Advies nodig extenden van HDMI en usb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:26
Hallo,

Ik heb mijn gamepc in een andere ruimte staan dan de woonkamer. Nu wil ik graag het HDMI signaal en USB extenden via UTP (cat6) naar de woonkamer. Ik wil dan namelijk op mijn TV kunnen gamen terwijl de kast gewoon in het computerhok kan blijven staan. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik ben vooral benieuwd of het gaat werken en of er ook eventueel lag optreed icm Logitech G500 muis of G15 Keyboard.

Ik heb zelf al een dikke dag lopen graven en mailen naar oplossingen en heb het volgende gevonden:

USB extender (2.0) over UTP
http://www.aten.com/produ...~UCE260.html#.VtrNDn_SkjI

HDMI extender over UTP (deze kan ook IR signalen aan, wellicht dat ik mijn satbox ooit nog een aansluit)
http://eng.aten.eu/produc...-Control-(60m)~VE810.html

USB hub om mijn keyboard en muis aan te sluiten (Logitech G15 en Logitech G500)
http://www.eminent-online...tore=eminent_nederland_nl

Ik hoop dat dit het juiste topic voor deze vraag is. Zijn er medetweakers die ervaring hebben met het extenden van usb/hdmi over UTP over een afstand van ongeveer 15 meter? Hoe is deze ervaring? welke producten heb je gebruikt?

heel veel vragen en nu hopelijk nog antwoorden :) bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
blijkbaar toch geen tweakers met kennis op dit gebied :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Geen ervaring mee, maar hdmi kan waarschijnlijk gewoon met een hdmi kabel van 15m, is ook nog veel goedkoper.
Maar 15m utp geeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Hanekamp
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03 12:56
Dag OP,

Heb je het inmiddels zelf al kunnen proberen? Ben zelf wel benieuwd naar jouw ervaringen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Nee niet meer gedaan. Ik heb nu en adapter gekocht zodat mijn keyboard\muis op de ps4 kunnen. Dus hier kan ik nu op 2 manieren op gamen (ook met de normale controller). Daarnaast heb ik tijdelijk mijn pc maar bij de eettafel gezet met een scherm. Ik zit te denken om nog een barebone te kopen en dan die pc weg te doen.

Ik kan je dus geen ervaringen meegeven, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:22
HDMI op 15m kan prima met gewoon HDMI kabel. Wel een stevige (dikke) nemen.

Mocht je toch flikkeringen krijgen of andersinds gek signaal (merk je snel genoeg) zet je er een equalizer (door sommigen ook repeater/extender genoemd) tussen.

Ik overbrug 25 meter met 20mtr - equalizer - 5mtr kabel. Werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik heb een half jaar geleden volgens mij gebruik gemaakt van de gelinkte hdmi->utp kastjes in een iets andere setting (of een kloon die als 2 druppels water er op lijkt). 2 beamers op een podium verlengt via 4x50m utp. Werkte op die afstand na wat draaien aan die EQ knopjes perfect op gewoon cat5e kabel, echter draaide we daar wel op 1280x1024 ofzo en niet de volle fullhd, dat zal wel iets gescheeld hebben. Lag niet echt gecontroleerd maar niet te merken bij instarten van video oid.

USB ben ik dan wel weer benieuwd naar want daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
Pagina: 1