Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Op dit moment ben ik mij aan het verdiepen, om naast bij full time baan een webshop te willen starten.
Ik zou graag willen weten hoeveel belastingen ik dient af te dragen.

Mij situatie zou als volgt zijn.
Ik importeer goederen uit Italy, ik betaal €5500 ex-btw ex-transport voor 100 St. goederen.
Deze goederen wil ik verkopen voor €105 incl-btw p.St is €86,77 ex-btw p/St..
Stel dat ik deze 100st goederen per maand verkoopt.1200 p/jaar
Ik verdien met mij full time job 56.000 bruto per jaar.

Zou iemand kunnen aangeven hoeveel belastingen ik betaal en wat ik netto overhoud aan deze goederen.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Wat had je zelf al gevonden en wat begreep je niet, of waar liep je vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:02
Je vraag is veel te summier. Verdiep je eerst in welke vorm je je bedrijf wil gieten. Kvk en belastingdienst sites bieden bijna alle info die wenst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat is nog wel van wat meer factoren afhankelijk. Ik zou beginnen met doorspitten van wwww.belastingdienst.nl en van www.kvk.nl

offtopic:
Je vergeet ook de kosten voor garantie, WKOA, etc. En ja arbeidsovk. Edit: zeg ik als spuit11.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 05-03-2016 13:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
Waarom gaan mensen bij jou kopen als je 50% duurder bent dan rechtstreeks uit Italië? Het kan hoor, maar reken jezelf niet te rijk door er van uit te gaan dat je elke maand 100 dingen verkoopt...

Verder betaal je belasting over de winst: omzet minus kosten. Wat er overblijft wordt (minus 14% MKB vrijstelling) bij je loon uit loondienst opgeteld. Je komt verder niet in aanmerking voor zelfstandigenaftrek, dus je te betalen belasting is vrij eenvoudig uit te rekenen:

Kijk in de belastingschalen wat je huidige tarief is (40,4%). Doe (omzet-kosten)*0,86*0,404 en dat is hoeveel extra belasting je gaat betalen. Als de winst hoog genoeg is kom je in de 52% schaal. Dat uitrekenen laat ik aan jou over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Deze vraag is niet geschikt voor GoT. We zijn hier uiteindelijk geen belastingadviseurs, die voor jou kunnen uitrekenen wat je precies overhoudt. Voor dit soort vragen moet je dus ook naar een belastingadviseur. :)

Daarom sluit ik dit topic.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.