Met mijn beperkte electronica kennis heb ik besloten om een security project te maken op basis van Arduino. Een simpele Arduino Uno met LCD display 433Mhz ontvanger, Alarm en later GSM module.
Op dit moment werkt alles op de volgende twee opmerkelijkheden na;
- De Uno wordt ontzettend warm (kan me vinger er niet op houden).
- Zodra ik de 5V van mijn LCD display aansluit, stopt alles er mee. De LCD begint soort refresh uit te voeren en de teksten beginnen te knipperen en de 433Mhz ontvanger werkt niet meer.
Ik heb een tekening gemaakt van hoe ik het heb aangesloten;

Ik heb zelf alle bedrading gecontroleerd en alles nagemeten. De 5V naar het LCD display is 5.09V en de 12V is ook netjes 12V. Op dit moment heb ik geen idee meer wat ik moet controleren/uitzoeken.
- Hoort de Arduino zo warm te worden? Ik heb namelijk wel 12V nodig voor mijn alarm en de Arduino hoort 12V aan te kunnen als Vin.
- Hoe kan de 5V van het LCD display ervoor zorgen dat alles in de soep loopt?
- Op mijn lapvoeding heb ik een tekst CC staan met een led eronder. Elke keer als ik de 433Mhz afstandsbediening indruk gaat dit lampje kort branden. Ik heb hier een filmpje van maar tweakers album is nog niet zo ver
Op dit moment werkt alles op de volgende twee opmerkelijkheden na;
- De Uno wordt ontzettend warm (kan me vinger er niet op houden).
- Zodra ik de 5V van mijn LCD display aansluit, stopt alles er mee. De LCD begint soort refresh uit te voeren en de teksten beginnen te knipperen en de 433Mhz ontvanger werkt niet meer.
Ik heb een tekening gemaakt van hoe ik het heb aangesloten;

Ik heb zelf alle bedrading gecontroleerd en alles nagemeten. De 5V naar het LCD display is 5.09V en de 12V is ook netjes 12V. Op dit moment heb ik geen idee meer wat ik moet controleren/uitzoeken.
- Hoort de Arduino zo warm te worden? Ik heb namelijk wel 12V nodig voor mijn alarm en de Arduino hoort 12V aan te kunnen als Vin.
- Hoe kan de 5V van het LCD display ervoor zorgen dat alles in de soep loopt?
- Op mijn lapvoeding heb ik een tekst CC staan met een led eronder. Elke keer als ik de 433Mhz afstandsbediening indruk gaat dit lampje kort branden. Ik heb hier een filmpje van maar tweakers album is nog niet zo ver
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl