Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 653952

Topicstarter
Beste lezers,

En nog iemand die zich wil omscholen tot programmeur.

Ik ben 34 jaar en ben mijn huidige baan een beetje zat aan het worden en wil t.z.t. graag een baan in de ICT.

Mijn achtergrond:
Op 14 jarige leeftijd heb ik door omstandigheden school moeten verlaten, op dat moment was ik elektrotechniek 3e klas aan het leren op het vmbo.
Vanaf dat moment ben ik gaan werken in de wegenbouw als kraanmachinist(door gebrek aan scholing).
Dit beroep heeft me nog nooit geambieerd en ik voel me ook niet op mijn plek in dit werk.

Vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar een opleiding software ontwikkeling, het probleem was echter dat je voor al die opleidingen een MBO niveau 4 diploma moet hebben, deze opleidingen vielen dus al af.
Na wat speurwerk ben ik op de site van de Open Universiteit terecht gekomen en heb me direct ingeschreven.
Inmiddels heb ik de cursus inleiding informatica, Object georiënteerd programmeren in Java en web applicaties de cliënt side afgerond.
Met name deze laatste cursus heeft mij enorm veel inzicht gegeven van het ontwikkelen van applicaties en ik ben nu in staat om goede tests te schrijven, goede documentatie te schrijven en volgens het modulepatroon, API's te ontwikkelen.
Nu ben ik bezig met de cursussen databases, MDD en discrete wiskunde.
De leerstof heb ik al doorgenomen en het moet toch goed te doen zijn.

In mijn vrije tijd speel ik ook regelmatig met de arduino.

Nu is mijn vraag aan jullie, zijn er volgens jullie wel kansen voor iemand als ik om aan de slag te komen in de ICT?
Ik denk zelf namelijk dat door mijn achtergrond ik nooit serieus genomen zal worden en dat ik voor eeuwig die stempel zal dragen als wegenbouwer cq bouwvakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:06
Volg een opleiding van het LOI ofzo en haal een papiertje... Zonder enige opleiding wordt het zeer lastig aan een baan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
pirke schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:06:
Volg een opleiding van het LOI ofzo en haal een papiertje... Zonder enige opleiding wordt het zeer lastig aan een baan komen.
Ik denk dat u mijn verhaal niet goed heeft gelezen.
Wat ik schreef in mijn bericht is dat ik een opleiding volg aan de Open Universiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Een cursus is wat anders dan een opleiding.

Ik denk dat je het beste een rondje kan bellen met de grote detacheerders, zij hebben opleidingstrajecten. Als je aangeeft dat je zelf veel wilt investeren, en eventueel voor een bescheiden salaris jezelf wilt bewijzen, denk ik dat je wel een kans maakt.

Update: ik zag net dit op mijn LinkedIn timeline: "ShareValue zoekt Microsoft professionals voor in vaste dienst!"

[ Voor 16% gewijzigd door Greyfox op 05-03-2016 16:39 ]

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kortom, je bent bang voor vooroordelen?
De enige manier om daar doorheen te breken is door simpelweg te solliciteren en te laten zien dat het vooroordeel niet klopt.

Maargoed, dat wil je vast kracht bij kunnen zetten.
Om dat te doen zal je iets moeten publiceren. Zet een website online. Laat daar op zien wat je kan.
Doe iets voor een ander (b.v. een ZZPer die je kent en een online visitekaartje wil? ik roep maar wat), maak een portfolio pagina op je site waar je dat werk showcased.
Programmeer een handige tool voor iets waar je (of een bekende van je) tegenaan loopt en zet het online.
Bedenk wat leuks om te laten zien aan de wereld :)

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 05-03-2016 16:44 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Greyfox schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:35:
Een cursus is wat anders dan een opleiding.
Ik had er misschien bij moeten vermelden dat het om een opleiding gaat.
De cursussen maken deel uit van een WO bachelor en de cursussen leveren dus ook studiepunten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:39
Je bent al goed op weg geweest met het behalen van papieren!
Schrijf goede motivatiebrieven met een helder cv en ga gewoon solliciteren.

Niet geschoten is altijd mis.

Je komt bij mij ook over als een slimme kerel, dus wat is je andere optie dan niet solliciteren? De rest van je leven als kraanmachinist werken? Niks mis mee maar zonde van je papieren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:01
Maak je niet teveel zorgen, je bent goed bezig en de OU is een goede instelling. Jij laat aan werkgevers zien dat je huidige persoonlijkheid een is van willen bijleren, nieuwe dingen leren. Goed, je mist relevante werkervaring, maar die kun je opdoen. En stigma's? Dat lijkt me wel te gaan meevallen. Succes met de studie!

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Bij gebrek aan (officiële) opleiding of werkervaring kan een goed gevulde Github account uitkomst bieden. Hiermee laat je zien wat je concreet kunt en hoe dat eruit ziet.
Gezien de schaarste in software ontwikkelaars zie ik niet in waarom een potentiële werkgever je zou afwijzen op basis van gebrek aan opleiding, mits de kennis van software ontwikkeling verder op peil is door zelfstudie.

In ieder geval succes, zo te lezen zit je op de goede weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iedereen hartelijk dank voor de reacties.

Jullie reacties geven mij een stuk meer zelfvertrouwen!
Ik heb op dit forum ook al diverse verhalen gelezen van mensen rond mijn leeftijd die ook graag willen werken als programmeur maar die kregen toch best wel demotiverende reacties vanwege hun leeftijd en achtergrond.

Ik denk dat het inderdaad een goed begin is om zelf wat leuke dingen te maken en te publiceren.
Thuis heb ik een aantal raspberry pi's draaien met een webserver dus dat gaat wel goed komen.

@McKaamos:
Goede tip om een tool te maken.
Ik ben meteen maar begonnen om een web applicatie te maken om op mijn werk de werktijden, werkzaamheden, machine enz. mee vast te kunnen leggen en te beheren.
Bijna iedereen op mijn werk is ZZPér(inclisief ikzelf) en we moeten dagelijks veel informatie naar de planning sturen en dat moet toch veel eenvoudiger kunnen met een appje i.p.v een sms of mail.
Dan kan gelijk iedereen daar de app gebruiken.

Als jullie nog tips hebben bij wat voor soort bedrijf ik het beste kan solliciteren hoor ik dat graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je kan bij de Open Universiteit ook een Certified Professional Program volgen.

Is wel duur, maar heb je wel meteen iets inclusief vrijstellingen vanwege de cursussen die je al gedaan hebt.

Goed bezig iig als je de Java deel 1 en 2 al gedaan hebt.

Dan moet het ook lukken om ergens als Junior dev aan de slag te gaan.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lethalis schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:32:
Je kan bij de Open Universiteit ook een Certified Professional Program volgen.

Is wel duur, maar heb je wel meteen iets inclusief vrijstellingen vanwege de cursussen die je al gedaan hebt.

Goed bezig iig als je de Java deel 1 en 2 al gedaan hebt.

Dan moet het ook lukken om ergens als Junior dev aan de slag te gaan.
De CPP cursus heb ik ook bekeken en is behoorlijk duur.
Ik geloof dat deze bijna €7.000,- kost, terwijl de losse cursussen €279,- kosten.
Van de Java cursus heb ik tot noch toe alleen deel 1 gedaan.
Deel 2 heb ik wel al helemaal bestudeerd maar het jaartermijn is helaas verlopen en ik moet deze dus opnieuw bestellen om examen te kunnen doen.

Bij de cursus web applicaties is het eigenlijk de bedoeling dat je Java 2 al hebt gedaan maar ik ben er toch voor geslaagd. Java 2 zou dan toch redelijk makkelijk moeten gaan.

Het studeren is wel behoorlijk pittig voor mij omdat ik gemiddeld zo'n 50 tot 60 uur per week werk waarvan de helft in de nachtdienst is, ik pak mijn boeken dan ook echt in elke vrije minuut om bij te blijven.
Ik heb ook besloten om het solliciteren maar even uit te stellen tot de zomer.
Wanneer ik de cursus databases en Java 2 heb afgerond verwacht ik wel klaar te zijn om mijn carrière te gaan switchen.
Van het weekend heb ik ook nog een opdracht binnen gekregen voor het maken van een website voor een collega ZZPér. Er is dus al een klein beginnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 671245

TS, je wilt écht verder op het gebied van Java? Of sta je ook open voor andere ontwikkeltalen?

Het is zeker niet onmogelijk, maar de meeste kans geef ik je als je jezelf gaat verdiepen in bijvoorbeeld PHP. Probeer object oriented te programmeren in verschillende frameworks (Zend/Symfony of wellicht Laravel).
Probeer een stuk code te schrijven die netjes en herbruikbaar is, makkelijk te "ontcijferen" voor andere programmeurs en stuur deze mee met je CV.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
De Java cursussen van de OU zijn van goed niveau en gebruiken Java als middel en niet zozeer als doel. Er worden in de cursus bijv ook vergelijkingen met C# gemaakt.

PHP is misschien laagdrempeliger, maar je bereikt er ook minder mee.

Ik zou in deze markt bijna altijd voor Java of C# gaan als je wilt beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 13:07
@TS: als je wat van je Java projecten op bijvoorbeeld github zet wil ik het wel een keertje reviewen voor je. Ben zelf werkzaam als Java dev bij een grote bank.
Anoniem: 671245 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:08:
Het is zeker niet onmogelijk, maar de meeste kans geef ik je als je jezelf gaat verdiepen in bijvoorbeeld PHP.
Want? Je wil de TS richting een shitty wordpress dev baantje helpen?

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hydra schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:34:

Want? Je wil de TS richting een shitty wordpress dev baantje helpen?
Beetje vreemd om (startende) PHP'ers weg te zetten als personen die alleen een "shitty wordpress dev baantje" kunnen vinden, of begrijp ik je hier verkeerd.

Zie genoeg omgeschoolde developers die de kans krijgen, het gebrek aan de juiste "start-studie" wegwerken middels werkervaring.
Overigens moet iedereen ergens beginnen/de kans krijgen, de eerste meters maken in een "shitty" job is niet erg vreemd. Ervan uitgaande dat je "shitty" bedoelt als "werk dat niet leuk is om te doen".

Op je vraag: Want ik denk dat je daar als startende developer momenteel het meeste kans maakt. Het is zoals eerder gezegd laagdrempeliger en de bedrijven (over het algemeen) die deze techniek gebruiken kijken minder naar diploma's en meer naar de "code" van een werkzoekende.
Zeker als ik het vergelijk met C# en Java.

TL DR: TS vraagt naar de kansen voor iemand als hij om aan de slag te komen binnen de ICT, vanuit mijn ervaring is die kans het grootst met een (laagdrempelige) ontwikkeltaal als PHP.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 671245 op 07-03-2016 19:33 . Reden: want: ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 671245 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:25:
Beetje vreemd om (startende) PHP'ers weg te zetten als personen die alleen een "shitty wordpress dev baantje" kunnen vinden, of begrijp ik je hier verkeerd.
De bedrijven die zoals jij claimt in PHP werken en mensen zonder enige opleiding een "kans gunnen" doen dat niet uit humanitaire overwegingen ofzo:het is gewoon een kwestie van kosten. Deze bedrijven willen graag de kosten zo laag mogelijk houden. Je komt er misschien makkelijker binnen maar dit soort bedrijven hebben er geen enkele baat bij (integendeel) dat je verder groeit dan simpel Wordpress werk: als je verder groeit wil je meer verdienen en dat gaan ze niet betalen.

Je dit bij dit soort bedrijven dan ook tussen vrijwel alleen maar mensen die het wel best vinden in zo'n bedrijf te blijven hangen. Niet bepaald een inspirerende omgeving. Het allerbelangrijkste als dev is om jezelf uit te blijven dagen. Je daarbij optrekken aan mensen die gewoon slimmer / meer ervaren zijn is een must.

Daarbij komt nog eens dat dergelijke projectbureautjes over het algemeen gewoon compleet oninteressant werk hebben. PHP wordt gewoon relatief weinig gebruikt voor echt grote complexe applicaties. Je carriere van het begin af insteken op PHP is gewoon een route die kwa schaal gewoon doodloopt op een gegeven moment.

