Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07-2023

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Heb week geleden twee kasten voorzien van extra luchtgaten en ventilatoren. (zie ook [url="http://home.wanadoo.nl/rhl/specs/""]specs[/url])
In de AOpen HQ08 zit voorin aan de onderkant een 80 mm gat (voor aanvoer). Achterin boven de voeding zitten twee 80 mm 12V fans (gesloopt uit oude voedingen).
In de noname kast zit nu ook een 80 mm gat voorin. Achterin zit boven de voeding een 92 mm 12V fan (ook afkomstig uit een oude voeding)
Ik ben geen die-hard overclocker of case-modder. De twee systemen staan in de woonkamer. Bij heeft vooral stabiliteit en geluidsarm de voorkeur.

Nu heb ik voor elke ventilator een fingerguard, maar heb ik ze niet ingezet, heb ze zelfs van de voeding verwijderd. Ik zie namelijk het voordeel van deze dingen niet, naast natuurlijk het voorkomen van vingergehakt! Dat is volgens mij dan ook de enigste pre. Het heeft echter welke enkele ernstige nadelen!! Het zijn stofcollectors. (de fanguard van de voeding was voorzien van een minimeters dikke stoflaag) en het verstoord de luchtstroom.

Nu heb ik voor de server een Enermax 350W besteld, want vermoed dat de huidige 250W het toch wat benauwd krijgt met 2 PII 500 >:) Deze is voor zien van twee fans en jawel twee fingerguards. Die aan de achterkant laat ik misschien zitten (in verband met schakelaar) Maar die aan de binnenzijde wil in ieder geval verwijderen. Iemand een idee hoe dat zit met garantie? Heb zitten zoeken naar postings over fingerguards kwam daar regelmatig fotoŽs tegen waar zelfs in de kast fingerguards waren gemonteerd. WHY??

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Mag deze naar D.O.C :?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyfb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 17:00

rudyfb

the Mentor

In mijn geval heb ik fingerguards, aangezien ik een odchtertje en 2 nieuwsgierige katten heb :D

If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

nou daarom!!
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/FreekF/3.jpg

dat ding lust vingers rauw!! :9~

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Wat betreft de vingers zoals ik al zei zitten alle fans bij mij aan de achterkant. De cases staan in een kast. De kans dat je je vinger in een draaiende fan steekt is dus erg klein! Alleen bij de Enermax voeding met zijn schakelaar is een risico geval. Hmmm, ben er nog niet uit of ik daar de fanguard van zal verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 20:22
het zijn stofcollectoren... liever dat de stof daar zit, dan in mijn pc!
verstoord de luchtstroom... is niet waar en so what? de luchtstroom wordt toch turbulent in de ventilator.... en er wordt ook echt niet minder lucht in je pc geblazen als je ze er wel op laat zitten...die dingen heten fingerguards (=bescherming voor je vingers)... als jij zeker weet dat jij je vingers er nooit in zal stoppen dan hoef je idd ook geen finger guards er op te klussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 14:35 schreef jurjen13 het volgende:
het zijn stofcollectoren... liever dat de stof daar zit, dan in mijn pc!
Weet niet hoe de fan van jouw voeding blaast, maar de mijn blaast naar buiten. Ofwel de fingerguard houdt het stof tegen!!

Daarnaast zorgt de fingerguard voor [b]extra[/b] turbelentie (= meer lawaai) Ik geef toe is niet veel maar ja alle kleine beetjes maken één grote toch. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het heet een fingerguard, maar helpt met name goed tegen draadjes die dreigen in de fan verzeild te raken, en die zitten binnenin je computer in grote getale (bijv. die van de fan zelf).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat die dingen de luchtstroom bellemeren vind ik toch grote onzin... De lucht wordt er toch wel langsgeblazen...

En dat van dat stof verzamelen is ook onzin... De guard heeft juist 't stof tegengehouden wat anders de fan in gegaan was of je pc in... Een fan verzameld een hele hoop stof, vandaar dat je fans ook naar zo'n 2 jaar moet vervangen omdat ze dan aarding vol met stof zitten en omdat 't motortje maar een beperkte levensduur heeft (x aantal omwentellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 20:22
Op vrijdag 22 juni 2001 14:47 schreef SpeedyG het volgende:

[..]

Weet niet hoe de fan van jouw voeding blaast, maar de mijn blaast naar buiten. Ofwel de fingerguard houdt het stof tegen!!
hmmm mijn intake-fan zuigt lucht naar binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 14:51 schreef mvdejong het volgende:
Het heet een fingerguard, maar helpt met name goed tegen draadjes die dreigen in de fan verzeild te raken, en die zitten binnenin je computer in grote getale (bijv. die van de fan zelf).
Weet niet hoor, als ik een draadje voor zo'n fingerguard hou wordt ie toch echt naar binnen gezogen. Zo iets werkt alleen als de draden haaks op de spijlen van het rooster liggen. Dan kun je beter een grof mazig gaas ervoor spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 13:50 schreef SpeedyG het volgende:
en het verstoord de luchtstroom.
Dat is precies de reden dat ik binnenkort de fingerguard van de PSU deruit ga dremelen. Volges mij zorgt die voor een heleboel lawaai. Als je alleen al ff zacht der tegenaan blaast terwijl de computer uit staat hoor je het al vet ruisen...
Heb zitten zoeken naar postings over fingerguards kwam daar regelmatig fotoŽs tegen waar zelfs in de kast fingerguards waren gemonteerd. WHY??
In een kast hangen wel veel kabeltjes, en voor je fingers is het ook wel zo fijn. Zo heb ik met m'n vingers wel eens iets te dicht bij mijn Spire MA324-15B3 gezeten. Duurde dus wel een week lang voordat dat weer een beetje geheeld was.... en dan is dit nog maar een 4500 toeren 60mm fannetje.

