Welke router kan ik het beste aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593727

Topicstarter
Hallo allemaal,

Recent ben ik verhuisd en in mijn nieuwe woning is er geen eduroam (het studenten wifi netwerk) beschikbaar. Verder is het zo dat mijn kamer maar 1 vaste netwerkaansluiting heeft en daarom zou ik graag een router aanschaffen, zodat ik met mijn telefoon (via wifi) en evt. laptop (via wifi of ethernet), naast mijn vaste pc (ethernet) op het netwerk kan.

Nu zag ik bij vraag & aanbod een heel ruim aanbod van routers en modems, maar ik weet niet zo goed waar ik mijn keuze op zou moeten baseren. Daarom zou ik jullie graag om hulp willen vragen. Is er een router die jullie mij zouden aanraden?

Het enige waar ik momenteel rekening mee houd, is dat ik graag gebruik wil maken van wifi en ik zat te denken aan een budget van 50 euro.

Eén van de dingen die mij bijvoorbeeld niet helemaal duidelijk is, is dat er bij sommige modems staat dat deze geschikt is voor een aantal specifieke providers. Is het zo dat sommige modems alleen gebruikt kunnen worden bij specifieke providers? En is het dus noodzakelijk dat ik erachter kom welke internet provider mijn internet levert?

Alvast bedankt!