Er zullen ongetwijfeld een paar PHP devs op hun achterste benen gaan staan en gaan lopen wijzen naar Facebook, maar dat boeit me weinig. Ik vind het belangrijk dat de TS een "ga voor PHP" op waarde (en vooral het gebrek daaraan) schat. Het is dus geen kwestie van kunnen maar een kwestie van het carrierepad dat je kiest als je nu voor PHP gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11
Ik ben het eens met de opmerkingen dat de WO bachelor aan de OU een goed pad is. Beter en nuttiger dan een of andere certificering. Elke werkgever zal een gedegen basisopleiding weten te waarderen.

De feitelijke carriereswitch is mogelijk niet heel makkelijk, maar als ik de houding en energie proef uit de topicstart dan denk ik dat er voldoende volharding aanwezig is om te proberen om een kleine opdracht, eventueel een stage en uiteindelijk een job als junior developer eruit te slepen. Bij voorkeur gebruikt topicstarter zijn bestaande netwerk en/of overige vaardigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hydra schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:59:
[...]

De bedrijven die zoals jij claimt in PHP werken en mensen zonder enige opleiding een "kans gunnen" doen dat niet uit humanitaire overwegingen ofzo:het is gewoon een kwestie van kosten. Deze bedrijven willen graag de kosten zo laag mogelijk houden. Je komt er misschien makkelijker binnen maar dit soort bedrijven hebben er geen enkele baat bij (integendeel) dat je verder groeit dan simpel Wordpress werk: als je verder groeit wil je meer verdienen en dat gaan ze niet betalen.

Je dit bij dit soort bedrijven dan ook tussen vrijwel alleen maar mensen die het wel best vinden in zo'n bedrijf te blijven hangen. Niet bepaald een inspirerende omgeving. Het allerbelangrijkste als dev is om jezelf uit te blijven dagen. Je daarbij optrekken aan mensen die gewoon slimmer / meer ervaren zijn is een must.

Daarbij komt nog eens dat dergelijke projectbureautjes over het algemeen gewoon compleet oninteressant werk hebben. PHP wordt gewoon relatief weinig gebruikt voor echt grote complexe applicaties. Je carriere van het begin af insteken op PHP is gewoon een route die kwa schaal gewoon doodloopt op een gegeven moment.

Er zullen ongetwijfeld een paar PHP devs op hun achterste benen gaan staan en gaan lopen wijzen naar Facebook, maar dat boeit me weinig. Ik vind het belangrijk dat de TS een "ga voor PHP" op waarde (en vooral het gebrek daaraan) schat. Het is dus geen kwestie van kunnen maar een kwestie van het carrierepad dat je kiest als je nu voor PHP gaat.
Allereerst, ik begrijp je mening. Er zijn 'complexere' talen dan PHP en dat maakt het ook laagdrempeliger.
Ook voor echt grote complexe applicaties zal PHP ook niet vaak de meest efficiënte keus zijn.

Feit blijft wel, zoals jij zelf zegt, vanuit kostenoverwegingen zijn er genoeg organisaties die wel voor PHP kiezen.
Ik ben het absoluut met je oneens dat je met PHP niet verder dan "simpel" Wordpress werk komt.
Er zijn genoeg praktijkvoorbeelden (mensen die ik persoonlijk ken) die met PHP een leuke carriere hebben opgebouwd en uit de werkzaamheden voldoende vernieuwing en uitdaging halen.

Even vooropgesteld, ik heb geen voorkeur voor PHP, Java, C#, Python of whatsoever.
Maar in deze situatie zou ik TS in ieder geval wel de optie van PHP laten overwegen, je schetst mijn inziens een iets te versimpeld beeld van wat een (gedreven) PHP developer zou kunnen bereiken.

