Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers

Wie kan mij uitsluitsel geven.
Ik heb een defect in mijn voeding gehad waardoor er waarschijnlijk een spanningspiek door mijn systeempje is gegaan. Resultaat MB en Videokaart defect.
Ik heb het MB en de voeding reeds vervangen maar ik zou het wel heel tof vinden mijn Videokaart gefixed te krijgen als dat mogelijk is.
Het is een MSI GTX 770 TwinFrozr

De videokaart begint 100% te blazen bij het aanzetten PC. Dit heb ik zelf alleen nog meegemaakt als een videokaart geen voeding aangesloten heeft. Dus in mijn ogen een zekeringetje vervangen ? :)
Of is hij toch volledig verwoest ?

Ik hoor het graag !

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:37
Doet hij jet verder? Is de fan te regelen? Als er problemen optreden wrg gooien maar. Niks wat je kan doen. Evt koeker er af halen en ff bakken in de oven maar denk niet dat het de pcb is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet verder niks...fan's op 100% maar geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arens77
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 19:45
Misschien proberen op te starten met de standaard intel gpu (als je een intel cpu hebt), en dan de gpu gaan hotswappen met je gtx 770 (ik weet niet of dit werkt, maar is altijd het proberen waard lijkt mij).

Edit: laat maar, heb net ff gegoogled dit blijkt hartstikke slecht te zijn voor je systeem (gek genoeg werkte het wel bij een maat van mij XD)

[ Voor 26% gewijzigd door arens77 op 06-03-2016 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

arens77 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 00:33:
Misschien proberen op te starten met de standaard intel gpu (als je een intel cpu hebt), en dan de gpu gaan hotswappen met je gtx 770 (ik weet niet of dit werkt, maar is altijd het proberen waard lijkt mij).
Gpu gaan hotswappen?? nou dat lijkt mij nou niet zon goed idee ook niet voor je nieuwe mobo..
Maar op je onboard graphics zou idd kunnen werken om te kijken of je gtx 770 uberhaupt nog herkent word en dergelijke. Zowel intel als amd hebben dit. Misschien handig om je volledige setup hier te posten + oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:34
arens77 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 00:33:

Edit: laat maar, heb net ff gegoogled dit blijkt hartstikke slecht te zijn voor je systeem (gek genoeg werkte het wel bij een maat van mij XD)
pci(-e) is NIET hotswappable!!
Als kind heb ik ooit eens een pci-wifi-kaartje in mijn pc willen steken terwijl hij nog aan stond. Moederbord was natuurlijk om weg te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net maar weer eens aangesloten op mijn (nieuwe) P67 Extreme 4 MoBo.
Helaas zit daar geen onboard video aansluiting op. De PC gaat wel aan maar geeft 3 piepjes en de fan's blazen 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:05:
Helaas zit daar geen onboard video aansluiting op. De PC gaat wel aan maar geeft 3 piepjes en de fan's blazen 100%.
Even in dit proberen als dit niet werkt dan kan je je kaart weggooien. Je kaart is zg maar al stuk.. En niet fiable tenzij het aan de PCBs ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:07

Nemesizz

Untouchable

Puddi Puddin schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:05:
[...]

Even in dit proberen als dit niet werkt dan kan je je kaart weggooien. Je kaart is zg maar al stuk.. En niet fiable tenzij het aan de PCBs ligt
Bakken werkt alleen bij microbreukjes, niet bij spanningspieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:05:
En je weet wel zeker dat het systeem verder op start met een andere gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Naja weggooien maar niks wat je kan doen..
Pagina: 1