Server vs NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Hoi iedereen,

Als software ontwikkelaar in nood van een ontwikkeling systeempje heb ik een HP Proliant DL380 G8 aangekocht.

Intel Xeon E5-2620 (Sandy Bridge)
SATA DVD RW drive
4X 300GB 6G SAS 10K 2.5in SC ENT HDD ( staat nu in RAID10 )
24 gb RAM in totaal

Net aangesloten en klaar om wat virtual machines op te gaan bouwen.

Nu, ik gebruik nu al jaren een Synology 4bay waar ik enorm tevreden over ben, maar een upgrade begint er toch stilletjes aan te komen (Die 4TB was 8 jaar geleden een pak knapper als nu), maar nu met die server lig ik toch te twijfelen of ik niet gewoon mijn Synology ermee zou vervangen. Is dit een goed idee of niet? Ik ben er wel echt niet bekend mee, ik merk dat ik een small form factor bay heb voor een 12 tal schijven. Maar eerlijk zou ik dan liever wat willen inzetten op grotere hoeveelheden storage, is het mogelijk om die bay te vervangen? Zijn die caddies makkelijk te vinden en kopen voor een schappelijke prijs? Dan gebruik ik die server voor beide storage en ontwikkelingen.

Mijn desktops hebben momenteel iscsi connecties naar mijn Synology NAS, waaronder mijn volledige Steam library, dus performant en groot mag het zeker zijn.

Alle reacties

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:27

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Een machine als dit doet ~120 Watt idle (zie iLO), weet je zeker dat je dit wilt?
De schijven die er in gaan zijn naar mijn weten HP proprietary, geen idee of je dat kunt vervangen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik zou het met onderdelen doen die vrij te krijgen zijn. Niet met HP-specifieke bays/trays dus. Verder prima plan.