Neemt niet weg, dat C# en Java (volgens mij) een hoger start (en wellicht ook eindpunt) hebben qua leercurve en salaris. Alleen jammer dat een carrière als starter binnen PHP als zodanig word weggezet dat het eigenlijk "zonde" zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11
Anoniem: 671245 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:17:
Neemt niet weg, dat C# en Java (volgens mij) een hoger start (en wellicht ook eindpunt) hebben qua leercurve en salaris. Alleen jammer dat een carrière als starter binnen PHP als zodanig word weggezet dat het eigenlijk "zonde" zou zijn.
Als Tweakers gunnen wij elkaar het beste. En het feit wil dat met de 'enterprise' talen uiteindelijk met een grotere kans meer bereikt kan worden op zowel financieel als andere vlakken. Ergo, de verwachingswaarde is (veel) groter. Dat onderliggend de redenen niet geheel terecht zijn doet eigenlijk niet ter zake, want de markt en perceptie is zoals hij is. Heel lullig gesteld: 'afzakken' naar PHP kan altijd nog.

Vooralsnog heeft topicstarter het meest baat bij het leren van de basisvaardigheden. En dan durf ik wel met 100% zekerheid te stellen dat je dat beter doet met Java, C# of zelfs Python dan PHP. De eerstgenoemden houden je beter bij de les en laten je eerder binnen de lijntjes kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 671245 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:17:
Neemt niet weg, dat C# en Java (volgens mij) een hoger start (en wellicht ook eindpunt) hebben qua leercurve en salaris.
Dan zijn we het er over eens dat dat primair het advies moet zijn aan de TS lijkt me :)

*knip ga ergens anders ruzie maken*

[ Voor 65% gewijzigd door Rukapul op 08-03-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eens

Maar op de vraag van TS (zijn er volgens jullie wel kansen voor iemand als ik om aan de slag te komen in de ICT?) geef ik wel als noot: Je kansen zijn het grootst (om aan de slag te komen) indien je bijv. PHP ook meeneemt in de overweging.

Succes in ieder geval TS ;)

*knip ga ergens anders ruzie maken*

[ Voor 52% gewijzigd door Rukapul op 08-03-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
*knip* kans verspeeld, zie boven, discussie stopt hier

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 08-03-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
*knip* Feedback op moderaties kan naar de mod zelf of in het feedback-topic

[ Voor 78% gewijzigd door Krisp op 09-03-2016 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
De laatste dagen ben ik nogal veel aan het werk geweest, vandaar mijn late reactie.

Wat betreft het aanleren en solliciteren naar een PHP baan is denk ik niet wat ik wil, ondanks dat daar (makkelijker) meer werk in is te vinden.
Ik heb een tijd geleden trouwens wel een mooie website gebouwd in PHP.

Java is in mijn ogen een veel mooiere taal met meer mogelijkheden.
Eventueel zou ik dan liever C# of Python leren omdat deze talen volgens mij vergelijkbare eigenschappen heeft.
Ik kijk zelf ook wat breder dan alleen maar websites maken, zo ben ik bijvoorbeeld erg enthousiast met het raspberry platform om embedded software voor te ontwikkelen in het kader van IoT.
Dan komt ook de niet afgemaakte vmbo elektrotechniek in beeld, wat mooi combineert.

Wat mij ook erg aanspreekt is Javascript.
Ik heb hier een certificaat voor behaald en in mijn vrije tijd heb ik hier ook het meest mee geprogrammeerd (ook embedded).
Een goede basis Java en Javascript basis is denk ik een mooie combinatie om aantrekkelijk te worden voor een werkgever.

Even terug komend op PHP baan versus Java baan.
Het zou denk ik een foute beslissing zijn om, voor het hebben van een baan, dan maar naar PHP banen uit te wijken.
Het plezier in het programmeren en ontwikkelen weegt voor mij veel zwaarder dan 'het hebben' van een baan in de ICT.
De switch gaat me hoe dan ook een hoop geld kosten door in te leveren op mijn inkomsten, dan wil ik er op zijn minst toch een baan voor terug waar ik me gelukkig bij voel.
Als het niet lukt om een baan te vinden in Java of JS, blijf ik gewoon door gaan met mijn beroep als machinist op de graafmachine en probeer ik mijn opleiding te blijven volgen om voldoende juiste kennis op te doen.
Uit mij ervaring met het bezoeken van meetups spreekt de Java community mij ook wat meer aan dan de jongere PHP community, en dat is ook minstens zo belangrijk om me in dat opzicht prettig te voelen in een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528479

Een Traineeship is misschien een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 528479 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:33:
Een Traineeship is misschien een optie.
Ik heb wat rond gekeken op internet maar voor iedere traineeship vragen ze een afgeronde bèta opleiding HBO of WO.
Kom ik aanzetten met mijn niet afgemaakte vmbo :?