Aan de andere kant hoor je eigenlijk ook helemaal niet met je stomme kop in de computer te zijn alsie aanstaat en kun je de kabeltjes met tiestrips wel ff zo netjes wegwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een reden zou kunnen zijn om EM-straling tegen te houden.

Kooi van Faraday gesloten houden dus. Ik weet niet of je er veel last van hebt, maar de voeding zou je geluidskaart wat kunnen gaan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Ik heb ook zon snelle 5400 rpm fan en als ik me vinger er snel en hard tussen steek stopt hij en voel ik niks.

(ik weet het ik ben gestoord) >:)

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Liever stof aan m'n fingerguard dan bloed aan m'n fan!

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 15:57 schreef pierkwam het volgende:
Ik heb ook zon snelle 5400 rpm fan en als ik me vinger er snel en hard tussen steek stopt hij en voel ik niks.

(ik weet het ik ben gestoord) >:)
Probeer dat nog eens met een goede 12cm fan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:28

Cr3ator

1 bar is geen bar

Op vrijdag 22 juni 2001 16:04 schreef WOrKstation het volgende:

[..]

Probeer dat nog eens met een goede 12cm fan :P
Paté! *jummie* >:)

Mgoed, lijkt me toch beterom ze er wel voor te zetten, maar wie ben ik om je tegen te houden als je ze er toch af wil hebben. :?

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vingers in een 80 mm kan niet zo veel kwaad, heb het al 3x gehad, door on the fly koelers te monteren/demonteren >:)
Het doet pijn, maar het kan niet echt kwaad (sunons)
edit:

in mijn cpu koeler daarentegen had ik er wel een snee van overgehouden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

..en, laten we eerlijk zijn: het ziet er een stuk c00l3r en professioneler uit met fingerguard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Yeah right! Aan de achterkant :? :? :? :?

[Sarcasme mode]
M'n muur is er helemaal weg van :9
[/Sarcasme mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
omdat het mooi is :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10

Epsilon

Op vrijdag 22 juni 2001 16:48 schreef SickBastard het volgende:
Vingers in een 80 mm kan niet zo veel kwaad, heb het al 3x gehad, door on the fly koelers te monteren/demonteren >:)
Het doet pijn, maar het kan niet echt kwaad (sunons)
edit:

in mijn cpu koeler daarentegen had ik er wel een snee van overgehouden ;(
ja maar je hebt maar een doodgewone sunon 80mm (of ander merk) erin hangen. Probeer dit maar es met een delta 60HP, 80MP,80HP of een delta 120mm!!!! dan ben je (in het laatste geval,120mm, 4000rpm) een topje kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:15

BrZ

Op vrijdag 22 juni 2001 18:14 schreef epsilon het volgende:

[..]

ja maar je hebt maar een doodgewone sunon 80mm (of ander merk) erin hangen. Probeer dit maar es met een delta 60HP, 80MP,80HP of een delta 120mm!!!! dan ben je (in het laatste geval,120mm, 4000rpm) een topje kwijt!
Idd... geloof me als ik zeg dat je je vinger niet in een delta 60HP wilt krijgen...
Heb ik dus al es gehad en alles wat er in die fan ging zat daarna niet meer aan m'n vinger :P (ok, was alleen een stuk huis... :) )

Ben ook een keer een halve nagel kwijtgeraakt nadat ik het nodig vond om die in een 80mm fan te steken (vergelijkbaar met een delta 80MP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Waarom stekekn jullie toch allemaal jullie vinger in die vents. Daar zinn ze echt niet voor bedoeld!!
Probeer het de volgende keer eens met een nagelschaartje. Werkt net zo goed en is een stuk minder pijnlijk.

Nu even zonder gekheid. Uit alle reacties kom ik tot de conclusie dat het enige nut van die dingen is om domme vingers te sparen.
Dus ik laat ze er lekker af. Iedereen die dan zonodig de achterkant van mijn kast wil voelen die merkt gauw genoeg dat dat niet slim is >:) >:) >:) MAD-COOKIE je bent hierbij gewaarschuwd

Denk dat ik er eentje laat zitten en dat is op de ENermax koeling. Dit in vebrand met de schakelaar. Beetje $@^%#$^!#$ als je de schakelaar net mist en opeens met je klauwen in de groentesnijder zit :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Ik heb op mijn koelblok een 92mm fan gemonteerd, daar zit ook een fingergaurd op,
omdat:
1. ik vind het mooier.
2. Als die fan ooit mocht losraken valtie in mijn computer en ik wil niet weten wat er dan met mijn mooi systeempje gebeurt.

IK: Mam, wat eten we vanavond?
moeder: Gemalen Geforce met een beetje geraspte Thunderbird jongen.
Ik: en als toetje?
moeder: Geraspte ramchips jongen.
Ik: Yummie

:P

btw, tjek !mytweaks! voor foto's
Pagina: 1