordt heet.
6- Wat is hier aan de hand? Veel gegoogled, niets gevonden wat (achteraf) bruikbaar is. Ik ben out of options!!

Het liefst wil ik windows-10 clean (code heb ik) op de SSD

- Medion Erazer X6816 laptop
- Processor Intel I7-2670QM
- Geen apparaat problemen, up to date
- Bios heeft geen UEFI, opstartvolgorde is HDD(SSD), DVD
- Bios herkent SSD wel
- Hitachi 750Gb HDD
- HDD heeft meerdere verborgen partities waaronder ook een herstelpartitie
- Samsung EVO 850 500Gb SSD (wil 7 partities maken)
:'(

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:53

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Mocht er toch nog iemand (net als ik) zo'n bejaard beestje te pakken krijgen en op Win 10 willen hebben lopen
dan is het wel mogelijk.

Belangrijkste is dat je de bios 207 versie installeert.
Zoek met op het net biox6815_6816w8.exe
Deze installeert alleen (volgens de beschrijving) onder Win8 maar mij is het gelukt onder compatibiliteits modus. Zo kon ik me BIOS alsnog updaten. Daarna werkt de standaard intel video drivers 3000 (laatste versie)
ook weer en start hij met normaal beeld op (ipv zwart).
Om btw uit die zwarte stand te komen: FN +F1 (slaapstand) duurt even maar dan moet je beeld weer zichtbaar worden.

Ook handig om te installeren zijn is de patch voor de functionkeys te vinden onder de naam keye641x_p763xw10.exe. Dan werkt je wifi ook weer automatisch, anders moet je hem iedere keer handmatig instellen.

Hoop dat iemand hier nog wat aan heeft, heeft mij heel veel tijd gekost om deze laptop goed aan de praat te krijgen onder win10 (64 bit)

[Voor 6% gewijzigd door bonus op 11-12-2022 16:53]

Atari 4 ff'r 😊

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:25
Samsung EVO 850 500Gb SSD (wil 7 partities maken)
Waarom precies, als ik vragen mag?

Joep

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Hiervoor een 6 jaar oud topic uit de sloot trekken is niet de bedoeling.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee