Laptop verbinden met server dmv extern bureaublad werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:46
Beste,

Ik zit met het volgende en zal proberen het beknopt en duidelijk te houden. Sinds kort een nieuwe 'server' aangeschaft. Windows 10 erop gegooid. 1 laptop weet wel verbinding te maken met de server dmv extern bureaublad/remote desktop.
Nu wil ik 2 andere laptops ook verbinden dmv remote desktop (in eerste instantie niet tegelijk). Ip-adres/naam van de server is bekend. Maar wat ik ook doe, verbinden van de overige 2 laptops met de server lijkt niet te werken. Qua delen en instellingen is alles identiek. Firewall instellingen zijn ook nagekeken.
Echter, als het gaat om zogeheten 'thuisgroepen' begint er onduidelijkheid te ontstaan en ik vermoed dat daar het probleem ligt.

Op foto 1 is te zien dat de WLAN openbaar is, waar de ander dat ook is (foto 2). De netwerken verschillen als in: de laptop die wel remote desktop kan uitvoeren heeft een private network, waar de andere laptops public networks hebben. Wil ik mij aanmelden bij de thuisgroep van de server (schijnt nodig te zijn?), dan komt achter WLAN te staan dat ik daar verbonden mee ben.
Echter, de laptop welke wel verbinding weet te krijgen met de server (remote) geeft weer dat de thuisgroep bij netwerk 2 hoort en niet bij WLAN (en dat terwijl er geen internet access is). Daarbij heb ik geen idee hoe ik netwerk 3 op de niet werkende laptop 'private' maak. Want dan is een thuisgroep überhaupt niet mogelijk.

Ook is mij opgevallen dat als ik met de niet werkende laptop lid ben van de thuisgroep van de server de codes (welke nodig zijn voor een thuisgroep connectie) voor de thuisgroep overeenkomen, maar die van de werkende laptop verschilt juist. Hoe zit dit en hoe krijg ik de overige laptops aan de praat als het gaat om remote desktop. Het zou zo simpel moeten zijn. Heel frustrerend dit. Mis ik iets? De WLAN verbindingen weet ik wel te veranderen in public of private. Advies of hulp wordt zeer gewaardeerd!

Nog even voor de duidelijkheid: foto 1 representeert de laptop die niet werkt, foto 2 representeert de laptop die wel werkt. Foto 3 laat zien hoe de verbinding met de thuisgroep eruit ziet. Netwerk moet private zijn om gebruik te maken van een thuisgroep (so it seems).

Foto 1
Overzicht netwerkcentrum/homegroup

Foto 2
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zcp4ts4LEjRMQmbpUeR5QAvA/thumb.jpg

Foto 3
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fplTPPwkozgebyUlnkCb7aB6/thumb.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door tsjeck op 05-03-2016 14:04 ]