Facebook laat Windows 10 crashen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Hallo mede tweakers.
Ik heb wat hulp nodig met een probleem wat ik heb, terwijl ik gebruik maak van Facebook.(webpagina)
Dit is het probleem.
Steeds als ik gebruik maak van de pagina en ik scrol down. niet veel later krijg ik zwart beeld en zie ik niks meer.
Windows lijkt te werken muziek speelt gewoon nog door op de achtergrond, en ik krijg geen bluescreen
Voor dit op te lossen moet ik de pc opnieuw opstarten via de reset knop (de uitknop lijkt niet te werken)
Dit gebeurt ook als ik gewoon de Facebook pagina een tijdje open heb staan zonder te scrollen .
Dit gebeurt zo wel met de browsers internet Explorer als edge

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro
Cooler Master B500 ver.2 voeding
Gigabyte B85M-HD3R4
Intel I5 4460 (Met stock cooler)
8gb Ram (merk zou ik niet uit mijn hoofd weten)
Gainward Geforce GTX 960

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Schone video driver installatie naar laatsten variant
- Ram geheugen getest (0 fouten)
- Grafische kaart ram getest (0 fouten)
- Stres test grafische kaart (geen problemen)
- tempraturen gecontroleerd bij normaal gebruik 45C CPU 32C GPU
- Windows opnieuw geïnstalleerd

Dus ik ben heb geen ideeën meer waar het aan kan liggen.
Iemand een idee? :)
Alvast bedankt voor het meedenken

[ Voor 4% gewijzigd door coolbvrobin op 05-03-2016 16:08 ]

Beste antwoord (via coolbvrobin op 06-03-2016 20:20)

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:54
Binnen Firefox weet ik dat je via about:memory meer info kunt krijgen over welke elementen binnen een website geheugen gebruiken. Op die manier zou je meer inzicht kunnen krijgen waar het probleem zich echt bevind.
In edge zou dit ook kunnen, maar omdat ik persoonlijk edge nooit gebruik zou ik je niet kunnen vertellen hoe goed de tools in edge zijn.
https://dev.windows.com/e...ation/f12-devtools-guide/

Als je kunt ontdekken welk JavaScript/flash element of html5 ding de bug triggert kun je een duidelijke aanwijzing richting de facebook developers gooien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:18
Je zegt dat het in zowel edge als IE voorkomt. Probeer eens met Chrome of Firefox. Want IE en Edge zijn beide van MS, dus probeer het eens over een totaal andere boeg. Kijken hoe de pc dan reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-10 17:45
Heeft dit systeem dan wel weken/maanden lang stabiel gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
zetje01 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:40:
Heeft dit systeem dan wel weken/maanden lang stabiel gedraaid?
Ik heb dit systeem pas vanaf oktober.
In principe draait het goed.
Tijden gamen/video's bewerken draait het systeem goed en crasht niet
Dus het lijkt me geen performance issue . hoezo ?
dennis_rsb schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:27:
Je zegt dat het in zowel edge als IE voorkomt. Probeer eens met Chrome of Firefox. Want IE en Edge zijn beide van MS, dus probeer het eens over een totaal andere boeg. Kijken hoe de pc dan reageert.
Ik test opera nu. en dit lijkt gewoon te werken .
Ook al vind ik dat wel raar. andere windows 10 devices werkt het gewoon met internet Explorer
Maar wil het liefste internet Explorer of edge gebruiken omdat al mijn wachtwoorden, favorieten etc. ook op mijn andere windows Devies kan gebruiken

[ Voor 45% gewijzigd door coolbvrobin op 05-03-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 16:19
Performance en stabiel zijn twee verschillende zaken.

De vraag of het systeem de afgelopen maanden stabiel (zonder problemen) heeft gedraaid is relevant omdat er misschien andere problemen zijn voorgekomen, waarbij de oorzaak hetzelfde kan zijn.

Maar een andere browser is een goed begin. Heb je van Edge en IE je cache al eens compleet verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
inbedrijf schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:55:
Performance en stabiel zijn twee verschillende zaken.

De vraag of het systeem de afgelopen maanden stabiel (zonder problemen) heeft gedraaid is relevant omdat er misschien andere problemen zijn voorgekomen, waarbij de oorzaak hetzelfde kan zijn.

Maar een andere browser is een goed begin. Heb je van Edge en IE je cache al eens compleet verwijderd?
Ik kan het systeem 2 dagen of langer aan laten staan zonder problemen .
Bedoel je dat met stabiel draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Het zou fijn zijn als je iets uitgebreidere antwoorden geeft 2 dagen voor een computer is niet veel maar je geeft aan ook langer, definieer langer. 8, 14 of 45 dagen? Als je in een langere periode geen problemen ondervind dan het Facebook probleem dan kan gaan we er vanuit dat het verder stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
inbedrijf schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:06:
Het zou fijn zijn als je iets uitgebreidere antwoorden geeft 2 dagen voor een computer is niet veel maar je geeft aan ook langer, definieer langer. 8, 14 of 45 dagen? Als je in een langere periode geen problemen ondervind dan het Facebook probleem dan kan gaan we er vanuit dat het verder stabiel is.
Ik heb voor de rest geen andere problemen . en ik gebruik de pc dagelijks
Dus 4 maanden bijna elke dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:18
coolbvrobin schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:47:
[...]

Ik test opera nu. en dit lijkt gewoon te werken .
Ook al vind ik dat wel raar. andere windows 10 devices werkt het gewoon met internet Explorer
Maar wil het liefste internet Explorer of edge gebruiken omdat al mijn wachtwoorden, favorieten etc. ook op mijn andere windows Devies kan gebruiken
Probeer dan zoals "inbedrijf" al aangeeft even de cache van IE en Edge geleegd. Kan zijn dat er wat zit te wringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
dennis_rsb schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:10:
[...]

