Partij zonder recensies wil eerst geld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.755 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Aangeboden/gevraagd:
Andere partij heeft iets aangeboden.

Omschrijving:
Hij verkoopt iets ik ga niet vermelden exact wat gezien dat eventueel zijn profiel schaden.

Staat / Garantie:
Doet er niet toe.

Prijs / betaalmethodes:
Vraagprijs is een vrij hoog bedrag.

Locatie / bezorgen en/of afhalen:
In mijn situatie laten verzenden.

Een Tweaker had een advertentie staan van object x. Nu had ik interesse in object x maar gezien hij geen v&a feedback heeft en kort geleden netjes een account heeft aangemaakt op Tweakers was ik vrij huiverig. Ook omdat het om een vrij hoog bedrag gaat (zeker meer dan 50 euro). Toch had ik wel interesse dus stelde ik voor dat hij object eerst verzende en ik daarna het afgesproken bedrag zou betalen als ik het binnen had gekregen. Hij wilde echter dat we 50/50 deden dus ik eerst de helft betalen en dat hij het daarna opstuurde. Dan kom je alsnog op een vrij hoog bedrag uit wat ik dus weigerde en waarop hij dus geen reactie terug gaf en mijn aankoop dus niet door ging.

Ophalen is echter geen mogelijkheid gezien ik dan een dag aan het reizen ben en liever wacht ik dan nog een tijdje.

Wat is jullie mening hierover? (eventuele oplichting)
Waarom zou hij niet opsturen gezien ik toch redelijke feedback heb?

[ Voor 10% gewijzigd door Galinsky op 05-03-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

Perkouw

Moderator General Chat
Oplichting? Draai de zaak ook eens om. Wie zegt dat jij gaat betalen?
Feedback is ook niet alles hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Het is een dilemma en ik geef beide groot gelijk. Ik zelf ben ook nooit fan van eerst versturen en dan geld overmaken aangezien de tegenpartij dan zowel het product als het geld heeft ;) Dan kan je wel acties op ondernemen maar een onderbuik gevoel blijft wel hangen.

Een 50/50 deal klinkt logisch maar ook dat is een risico.. Als je een deel hebt betaald en het product wordt niet verstuurd ben je wel een deel van het geld kwijt.

Of ik het snel oplichting zal noemen is een tweede. Van feedback moet je eigenlijk niet direct uitgaan, dit is een nieuwe situatie en dus nieuwe factoren die kunnen bijdragen aan een goede of slechte handel.

Samengevat:
Oplichting is het niet, risico's hou je altijd met online handelen
Feedback zegt ook niet alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik stuur ook niks op voordat ik al het geld heb, hoe goed iemand ook aangeschreven staat.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hahn schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:23:
Ik stuur ook niks op voordat ik al het geld heb, hoe goed iemand ook aangeschreven staat.
En andere betalen niet voordat ze iets hebben, daar zit het hele cirkeltje.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
SinergyX schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:28:
[...]

En andere betalen niet voordat ze iets hebben, daar zit het hele cirkeltje.
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn manier van handelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Tja dat is inderdaad wel een beetje het probleem dus. Daarom komt er hier ook geen koop tot stand.
Ik benieuwd naar jullie mening hierover.
Ik zou zelf ook niet eerst opsturen en dan laten betalen..
Maar misschien wel in het begin van mijn Tweakers bij iemand met veel goede recensies.
Wat ik soms ook doe is het pakketje al opsturen terwijl ik het geld nog niet eens binnen heb als ik zie dat hem om een tweaker gaat met veel goede recensies.

Niet dat ik dat deze persoon wil opleggen natuurlijk! Dit is puur mijn visie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Hahn schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:30:
[...]

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn manier van handelen :)
Mwoah. Ik zou niet van je kopen, maar dat ga je niet van me horen. Ik kom niet pro-actief melden dat ik niet zou kopen :P

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
JCE schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:37:
[...]

Mwoah. Ik zou niet van je kopen, maar dat ga je niet van me horen. Ik kom niet pro-actief melden dat ik niet zou kopen :P
Er zullen vast een heleboel mensen zijn die daardoor mijn spullen niet zullen kopen, maar gelukkig heb ik per product maar 1 iemand nodig :P

En het scheelt dat ik niet per se snel van m'n spullen af hoef, dus als er 5 mensen afhaken, dan wacht ik gewoon op de 6e persoon in plaats van water bij de wijn te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik stuur ook niks op voor ik het geld binnen heb. Al gaat het om 2,50, doe ik het nog niet. Dan wacht ik liever wat langer op een koper die wel prima vindt. Als ik zelf iets koop en zeker wil weten dat het wat is of dat het goed aankomt haal ik het op, dan kan ik het met eigen ogen inspecteren en als het breekt is het mijn eigen schuld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eerst betalen dan pas product krijgen is toch de normale manier van werken of ben ik nou gek? Als je 't niet vertrouwt is op (laten) halen de enige manier.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:30

Tys

CyBeR schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:45:
Eerst betalen dan pas product krijgen is toch de normale manier van werken of ben ik nou gek? Als je 't niet vertrouwt is op (laten) halen de enige manier.
Dit. Plus dat de TS het over een 'hoog bedrag' heeft maar dan zegt 'meer dan 50 euro', voor alles <500 euro hanteer ik zelf altijd vooraf overmaken. Of dat nou Tweakers of Marktplaats is. Sterker nog, wil je dat niet dan kom je het maar halen ..

