Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoi

zijn er toevallig Xiaomi.eu leden aanwezig op GoT?

Het forum aanvaardt geen nieuwe leden en sinds de laatste weekly updates heb ik problemen met updates.

Mijn Redmi 2 pro is een HM2014812. Ik heb hem verkregen via een vriend uit China.
Helaas zijn de modellen die in Europa gangbaar zijn de HM2014811 en HM2014813.
Tot nu toe kon ik zonder problemen de HM2014811 ROM flashen via Mi Recovery, maar sind vorige week loopt de rom update via TWRP recovery.

Deze geeft tijdens de update een foutmelding dat mijn toestel een HM2014812 is en dus geen HM2014811.

Omdat het tot nu toe altijd vlekkeloos verlopen is met de HM2014811 ROM, is het misschien gewoon een kwestie van her en der wat typenummers te wijzigen?

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ja, dat is het dan wel.
Als de roms hetzelde zijn kun je je typenummer aanpassen om die check, die controleerd of je de rom ophet juiste toestel flasht om een brick te voorkomen, vermijden.

Heb je al root op je huidige rom?

Je moet met een (root) file browser naar de /system partitie gaan en het build.prop bestand openen.
Daar vind je dan je huidige typenummer en die pas je aan naar het andere model, zodat die check goed gaat en de rom geïnstalleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Niet online
Dank je voor de tip, maar in build.prop staat al overal HM2014811.
Zou die check nog op een ander niveau gebeuren?

Wel raar dat de Mi Recovery er geen problemen mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt ook de rom.zip openen en in het updater script de (waarschijnlk) eerste regels waarbij die check wordt uitgevoerd weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:37
In het TWRP instelling menu alle verification instellingen uitschakelen helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Niet online
elinx schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:36:
In het TWRP instelling menu alle verification instellingen uitschakelen helpt niet?
Werkt helaas niet.
dutchgio schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:21:
Je kunt ook de rom.zip openen en in het updater script de (waarschijnlk) eerste regels waarbij die check wordt uitgevoerd weghalen.
Ik heb de rom.zip een keertje doorgespit, maar als beetje n00b zie ik niet direct welk bestand ik moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hold schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:57:
[...]

Werkt helaas niet.

[...]

Ik heb de rom.zip een keertje doorgespit, maar als beetje n00b zie ik niet direct welk bestand ik moet aanpassen.
Het updater-script staat in:
ROM.zip\META-INF\com\google\android

Wel eerst Notepad++ downloaden, een wat geavanceerde kladbok.
Dan verwijder je de regels die waarschijnlijk bovenaan staan en er ongeveer zo uit zien:
assert(getprop("ro.product.device") == "HM2014812" || getprop("ro.build.product") == "HM2014812" ||
getprop("ro.product.device") == "HM2014812" || getprop("ro.build.product") == "HM2014812" ||
getprop("ro.product.device") == "Hm2014812" || getprop("ro.build.product") == "HM2014812");

Als je het dan opslaat en weer opnieuw flasht zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Niet online
Gelukt!

Het is Leafpad geworden op Ubuntu. :P

Eerst uitpakken > aanpassen > weer inpakken ging niet helemaal goed.

Ik heb het bestand daarna aangepast in het archief en Ubuntu het laten bijwerken in het archief zelf.
Alles liep nu als een zonnetje en ik kan weer verder wekelijks updaten.

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Top.
Mooi dat het gelukt is. :)
Pagina: 1