Het zal al met al nog behoorlijk lastig worden vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
UPDATE:

Beste forum lezers,

Inmiddels heb ik gesolliciteerd bij een mooi en groot software bedrijf op 10 minuten van mijn huis.
Wat ik gedaan heb is vanaf het begin open kaart gespeeld.
Ik heb in mijn sollicitatie brief geschreven wie ik ben, wat ik gedaan heb en wat ik graag wil bereiken.
Een CV heb ik bewust niet mee gezonden omdat dat vrijwel nutteloos zou zijn vanwege het verschil tussen de twee takken van sport.
Ik heb wel een vogelvlucht beschreven wat mijn achtergrond en werkervaring is.

Na het inzenden van mijn brief ben ik na 20 minuten al gebeld door het bedrijf en kreeg ik te horen dat ze me graag wilde uitnodigen voor een kennismakingsgesprek.

Volgende dag ben ik naar het bedrijf geweest en ik heb een zeer positief gesprek gehad met de manager. We hebben het zelfs al over salaris en opleiding gehad wat volgens de manager normaliter pas in het derde gesprek plaats vind.

Het zal gaan om een baan waar ik eerst een half jaar met een kleine groep samen, intern opgeleid zal worden tot java software ontwikkelaar.
Wat betreft het loon staat het nog niet vast maar de indicatie is naar mijn inziens royaal voor een starter met zo weinig opleiding en ervaring.

De volgende dag ben ik nogmaals uitgenodigd voor het doen van een capaciteitstest.
Ik wist niet echt wat ik me daar bij moest voorstellen maar ik heb twee testen gedaan.
De eerste test was een IQ test op bachelor niveau en die heb ik gemiddeld gescoord.
De tweede betrof een connector ability test op bachelor niveau die ik bijna foutloos heb gemaakt.
Met name de tweede test deed mij verbazen, volgens de beschrijving zou ik bij een klein groepje horen die deze 'hoge' score behaald, ik ben er uiteraard erg blij mee en hopelijk maak ik nu alleen maar meer kans op deze baan.

De sollicitatie wordt aankomende week hervat en dan zal denk ik snel duidelijk worden of mij deze baan wordt gegund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Gefeliciteerd! Goed bezig! Hoe dan ook is deze kans super. Dat je misschien kwa salaris wat lager start is in volgende banen wel weer in te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Gaaf als het lukt en je wordt aangenomen.

Ik zou me idd niet te druk maken over het salaris. Als je eenmaal werkervaring opdoet, komt dat vanzelf weer goed.

Succes iig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
UPDATE:

Goed nieuws!

Inmiddels ben ik door alle sollicitatie rondes heen en ben ik aangenomen als junior Java programmeur.
Het was een zware en onzekere periode maar het heeft zeker zijn vruchten afgeworpen.

Iedereen hartelijk dank voor de aanmoedigende reacties!

Alle omscholers op dit forum wil ik bij deze ook aanmoedigen om zeker vol te houden en vooral niet naar je eigen omgeving te luisteren als ze je proberen te ontmoedigen en zeggen 'dat gaat je toch niet lukken'( was bij mij in ieder geval wel zo.)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 653952 op 05-04-2016 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 13:40
Lekker bezig, gefeliciteerd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-07 00:29
Klinkt als een topwerkgever, gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Spacejockey schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:24:
Klinkt als een topwerkgever, gefeliciteerd.
Ik denk dat je dat wel kunt stellen ja.
Ik heb er in ieder geval enorm veel zin in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Gefeliciteerd! Mocht je nog eens ergens tegen aan lopen: ik werk als Java dev (15 jaar ervaring ongeveer) en je mag me altijd een PM sturen.

Pagina: 1