GPU nu kopen of wachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-02 14:43
Hoi,
Ik wil graag binnekort een nieuwe GPU kopen maar naar een beetje zoeken zag ik dat binnekort de nieuwe GPU serie van NVIDIA genaamd Pascal uit komt en later ergens in 2016 van AMD genaamd Polaris.

Mijn vraag is zal ik wachten totdat de nieuwe gpu's uit zijn of maakt dat niet echt uit en zal ik simpel weg een gpu uitzoeken die nu al beschikbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door RaiderZ op 05-03-2016 00:03 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:05
(jarig!)
Welke heb je nu? Voeding wellicht ook ff posten.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Plus wat is je budget? / als je nu een kaart koopt welke zou dat zijn?

En eventueel als je langer wacht heb je dan meer budget? Of heb je een vast max budget?

[ Voor 39% gewijzigd door Galinsky op 05-03-2016 00:19 ]

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-02 14:43
Galinsky schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:18:
Plus wat is je budget? / als je nu een kaart koopt welke zou dat zijn?

En eventueel als je langer wacht heb je dan meer budget? Of heb je een vast max budget?
oops, sorry was ik vergeten.
Ik heb nu de http://tweakers.net/price...n-r9-280x-royalqueen.html en ik heb de http://tweakers.net/price...er-v550-semi-modular.html

mijn budget ligt zon beetje €300 - €400 als ik nu een andere gpu koop. (zit te denken aan een http://tweakers.net/price...0-8g-with-back-plate.html)
aangezien de nieuwe GPU's van NVIDIA pas in juni uitkomt kan de budget verhoogt worden.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12
Wachten. Die 280X kan nog goed meekomen (al is het op wat mindere grafische instellingen) en die €300 - €400 zal je met de nieuwe generaties veel betere prestaties opleveren dan de huidige generaties (waardoor je er langer van kan genieten).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Inderdaad wachten, op zijn minst tot er meer duidelijkheid komt. Daarbij is trouwens de kans redelijk groot dat je eerst Polaris kaarten zult gaan zien van AMD en pas later Pascal kaarten van nVidia. Ze zullen bij Computex (juni) misschien wel hun kaart tonen, maar dat deed AMD in januari al bij CES. Werkelijke beschikbaarheid is dus nog even een onduidelijk punt, maar daar zou in de komende maand of 2 veel duidelijkheid over moeten komen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:17

Croga

The Unreasonable Man

RaiderZ schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:02:
Mijn vraag is zal ik wachten totdat de nieuwe gpu's uit zijn
De vraag komt zo'n 100 keer per dag voorbij en het antwoord is altijd hetzelfde:
Wachten!

Nog sterker, als je de vraag algemener trekt:
"Ik wil electronica aanschaffe, kan ik beter wachten?"
Is het antwoord nog altijd: Ja, wachten!

De wereld is enorm snel in beweging. Alles wat je nu koopt is morgen veroudert. Alles wat je nu koopt is morgen goedkoper.

Bottom line: Je vraagstelling is onjuist. Wat je moet doen is jezelf afvragen "Heb ik dit nu nodig?". En als het antwoord "Nee" is, dan moet je dus niet kopen. Is het antwoord "Ja" dan kun je niet wachten.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:38

Trygve

Redacteur
Waarom overweeg/overwoog je een gpu upgrade? Merk je dat je 280x niet meer voldoet? Op welke resolutie speel je?

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Als je over de vraagstelling wilt beginnen, is 'heb ik dit nu nodig' waarschijnlijk zelfs niet correct, maar zou je 'wil ik nu een nieuw speeltje' kunnen aandragen. Hoe dan ook, als de vraag vorig jaar maart was gesteld, dan had menigeen zullen zeggen om naar de kaart te kijken waar hij het beste gevoel over heeft, gezien het nog wel een behoorlijke tijd zou duren eer er echt iets nieuws zou komen. Nu zitten we serieus dicht bij AMD's eerste 14nm FF kaarten en ook niet zo heel erg ver van nVidia's eerste 16nm ff kaarten, na zo'n 5 jaar eindelijk weer eens een grote sprong.

Verwijderd

Welke games speel je met de setup die je nu hebt? de 280x is een prima medium kaart die nu nog gerust 3 maanden mee gaat, mijn antwoord (net zoals die van een ander hierboven) is wachten, probeer je budget in de aankomende maanden te verhogen en ga voor een kaart waar je voorlopig zoet mee bent!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Wel lezen he ;) Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Je kunt op zich een prima discussie voeren over nu kopen of wachten (antwoord is trouwens steevast: nu kopen wat je nu nodig hebt, morgen verder kijken), maar niet zonder enig context en enige eisen. Dus dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.