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zou mooi zijn als t.net bijv. samen met paypal een overeenkomst zou kunnen maken. Dat voor de advertentie omschrijving paypal garant wil staan voor een kleine vergoeding (vast bedrag of percentage).
Maar ben bang dat het geen doen is voor 2e hands en discussies over omschrijving e.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je het niet vertrouwt moet je het niet doen, simpel als dat. Als werkwijze is er niks mis met eerst betaald willen worden voordat je het product verstuurt naar een onbekende, net zoals het andersom niet heel gek is dat je eerst het product wil hebben voordat je de onbekende betaalt. Er zit altijd ergens een risico en zowel koper als verkoper moeten voor zichzelf bepalen waar dat risico ligt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je kan natuurlijk ook nog gebruik maken van rembours of koerier..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Bij verzending onder rembours weet je alleen zeker, dat je 'een pakketje' krijgt, of het gekochte product erin zit, of een pakje boter, weet je niet van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tja ik koop niets op afstand van nieuwe V&A'ers (of het moet klein spul zijn, tot max 20 euro oid). Zelf verzend ik niets zonder betaling vooraf. Maar goed, ik heb het voordeel een bekende/beruchte tweaker te zijn, heb eigenlijk alleen goede ervaringen met V&A, op 2 missers na. Een keer voor veel geld en een keer voor weinig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deze is toch vrij simpel? Geen vertrouwen aan beide kanten, geen deal maken. De TS wil het niet graag genoeg om af te halen, de verkoper wil het niet graag genoeg verkopen om risico te lopen. Dan is er geen basis voor een deal en life goes on.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 09:51
Tja,ligt eraan hoe je het bekijkt!

Bij nieuwe tweakers met een verse account koop ik ook niets of achteraf betalen ,oude tweakers met karma score boven 10000 en zonder feedbacks koop ik dan wel.
In verleden deals gemaakt met nieuwe accounts zonder plus feedbacks maar dan eerst opsturen en dan pas het geld overmaken. Mijn V&A score is voor eerlijke verse accounts een voldoende garantie.

Tot zo ver geen enkel probleem gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Het is natuurlijk raar dat je niets wilt kopen van iemand die geen feedback heeft of wat voor karma score. Als iemand redelijk actief is op Tweakers zie ik geen probleem om iets van die persoon te kopen. Laten we wel zijn, we zijn allemaal op nul begonnen met verkopen/handelen in de V&A.

Ik heb aardig wat verhandeld in de V&A, en lang niet alle personen geven je feedback, maar ik heb ook wel eens iets eerder gekregen dan dat mijn geld op zijn rekening stond. Andersom heb ik ook wel eens wat verzonden voordat ik het geld op mijn rekening bijgeschreven zag staan.

Het is een stukje vertrouwen wat je hebt, of niet. Ik heb altijd goed DM contact gehad met tweakers en er is er zelfs een geweest die de auto pakte vanuit Amsterdam om een behuizing op te halen. Die had niet veel te doen naar ik mij herinner dus dat was wel grappig.

Het is precies zoals Perkouw zegt: wie zegt dat jij betaalt of iets opstuurt? Gambieter zegt het ook juist:geen vertrouwen aan beide kanten, geen deal maken. En de belangrijkste: als het te mooi is om waar te zijn...
Essox Lucius schreef op zondag 06 maart 2016 @ 01:36:
...
Mijn V&A score is voor eerlijke verse accounts een voldoende garantie.
...
Jij bent vast niet de eerste bij wie er goede feedback staat en alsnog het boevenpad op gaat. Feedback is geen garantie, al kan het wel een bepaald gevoel van vertrouwen geven al dan niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Het is nogal een vaag verhaal. 50/50 is al behoorlijk coulant, dus logisch dat opsturen en achteraf overmaken niet doorgaat. Ik zou er zelf in ieder geval niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52
Heel makkelijk: als je het niet vertrouwt, moet je geen zaken doen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steiner
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-05 21:15
Anoniem: 172410 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 05:18:
Het is nogal een vaag verhaal. 50/50 is al behoorlijk coulant, dus logisch dat opsturen en achteraf overmaken niet doorgaat. Ik zou er zelf in ieder geval niet aan beginnen.
Helemaal mee eens , nog wel de meest gunstige situatie . Zelfs online winkels houdt een risico in ; er gaan er veel failliet (ook bekende)
Marktplaats is nog ongunstiger .

