Probleem met nieuwe behuizing en PSU

Pagina: 1
Acties:

• PacoRabanne
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-12 11:58
Beste tweakers,
Ten eerste weet ik niet of dit de goede plek is voor dit probleem :S.
Ik zit met een probleem, vandaag zijn nieuwe onderdelen binnengekomen. (PSU + behuizing + casefan)
Nu heb ik mijn oude systeem overgezet naar de nieuwe behuizing met nieuwe voeding.
Ik wil geleidelijk mijn systeem upgraden, over een maand of 2, moederbord + cpu + ram en daarna gpu.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 640 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A78LT-M€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 500GB€ 44,95€ 44,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 32,95€ 32,95
1Scythe Slip Stream 120 DB, 1200 rpm€ 6,95€ 6,95
1Kingston KVR13N9S8/4€ 17,99€ 17,99
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 169,76

Nu wilde ik dus beginnen met wat vandaag was binnengekomen.
Moederbord overgeplaatst, alles netjes aangesloten, beeld aangesloten. Geen beeld. HDD trilde wel en kreeg dus genoeg stroom, alle fans draaide en het leek mij dus dat alles genoeg stroom kreeg. Vond het maar vreemd. Oude PSU (MS-tech 550 watt) en behuizing (ook van MS-tech midi tower) weer geprobeerd precies hetzelfde probleem. Heb al gegoogled maar ben niet veel wijzer geworden. Zelf denk ik dat ik perongeluk het moederbord heb beschadigd tijdens het overzetten, niet met statische electriciteit maar d.m.v een botsing o.i.d. (ook al deed ik heel voorzichtig, kan het me haast niet voorstellen). Op google las ik dat het resetten van de CMOS misschien zou helpen, maar dit leek mij niet van toepassing op mijn probleem, heb het tevens ook niet geprobeerd. De CPU er uit halen en er opnieuw in doen, kan morgen pas want beschik op het moment niet over koelpasta, weet ook niet of dit wat zou uithalen? Ik ben ten einde raad en wil stiekem wel heel graag een spelletje spelen. Help!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en schoolwerk

Wat mag het systeem gaan kosten?
N.v.t. tenzij ik een nieuw moederbord/cpu/ram moet kopen. Weet nog niet hoe groot mijn budget dan zal zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.v.t.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag constructieve feedback.

Mvg,
PacoRabanne

• Mees van Dongen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik stop altijd mijn hdmi kabel in het moederbord, wanneer ik hem in de gpu moet stoppen. maar ik verwacht dat je dat al hebt geprobeerd.

Verwijderd

In dit geval kunnen foto's heel wat zeggen. Maak er eens van de achterkant hoe je daar alles hebt aangesloten en ook van de binnenkant en post ze hier.

• PacoRabanne
Zal morgen wat foto's plaatsen, heb hem weer uit elkaar gehaald. Heb nu geen zin en de tijd om alles te doen. Kost mij wel een uur haha.

Verwijderd

Oké. Waar je verder nog rekening mee kunt houden zijn de afstandsbusjes tussen de behuizing en het moederbord. Weet niet of deze automatisch al in de kast zaten? Verder kun je proberen zo minimaal mogelijk op te starten door het moederbord op de/een doos te leggen met alleen de CPU+koeler en ram erin en eventueel de videokaart als je moederbord geen geïntegreerde GPU heeft. Je zou dan al in het BIOS moeten kunnen komen.

• Sefa0888
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-10 11:56
Hey Paco, kun je ons ook vertellen wat je mobo model is? Daarnaast een hint zou zijn om te kijken of dat je de ram dimm wel in de juiste slot zit, als het in de verkeerd slot zit dan POST je pc niet... Daarnaast heb je toevallig een pc speaker (piezo buzzer) aangesloten. Wanneer een pc succesvol POST maakt hij een piep geluid. Ik neem zelf aan dat je pc niet POST.

Over beschadigd hardware zou ik me ook geen zorgen maken tenzij je het hebt over diepe zichtbare krassen, graag een foto van als je werkelijk denkt dat je iets hard geraakt hebt.

