Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 579345

Topicstarter
Hallo Tweakers

wij hebben televisie van ziggo en het is al vanaf 2012 dat ziggo een nieuwe modulatie techniek heeft 256 qam ipv 64qam nu valt me op dat bij het instellen van de digitale ci module hij nog steeds op 64qam staat.
Zet ik deze op 256qam vindt hij helemaal geen zenders.

doet de ci module dit automatisch of is het nog niet in elk gebied omgezet naar de nieuwe modulatie techniek?

Mvg Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:06
Het afstemkanaal gebruikt nog steeds QAM-64 SR6875 terwijl alle andere kanalen met QAM-256 SR6900 worden doorgegeven. Waarschijnlijk is dit gedaan omdat dat de standaardinstellingen zijn bij de bij oud-Ziggo gebruikte digitale ontvangers en de abonnees zo zo min mogelijk instellingen hoeven aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 579345

Topicstarter
ok dus ik ontvang wel 256qam alleen heb nog de oude instellingen?

als dit niet geval is welke instellingen heb ik nodig om wel 256qam te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je krijgt alle zenders die jij nu kan kijken al in de juiste modulatie, als je bij het zoeken naar zenders ook de juiste instellingen gebruikt. Mogelijk denk je dat QAM256 voor het gevoel beter moet zijn dan QAM64, maar het tegenovergestelde is waar. QAM256 is gevoeliger voor slechtere bekabeling in huis en kan daardoor eerder storingen laten zien.

Testing, one, two ...