Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 16:12
Ben opzoek naar speaker stands die wat korter zijn dan normaal. De meubel staat vrij laag en de TV staat niet verhoogd of aan de muur bevestigd. Dit betekent ook dat ik niet de speaker stands op de grond kan plaatsen. Als ik ze op geen stand zou zetten zouden ze dus te laag staan en op een normale stand te hoog. Ik zoek dus iets wat er tussen in komt

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fOVmpBm.png?1

De ELAC UB5's komen er hoogst waarschijnlijk op te staan: https://i.ytimg.com/vi/bwYBlddozv8/maxresdefault.jpg

Heb wat verstelbare stands kunnen vinden maar die zijn allemaal wel wat aan de prijzige kant. Iemand een goeie oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarvoor moeten die twee speakers bij je TV gaan dienen. Is het zuiver en alleen om 't geluid van je TV te kunnen weergeven of moet er ook nog een degelijk stukje muziek uit kunnen komen middels andere HiFi apparatuur?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
Ik denk dat de keuze erg beperkt zal zijn, en als er al stands in deze maat bestaan, denk ik dat het uit verhouding gaat zijn. Is het een optie de speakers aan de muur te hangen? Al dan niet op een plateau.

Op de afbeelding zijn het volgens mij schemerlampen die naast de tv staan. Dus zoeken daarop levert niets op.

[ Voor 22% gewijzigd door LA-384 op 05-03-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-10 23:32
Beugels aan de muur?, zijn bij vogels te koop voor zover ik weet. Luidspreker lijkt dan te zweven naast de tv. Nadeel is dat je je luidspreker ophangt aan de achterplaat, dus die moet stevig genoeg zijn daarvoor.
Anders bestaan er ook klembeugels die boven en onder klemmen met een bout die in je luidspreker schroeft, die gaan tot 25-30 kg per stuk maar zien er lang niet zo mooi uit als die andere.
Heb ook wel eens iets gefabriceerd met steigerpijpkoppelingen geschroefd aan de onderkant van de luidspreker en op de muur met een kort stukje pijp ertussen. Dus een rechte op de muur en een haakse onder de speaker. Kan er 'ffe geen foto's meer van vinden (hoewel ik zeker weet dat ik ze ergens heb). Ziet er industrieel uit, weet niet of dat door de schoonheidscommissie komt?
Als die elac's een baspoort aan de achterkant hebben zou ik ze trouwens minstens 25 cm van de muur afhouden. Probeer maar eens wat er met je geluid gebeurt als je ze strak tegen de muur zet of 30 cm naar voren.

[ Voor 12% gewijzigd door BMW_Gizzmo op 06-03-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Ik volg dit en herinner mijn bakbeesten van de zolderkamer thuis.
Ik had daar een steun voor die op de grond stond en ongeveer 10 cm hoog de box droeg.
Ik kon m ook verstellen zodat je t geluid mooi kon richten. De speaker leunde dan zeg maar iets achterover.
Er moet dus zeker iets te krijgen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door eddie02 op 06-03-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Zat te denken om wat Auralex ProPads to proberen.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/01/musical-instruments/detail-page/ProPAD_LS_TLS10_1_lg.jpg

Dan doe ik er wat extra pads onder om ze nog wat te verhogen.

Afbeeldingslocatie: http://www.sweetwater.com/images/closeup/750-ProPAD_detail2.jpg

Op die manier staan ze redelijk wat hoger en heb ik ook meteen wat goeie isolatie+ze mikken wat omhoog.
De tweeters zullen dan alleen nog steeds niet op oor niveau staan. Speaker stands voor dit soort situaties zijn
er er gewoon bijna niet blijkt. Bedankt voor de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

John Dude schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:23:
Zat te denken om wat Auralex ProPads to proberen.

[afbeelding]

Dan doe ik er wat extra pads onder om ze nog wat te verhogen.

[afbeelding]

Op die manier staan ze redelijk wat hoger en heb ik ook meteen wat goeie isolatie+ze mikken wat omhoog.
De tweeters zullen dan alleen nog steeds niet op oor niveau staan. Speaker stands voor dit soort situaties zijn
er er gewoon bijna niet blijkt. Bedankt voor de suggesties.
Voor dat geld kun je zelf stands laten maken lijkt me.
Maar welke hoogte moeten ze hebben.

[ Voor 95% gewijzigd door Read op 06-03-2016 21:44 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Read schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:29:
[...]

Voor dat geld kun je zelf stands laten maken lijkt me.
Maar welke hoogte moeten ze hebben.
Laten maken? Hmmm, zo rond de 20cm, moet de exacte hoogte nog uitmeten. Had gedacht dat op maat laten maken juist prijziger was. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je iemand kent met wat las skills is zoiets erg makkelijk zelf te maken. V vorm als voet bijvoorbeeld met een stalen buis naar boven op de hoogte die je wil. Plaatje erop waar je je speaker op kan hangen.
Zijn ook online wel bedrijven die zoiets doen van tekening. Heb net zelf de glazen voet van mijn stands vervangen door 15mm staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

FeaR

In GoT we trust

John Dude schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:24:
[...]
Hmmm, zo rond de 20cm, moet de exacte hoogte nog uitmeten.
Atacama heeft de SL200i, wel prijzig voor de hoogte die je er voor krijgt. En wellicht ook wat grof voor op een TV meubel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Aan wat voor stands zit je zelf te denken staal of hout?
Maak anders es een foto van je situatie.
Waar woon je er zijn misschien wel mede tweakers die je naar een vakman kunnen sturen die het kan maken van hout of staal.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Pagina: 1