Hou de video uit kabel op je externe GPU.

Haal je CPU er niet uit want je zet toch je oude moederbord en de CPU die erin zat over?

Dus maak zeker van de je de ram dim goed hebt aangesloten en bij het opstarten waarbij geen reactie plaats vind wacht 30 seconden wachten, soms doet een moederbord voor onbekende redenen moeilijk over.

Had je de ram stick er überhaupt uitgehaald tijdens het overzetten?

extra:
wanneer je pc niet succesvol start trek telkens even de stekker eruit, de start even ingedrukt en daarna opnieuw proberen, na het uitzetten zit SOMS ("oude hardware") afhankelijk van de model wat stroom opgeslagen in de mobo en/of psu dus door even ingedrukt te houden na ontkoppelt te zijn ontladen ze. En haal optioneel de bios knoopcel eruit deze manier onthoudt hij niks en doet ie telkens een default load wanneer de pc opstart zelfde effect als een clear cmos zover ik het weet. Laatste wat ik nog kan bedenken is ga met een stofzuiger over de ram slot en druk te ram dimm er stevig in.

Is je moederbord toevallig van ASUS???

• PacoRabanne
Sefa0888 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:02:

Had je de ram stick er überhaupt uitgehaald tijdens het overzetten?

extra:
wanneer je pc niet succesvol start trek telkens even de stekker eruit, de start even ingedrukt en daarna opnieuw proberen, na het uitzetten zit SOMS ("oude hardware") afhankelijk van de model wat stroom opgeslagen in de mobo en/of psu dus door even ingedrukt te houden na ontkoppelt te zijn ontladen ze. En haal optioneel de bios knoopcel eruit deze manier onthoudt hij niks en doet ie telkens een default load wanneer de pc opstart zelfde effect als een clear cmos zover ik het weet. Laatste wat ik nog kan bedenken is ga met een stofzuiger over de ram slot en druk te ram dimm er stevig in.

Is je moederbord toevallig van ASUS???
Beste Stefa,

Het moederbord was ik vergeten aan het lijstje toe te voegen, zal het even veranderen.
Heb de ram sticks er niet uitgehaald. Alleen de videokaart.
Het moederbord is een Asus m4a78lt-m. Daarnaast hoor ik geen piep

Hierbij ook de foto's waar eerder om gevraagd werd:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rCUrcIePXloGy7ynPa8dUj7f/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OPdrd8Pb2kqYb1Awn601N371/thumb.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door PacoRabanne op 06-03-2016 12:01 ]

• Sefa0888
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-10 11:56
Hi
De reden wrm ik je vroeg ofdat je toevallig een asus mobo hebt is omdat ik zelf een niet eens zo lang geleden een x4 620 had in combo met een asus mobo. De asus mobo heeft een "speciale" functie genoemd ASUS express gate, deze functie heeft mij in het verleden ook best wel vaak dwars gelegen bij het opstarten. Als hij eenmaal een keer goed is opgestart zou het geen probleem meer zijn maar de eerste keer starten was altijd ongelofelijk irritant.

Beste wat ik toen deed en wat mijn tip an jouw is
Is om de externe gpu wel te gebruiken, hdd te ontkoppelen en veel te proberen waar bij het opstarten wat geduld te hebben. Dus check het internet voor meer problemen met express gate, meestal werkt het scherm dan nog wel maar hoeft nie perse. En na elke poging ff dat stroom gedoe te doen, mijn asus mobo had een power indicator led waarop ik nog duidelijk kon zien dat er stroom op stond na de voeding uit te zetten. Miss zou het zelfs handig zijn om een ps/2 toetsenbord aan te sluiten als je dat nog hebt.

Aller beste oplossing die ik kan bedenken is om te upgraden :D (ps niet rushen)

De fotos zien er gwn goed uit

• PacoRabanne
Het probleem is opgelost, dank allen. Heb ff alle geheugenbankjes eruit gehaald en er weer ingestopt. Waarschijnlijk een los contactje of iets dergelijks. Bedankt voor jullie hulp en gedachtes!
Pagina: 1