Tot op heden maakte ik alleen gebruik van WiFi, maar nu heb ik toch een abonnement afgesloten met een 4g databundel. Soms is het wel handig.
Het gaat om Ziggo Mobiel Familie: 2 simkaarten met maandelijks totaal 6GB verbruik. Nu wil ik Android een beetje inrichten zodat niet direct het data verkeer uit de hand loopt. Ik vraag mij af of jullie nog tips en trucs hebben hiervoor.
Zoals het hoort op tweakers, heb ik zelf ook al het e.e.a. opgezocht. Uiteraard veel open deuren, maar het kan geen kwaad ze te noemen, lijkt me.
Gebruik reduceren algemeen
Zoals het hoort op tweakers, heb ik zelf ook al het e.e.a. opgezocht. Uiteraard veel open deuren, maar het kan geen kwaad ze te noemen, lijkt me.
Gebruik reduceren algemeen
- In Android: Settings > Data usage > Restrict Background Data (eventueel per app)
- In Android: Settings > Accounts > Google > selecteer account en zet services uit die niet automatisch gesynchroniseerd hoeven te worden.
- In Play Store app: Ga naar Settings, Auto-Update Apps. Zet dit op 'Do not auto-update apps' of 'Auto-update apps over Wi-Fi only'. Via My Apps valt dit ook per app te regelen
- Zet mobiele data uit als je het niet gebruikt. Dit vergt volgens mij wel flink wat discipline.
- Chrome compressie: Ga naar Settings en Data Saver en zet dit aan
- Gebruik geen beperkt Youtube, Netflix of andere video. Eventueel met Opera max, dat halveert grofweg het verbruik. Bij Netflix kan de weergave kwaliteit in de account instellingen worden opgegeven. Tijdelijk naar laag is ook een optie.
- Facebook app: Setting > zet Video Auto Play naar Off. Of eventueel Wi-Fi only
- Whatsapp: Setting > Chat Setting > Media Auto download. Zet dit op WiFi
- Gebruik off-line navigatie. TomTom, Sygic, …
- Spotify: Vooraf via WiFi downloaden op telefoon.
- In Android: Settings > Data usage > Restrict Background Data. Alleen beperken voor de Play Store. Niet voor andere apps.
- In Android: Settings > Data Usage. (en verwijder eventueel niet noodzakelijke apps die veel data verbruiken)
- Opera max app
- My Data Manager app.
[ Voor 10% gewijzigd door KopjeThee op 06-03-2016 12:24 . Reden: Enkele opties weggestreept, n.a.v. commentaren ]