Probeer dan zoals "inbedrijf" al aangeeft even de cache van IE en Edge geleegd. Kan zijn dat er wat zit te wringen.
Ik heb het geprobeerd. eest leek het te werken .helaas dat bleek niet lang te werken .
Maar nu kreeg ik wel een error massage van windows.
Windows explorer gebruikt te veel geheugen sluit programma af om verliest te ver komen .
Zelfs naar afsluiten paar sec later weer zwart scherm (geen bluescreen ) reset knop induwen en opnieuw opstaren.
Heb FF geïnstalleerd. bleek eerst ook gewoon te werken . na een tijdje zelfde probleem als internet explorer en edge
Dan maar ff opera gebruiken voor Facebook 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door coolbvrobin op 05-03-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Gebruik je extensies in IE of edge? Zo ja schakel deze eens uit. Leeg je cache. Check of Facebook nog steeds ervoor zorgt dat je pc vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
inbedrijf schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:21:
Gebruik je extensies in IE of edge? Zo ja schakel deze eens uit. Leeg je cache. Check of Facebook nog steeds ervoor zorgt dat je pc vastloopt.
Ik had alleen adblock plus geïnstalleerd.
Uitgeschakeld en getest.
Ik kon wel langer scrollen
Maar uiteindelijk toch weer zelfde.
Raar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 20:35
Heb je het via de Facebook app ook?

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Homme schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:30:
Heb je het via de Facebook app ook?
Nee Facebook app geen problemen.
Maar ik vind de Facebook app nog al bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Misschien geen cookies van facebook accepteren gezien je zegt dat cache verwijderen tijdelijk werkt. Wat je ook kan doen cache verwijderen na gebruik (automatisch) gezien je dan niet zo'n melding meer krijgt die de functionaliteit van de website blokkeerd om cookies te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Galinsky schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:13:
Misschien geen cookies van facebook accepteren gezien je zegt dat cache verwijderen tijdelijk werkt. Wat je ook kan doen cache verwijderen na gebruik (automatisch) gezien je dan niet zo'n melding meer krijgt die de functionaliteit van de website blokkeerd om cookies te accepteren.
Dat gaat dus niet. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LL6uOvW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
In combinatie met de melding over gebrek aan geheugen zou mijn gok zijn dat je tegen een forse memoryleak oploopt. Ook omdat het probleem zich voordoet als je facebook alleen open laat staan en niet scrollt. Interessante vraag is hoe dat komt en waarom alleen in ie,edge en firefox. Als je taakbeheer er naast houdt zie je dan het geheugengebruik sterk oplopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Maar automatisch cookies verwijderen na het sluiten van facebook zit ook als optie in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Qaatloz schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:36:
In combinatie met de melding over gebrek aan geheugen zou mijn gok zijn dat je tegen een forse memoryleak oploopt. Ook omdat het probleem zich voordoet als je facebook alleen open laat staan en niet scrollt. Interessante vraag is hoe dat komt en waarom alleen in ie,edge en firefox. Als je taakbeheer er naast houdt zie je dan het geheugengebruik sterk oplopen?
FF testen. als ik Facebook open en ff scrol gaat internet explorer van 250mb opeens naar 1.074 mb
Daar is mijn antwoord.
maar hoe voorkom ik het, is nu de vraag
Galinsky schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:38:
[...]

Maar automatisch cookies verwijderen na het sluiten van facebook zit ook als optie in de browser.
Ik denk niet dat dat zo veel uitmaak .
Als ik handmatig wis en start Facebook weer, blijft toch het probleem terugkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
Ik was al een beetje voor je aan het kijken wat google me kan vertellen erover, maar ik heb helaas geen kant en klare oplossing kunnen vinden.
Wat ik zou proberen of het probleem zich ook voordoet als je hardware versnelling uit zet. Het zou kunnen dat een 'speciale' combinatie van hardware en drivers jouw probleem veroorzaakt.
http://www.askvg.com/how-...rnet-explorer-9-ie9-beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Qaatloz schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:56:
Ik was al een beetje voor je aan het kijken wat google me kan vertellen erover, maar ik heb helaas geen kant en klare oplossing kunnen vinden.
Wat ik zou proberen of het probleem zich ook voordoet als je hardware versnelling uit zet. Het zou kunnen dat een 'speciale' combinatie van hardware en drivers jouw probleem veroorzaakt.
http://www.askvg.com/how-...rnet-explorer-9-ie9-beta/
Hij staat al op software versnelling.
Zou ik eens hardware versnelling proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
Leren door experimenteren roep ik altijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Qaatloz schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:00:
Leren door experimenteren roep ik altijd :p
Ik kon nu veel verder scrollen, voor dat het probleem er weer was :D
Dus het kind a helpt hahaha.
Klimt wel nog steeds naar de 1000mb + maar goed
Het is al een verbetering :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
Binnen Firefox weet ik dat je via about:memory meer info kunt krijgen over welke elementen binnen een website geheugen gebruiken. Op die manier zou je meer inzicht kunnen krijgen waar het probleem zich echt bevind.
In edge zou dit ook kunnen, maar omdat ik persoonlijk edge nooit gebruik zou ik je niet kunnen vertellen hoe goed de tools in edge zijn.

Als je kunt ontdekken welk JavaScript/flash element of html5 ding de bug triggert kun je een duidelijke aanwijzing richting de facebook developers gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Qaatloz schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:18:

Dank je wel voor de tip.
Dan krijg je van mij een duimpje
En dan ga ik er eens kijken na.
Fijne avond nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
Thanx. Ook fijne avond nog. Succes met het vinden van het lek ;)
Pagina: 1