En met kopen is er altijd wat vertrouwen nodig , zelfs als je een auto koopt , is het afwachten of er geen verborgen gebreken zijn.

Als je zeker wilt zijn rest je maar 1 optie ophalen of die 50/50 deal aangaan , voordeel hier is dat als het fout gaat betreffende persoon afgebrand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Hahn schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:23:
Dat moet iedereen maar zelf uitmaken, maar ik zie je nu al een tijdje in constructieve postings voorbijkomen en je lijkt mij een aardige knul, voor mij genoeg reden om een product alvast naar je op te sturen als dat je beter uitkomt en dan moet jij maar zien wanneer je gaat betalen, geen punt als dat het wederzijdse vertrouwen geolied dient.
Mocht het zo moeten lopen, het is niet erg als deze hoffelijkheid van beide kanten komt.

Dat heb ik in goed vertrouwen eerder zo gedaan, ben daar nooit in teleurgesteld en ik kan daar prima mee leven.
Het is maar domme materie en het is maar peanut geld, als je een keer dood gaat (en dat gebeurt) dan moet je het toch allemaal achterlaten. :+

Als iemand daarna niet betaalt vanwege plots oprispende "impulsen", dan wens ik hem/haar nog een prettig leven toe en treur om het karma waarmee de persoon in kwestie zich heeft overladen.
De verleiding dat geld dan alsnog met onconventionele middelen op te eisen kan ik goed weerstaan, wel zo rustig. 8)

Het wordt tijd dat het vertrouwen van weleer hier weer eens een kans krijgt, dat maakt het zoveel leuker dan het xenofobe en terugkerende geknor van de laatste jaren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:56
Galinsky schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:14:
Aangeboden/gevraagd:

Ophalen is echter geen mogelijkheid gezien ik dan een dag aan het reizen ben en liever wacht ik dan nog een tijdje.

Wat is jullie mening hierover? (eventuele oplichting)
Waarom zou hij niet opsturen gezien ik toch redelijke feedback heb?
I zie vaak dat "oplichters" vaak in ver afgelegen gebieden wonen, zodat je toch voor opsturen kiest,
als de verkoper zich net geregistreerd heeft en bv. in de kop van Groningen woont, dan haak ik al af :)

Mijn motto is: Bij twijfel, niet doen !, kans bestaat dat dit "object" wel weer eens aangeboden gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:38

MsG

Forumzwerver

Ik vind het een beetje ironisch dat de TS zelf toegeeft het andersom ook niet te doen als verkoper, maar het nu op dit moment als koper wèl verwacht van de verkoper. 50/50 is al heel schappelijk van de verkoper. Eerst betalen en dan krijgen is al 20 jaar de norm op internet, wijk daar zelf ook niet gauw vanaf. Andersom weleens gehad dat Tweakers het al aan mij opstuurden voordat ik het überhaupt had overgemaakt.

Je leest nog weleens verhalen van goede accounts die toch ineens oplichters worden, geen zin om dat te riskeren, ook al is de kans klein. Normaal bankverkeer is vaak ook maar 1 dag, dus dan wacht ik liever even totdat ik het geld heb.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkhHorus55
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Kijk altijd wat iemand in de tijd dat deze lid is heeft gedaan, kwa postings , aankopen etc. Leden die pakweg Minder dan een maand lid zijn bekijk ik niet bij aan en verkopen, heb nog geen missers gehad tot nu toe. Betaal altijd vooraf en wil het zo richting mezelf ook zo, als dit niet lukt doe ik geen zaken. Als iemand mij niet vertrouwd (en dat staat je geheel vrij) is het beter geen zaken te doen. Heb ook altijd het motto; als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is het waarschijnlijk ook zo. Leden op Tweakers weten prima computerspul op waarde te schatten dus een leuke prijs is mooi maar te goedkoop laat ik liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:34

Speedmaster

Make my day...

Als alternatief kan je kijken of er een "gerenommeerde tweaker" in de buurt woont die als man-in-the-middle op zou willen treden. Ophalen en betalen en vervolgens naar jou doorzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:53
Als iemand op tweakers een goeie beoordeling heeft dan verstuur ik meestal wel voordat het geld op mijn rekening staat.
Ala iemand 0 feedback heeft of via marktplaats.. dan zou ik het niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13
Als ik de verkoper was, zou ik zeggen haal het dan maar op. Mocht je dit niet zien zitten, dan gaat de koop toch gewoon over?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het heeft weinig zin te discussiëren over "als dit" en "als dat". Doe gewoon wat bij jou goed voelt.
E.e.a. is al honderden keren in dit forum besproken en ook hier nog eens neergezet: How to - Veilig handelen

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.