Netgear r7000 hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-04-2022
Hallo,
mijn wifi was op sommige plekken erg slecht, dus een nieuwe router besteld ter vervanging van de oude. Vol verwachting uitgepakt, maar ik krijg hem echt niet aan de praat.
het is een r7000 netgear, ik heb glasvezelinternet van caiway.
Ik sluit de nieuwe router keurig aan met de kabels van mijn oude (werkende) router, maar de nieuwe router krijgt geen verbinding met internet. Ik kan dus wel inloggen op de router etc, maar hij komt niet op internet.

Alles geprobeerd, maar ik krijg het niet opgelost.

Kabels verwisseld, oude router weer opgestart, en alles loopt als een zonnetje. Het ligt dus niet aan de internetverbinding of kabels. Voor mij is het echt een raadsel.

Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Waarschijnlijk krijgt je nieuwe router geen extern ip van je modem.
Glasmodem en router uit zetten, eerst glasmodem aan en als die helemaal opgestart is de router aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
helaas biedt dit geen soelaas.
de router krijgt echt geen toegang tot internet. Als ik de netwerkkabel dan in m'n oude router steek doet ie het direct.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met zo weinig info: nee.

Begin eens met op te zoeken welk IP je nieuwe router om de WAN interface krijgt. En welke je oude daar krijgt. Verschil zegt ws erg veel over wat er aan de hand is.

Verder, "geen internet" - definueer eens... Je kunt ws niet surfen naar een url. Probeer eens te pingen naar url. Dan te pingen naar IP (bijv 8.8.8.8). Dan naar default gateway.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

dion_b schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:48:

Verder, "geen internet" - definueer eens... Je kunt ws niet surfen naar een url. Probeer eens te pingen naar url. Dan te pingen naar IP (bijv 8.8.8.8). Dan naar default gateway.
Even azijnzeiken: normaal gesproken doe je dat de 'andere kant' op:
Eerst local host, dan eigen IP, dan eigen hostnaam, dan IP default GW, dan hostnaam DGW, dan IP extern dan url ext.... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

26779 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:54:
[...]

Even azijnzeiken: normaal gesproken doe je dat de 'andere kant' op:
Eerst local host, dan eigen IP, dan eigen hostnaam, dan IP default GW, dan hostnaam DGW, dan IP extern dan url ext.... :>
Mier terecht geneukt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Folkie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-07 14:47
In mijn tijd dat ik nog bij studentaanhuis werkte heb ik wel eens wat caiway pakketten aangesloten.
Als ik het me goed herinner slaat het modem het MAC adres van de verbonden router op, hierdoor kan je niet zomaar een andere router aansluiten. Ik weet niet zeker of ze dit nog doen, maar hier heb ik een tijdje gezeur mee gehad bij klanten.

Volgens mij als je het modem helemaal ontlaad en/of reset moet hij de nieuwe router wel pakken.
Probeer het volgende:
- Stekker van het modem eruit, 1 ruime minuut wachten, stekker er weer in. Nieuwe router aansluiten.
Of, als dat niet werkt kan je hem geloof ik resetten:
- Op het modem zit een touch-achtig reset knopje, tijdje ingedrukt houden, kijken of dat wat doet. Kan me niet meer herinneren of die knop wel of niet iets deed.

Anders, Caiway bellen en melde dat je een nieuwe router hebt aangesloten en dat die het niet doet.
Vervolgens even vragen of ze het modem willen resetten, dan zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
Bedankt voor jullie hulp.
Het was inderdaad het mac adres in het modem denk ik. Ik heb het modem een ruim half uur uitgeschakeld gehad en toen lukt het meteen!
Pagina: 1