Ervaring met Lightroom CC op Ultrabook met Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We willen een Ultrabook aanschaffen met Windows 10 om mee te nemen op reis.
13 inch en dus licht in gewicht.
En er moet Lightroom CC makkelijk/snel op kunnen draaien.

We denken aan de HP Envy 13-D082ND of Acer Aspire V3-372-56YT.

We hebben voorkeur voor de Envy, maar deze heeft een (niet uit te breiden) intern geheugen van 4GB: is dit zwaar genoeg om Lightroom soepel te laten draaien?
De Aspire heeft af fabriek al 8 GB en is wel uit te breiden (maar daardoor iets dikker/zwaarder).

Wie o wie heeft ervaring met één van deze beide laptops in combinatie met Lightroom?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotLikeTheOther
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08 22:24

NotLikeTheOther

Probeer het en je weet het...

Niet uitbreidbaar geheugen is best een handicap. Je kan uiteraard het geheugen niet uitbreiden, maar wat doe je als het bestaande geheugen kapot gaat na 2,5-3 jaar? Dan zit je met een redelijk waardeloze laptop.

Wat mij overigens opvalt is dat de Acer standaard al AC ondersteuning heeft, mogelijk is de wireless chip iets beter. Buiten dat zijn ze erg aan elkaar gewaagd en komt het voor een groot deel neer op persoonlijke voorkeur.

Qua opslag ben ik er nog niet helemaal over uit. De Envy heeft een M.2 SSD en de Acer een "SSD", redelijke kans dat de HP wint op dat gebied. Als ik eerlijk ben dan zeg ik dat het niks uitmaakt aangezien de meeste mensen toch niet meer nodig hebben dan een Intenso SSD of Crucial BX100.

Persoonlijke voorkeur ligt bij de Acer vanwege het uitbreidbare geheugen. LR lust best wel wat RAM en 4GB zal je vaak teveel remmen in dat geval.