Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Vraag
Beste antwoord (via Domba op 05-03-2016 15:00)
Asl je toch de autorouter wil gebruiken kun je het beste:
Eerst naar design rules onder edit. Dan tab clearances en sizes. Kun je fijn alles instellen.
En erna de autorouter gebruiken

en dan erna kun je lekker aan de gang met copperplanes
[ Voor 61% gewijzigd door thijsjek op 05-03-2016 13:55 . Reden: uitgebreider gemaakt ]
Alle reacties
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Het gaat erom hoe ik van die die spetters afkom, dan kan ik handmatig wel dikkere sporen na een ripup makenLED-Maniak schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:05:
Een simpel printje als dit kan je beter handmatig routen en gebruik bij voorkeur dikkere sporen(anders heb je kans dat die stuk gaan tijdens frezen).
Moet weer opnieuw van scratch beginnen of is er een beter programma dan eagle voor alleen isolatie frezen?
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Alleen frezen van deisolatie kan gemakkelijk in Eagle door een ground plane te maken.Domba schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:29:
[...]
Het gaat erom hoe ik van die die spetters afkom, dan kan ik handmatig wel dikkere sporen na een ripup maken
Moet weer opnieuw van scratch beginnen of is er een beter programma dan eagle voor alleen isolatie frezen?
YouTube: How to create a ground plane in Eagle
Let op dat je natuurlijk ook regios kan krijgen die nergens mee verbonden zijn.
Je hoeft het vlak ook niet per se te grounden als je dat niet wilt, je kan het aan elk net toevoegen wat je wilt.
( Maar het lijk mij best om het aan GND te leggen )
Een ground plane maakt waarschijnlijk ook dat je veel minder sporen/traces krijgt, want ik vermoed dat je op elke connector minstens 1 ground pin heb.
[ Voor 11% gewijzigd door Harrie op 05-03-2016 15:11 ]
Eerst naar design rules onder edit. Dan tab clearances en sizes. Kun je fijn alles instellen.

[ Voor 61% gewijzigd door thijsjek op 05-03-2016 13:55 . Reden: uitgebreider gemaakt ]
De resultaten van deze autorouter zijn op zijn zachts gezegd ontzettend lelijk. Heb je multi-pass optimalisaties wel aan staan? Wat ik nu zie is vaak een resultaat van een niet geoptimaliseerde eerste pass.Domba schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:29:
[...]
Het gaat erom hoe ik van die die spetters afkom, dan kan ik handmatig wel dikkere sporen na een ripup maken
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Tja wie gebruikt er ook een autorouterLED-Maniak schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:19:
[...]
De resultaten van deze autorouter zijn op zijn zachts gezegd ontzettend lelijk. Heb je multi-pass optimalisaties wel aan staan? Wat ik nu zie is vaak een resultaat van een niet geoptimaliseerde eerste pass.

Maar de problemen dat de ts heeft, dat ie extra koper koper toevoegt is wel heel raar. Zou zomaar een bug kunnen zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Damic op 05-03-2016 14:47 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
De oplossing lijkt te zijn om de routing grid van 25 naar 50 te zetten om van die "spetters" af te komenthijsjek schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:46:
Aan de linkerkant heb je Ripup staan, naast route. Deze functie zorgt ervoor dat je alleen sporen verwijderd.
[afbeelding]
Met 25 mil ook na 3 keer opnieuw begonnen te zijn Detail
en zelfde maar aangepast naar 50 grid routing zelfde detail
Van alles al geprobeerd tot complete herinstallatie van soft als ook gridrouting verandert maar niet naar 50
De bedoeling was inderdaad om autoroute enkel te gebruiken voor positionering en daarna alles nog eens handmatig voor meer koperoppervlak
Eerste plaatje was na 1 keer default settings na verse herinstallatie omdat het alleen voor positionering wilde gebruiken, detail hierboven van 50 mil grid routing is wel meerdere keren ik dacht 3LED-Maniak schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:19:
[...]
De resultaten van deze autorouter zijn op zijn zachts gezegd ontzettend lelijk. Heb je multi-pass optimalisaties wel aan staan? Wat ik nu zie is vaak een resultaat van een niet geoptimaliseerde eerste pass.
[ Voor 0% gewijzigd door Domba op 05-03-2016 14:59 . Reden: links gecorrigeerd ]
Daarvoor moet ik alles nog eens goed herinstalleren welke defaults die werkelijk heeft, blijkbaar heb ik niet alles gedeinstalleerd eerdere deze week omdat ik ook na herinstallatie ook 25 kreeg.thijsjek schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:05:
50 mil is de standaard snap en grid van eagle
Aanvankelijk was het in principe een update van een oudere versie, zo vaak gebruik ik eagle nu ook weer niet.