Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een eigen huis op mijn naam, woon samen met mijn partner en haar minderjarige zoon die ook ingeschreven staat op dit adres, maar heb een eigen pensioenfonds. Ben ik dan fiscaal partner of niet

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:42
Heb je de belastingdienst al gebeld? Wat zeiden ze?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet, ik heb wel op de site gelezen. Was een beetje tegenstrijdig vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:42
Dan is dat de eerste stap.. :)

Verder welkom op het forum. Er wordt hier wel iets meer inzet verwacht.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Warm welkom dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

LED-Maniak schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:52:
Heb je de belastingdienst al gebeld? Wat zeiden ze?
De belastingsdienst op een zaterdag :/ good luck with that.

Ontopic: hoe is de rest van de gelden?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja, je hebt een fiscaal partner als je een geregistreerd partnerschap hebt.
Ook als iemand op jouw adres staat ingeschreven, zonder enige vorm van partnerschap in de zin van een relatie (dus b.v. een huisgenoot of een student die een kamer van je huurt), betekent dat je een fiscaal partner hebt.

http://www.belastingdiens...tie/fiscaal_partnerschap/

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
McKaamos schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:02:

Ook als iemand op jouw adres staat ingeschreven, zonder enige vorm van partnerschap in de zin van een relatie (dus b.v. een huisgenoot of een student die een kamer van je huurt), betekent dat je een fiscaal partner hebt.

http://www.belastingdiens...tie/fiscaal_partnerschap/
Nee. Je bent alleen fiscaal partner als je op hetzelfde adres ingeschreven bent EN aan bepaalde voorwaarden voldoet. Dit geldt lang niet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:10
http://www.belastingdiens..._op_uw_adres_ingeschreven
(...)
Voorwaarden fiscaal partnerschap

U bent fiscale partners met een huisgenoot als u aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet:

- U bent allebei meerderjarig en hebt samen een notarieel samenlevingscontract afgesloten.
- U hebt samen een kind.
- 1 van u heeft een kind van de ander erkend.
- U bent bij een pensioenfonds aangemeld als pensioenpartners.
- U bent samen eigenaar van een eigen woning.
- U bent allebei meerderjarig en op uw adres staat ook een minderjarig kind van 1 van u beiden ingeschreven (samengesteld gezin).
Geldt deze situatie voor u? Maar verhuurt u een deel van uw woning aan degene met wie u op hetzelfde adres staat ingeschreven? Als er sprake is van verhuur op zakelijke gronden, dan bent u geen fiscale partners. U moet dan wel een schriftelijke huurovereenkomst hebben.

- U bent meerderjarig en woont met een minderjarig kind in een opvangwoning of een huis voor beschermd wonen die u kreeg door de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015. U bewoont die woning samen met een meerderjarige die volgens de gemeente ook op dat adres staat ingeschreven.
Wilt u met die persoon geen fiscale partners zijn? Dan moet u hiervoor samen een verzoek doen. Ook moet u voldoen aan een aantal voorwaarden.
- U was het jaar ervoor al fiscale partners.
(...)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MikeN schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 20:56:
Je hebt het over 'geregistreerd partner' in de titel. Is het ook je geregistreerd partner? Dan is het vrij simpel:
[...]
ik bedoelde fiscaal partner sorry

Ik heb een eigen huis op mijn naam, woon samen met mijn partner en haar minderjarige zoon die ook ingeschreven staat op dit adres, maar heb een eigen pensioenfonds. Ben ik dan fiscaal partner of niet. Mijn partner is 100% afgekeurd en heeft een uwv uitkering.

...

...site belastingdienst

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2016 21:01 . Reden: Ik bedoelde fiscaal partner sorry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Je hebt het over 'geregistreerd partner' in de titel. Is het ook je geregistreerd partner? Dan is het vrij simpel:
Bent u getrouwd of hebt u een geregistreerd partnerschap? Dan bent u altijd fiscale partners met uw echtgenoot of partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 20:49:
Mijn vraag
Ik heb een eigen huis op mijn naam, woon samen met mijn partner en haar minderjarige zoon die ook ingeschreven staat op dit adres, maar heb een eigen pensioenfonds. Ben ik dan fiscaal partner of niet. Mijn partner is 100% afgekeurd en heeft een uwv uitkering.

...

...site belastingdienst
Probeer gewoon de aangifte website. Deze stelt je een paar vragen en geeft vervolgens aan of je wel of geen fiscaal partner bent.

Als je partner ingeschreven staat op het zelfde adres is de kans overigens groot dat je fiscaal partner kan zijn. Je mag dan zelf kiezen of je samen of apart de belastingaangifte doet.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 21:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 16:10
De wettelijke basis: art. 1.2 WIB 2001 en art. 5a AWR. De uitbreiding in de WIB 2001 doet mij inderdaad ook neigen naar fiscaal partner.

Gaude et aude

Pagina: 1