Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-07 22:37
Ik probeerde een universele afstandbediening aan te sluiten dit ging heel moeizaam aan de instructies had ik vrij weinig aan. Na 15 minuten maakte hij eindelijk contact met de TV, de tv ging uit en ik deed hem weer aan met mijn universele afstandbediening tot mijn grote verbazing heb ik opeens een dual screen. 2 schermen die hetzelfde scherm geven 8)7 ....

Ik heb geprobeerd om de tv terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar dat heeft helaas niet geholpen. Heb de TV 1 dag uit gedaan en de volgende dag geprobeerd aan te zetten maar dit heeft ook niet gewerkt. Is er nog iets anders wat ik kan proberen. Of kan ik deze weggooien?

Naam van de TV : Salora 24LED6000T
Universele afstandbediening : Grundig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat staat er in de handleiding?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
Fietsbel schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:40:
Wat staat er in de handleiding?
Niks over 2 schermen 8)7 ... Heb de handleiding helemaal doorgelezen staat niks nuttigs in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07 21:10

HetGezegde

Yes, you can!

Met de originele afstandbediening de TV resetten?

Zal sowieso ergens in de video-settings te vinden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
HetGezegde schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:49:
Met de originele afstandbediening de TV resetten?

Zal sowieso ergens in de video-settings te vinden moeten zijn.
Heb alle settings geprobeerd die ik kan kiezen. Dit heb ik gedaan met de knoppen die op de tv zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tv's hebben vaak een verborgen menu en functies die met een speciale afstandsbediening opgeroepen kunnen worden.
Het zou kunnen dat je toevallig zo'n functie geactiveerd hebt met de universele afstandsbediening.
Als je een Logitech Harmony hebt kan je die vaak programmeren om het verborgen menu te krijgen.

Al vind ik een dual-screen functie wel vreemd, zou niet weten wat daar het nut van is.
Zou dus ook toevallig een defect kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41
Soldaatje schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:05:
Tv's hebben vaak een verborgen menu en functies die met een speciale afstandsbediening opgeroepen kunnen worden.
Het zou kunnen dat je toevallig zo'n functie geactiveerd hebt met de universele afstandsbediening.
Als je een Logitech Harmony hebt kan je die vaak programmeren om het verborgen menu te krijgen.

Al vind ik een dual-screen functie wel vreemd, zou niet weten wat daar het nut van is.
Voorzover ik weet gaat het bij "verborgen" functies eigenlijk om zogenaamde hotelfuncties zoals volumebegrenzers en blokkering van de mogelijkheid zenderinstellingeb aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
Probeer alle knoppen van de universele AB en kijk of het effect heeft. Anders http://www.salora.nl/contact/contactformulier

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
Soldaatje schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:05:

Soms komt er van rechts 2 schermen bij. Dus dan zie je 4 blokjes met geen signaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Heb je toevallig een foto? Ook van hierboven ^ 'Soms komt een van rechts 2 schermen bij. Dus dan zie je 4 blokjes met geen signaal...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
bszz schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:10:
[...]

Voorzover ik weet gaat het bij "verborgen" functies eigenlijk om zogenaamde hotelfuncties zoals volumebegrenzers en blokkering van de mogelijkheid zenderinstellingeb aan te passen.
Dat, maar ook functies om het beeld aan te passen, calibreren, en weet ik veel wat allemaal.
Heb dat bij mijn eigen tv, allemaal functies waar ik niet aan hoor te komen en waarvan ik niet weet wat ze doen.
Verschilt wel per tv waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
HetGezegde schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:18:
Heb je toevallig een foto? Ook van hierboven ^ 'Soms komt een van rechts 2 schermen bij. Dus dan zie je 4 blokjes met geen signaal...'
http://postimg.org/image/eybgmjxz7/

Soms komt er van rechts 2 schermen bij, wat ik nu even niet heb helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Heeft het met zoom te maken? De 19 inch versie van de Salora TV's hebben een firmware update nodig, omdat een bepaalde zoomfunctie een gestreept beeld geeft:

http://www.salora.nl/filesdownload.aspx?ID=1250
- in deze .zip zit een .doc met wat uitleg en de benodigde files om te updaten, zou dit alleen NIET zomaar op jouw TV doen, aangezien je een ander model hebt.

* edit *

Je kunt hier contact opnemen met Salora, wanneer je er op de support pagina geen software voor je TV staat:
http://www.salora.nl/contact

Eens bellen misschien?

* edit 2 *

Hier een handleiding van een 19 inch model (wel een -T variant), ik kan de jouwe niet vinden:
https://www.gebruikershan...w-handleiding-360624.html

Pagina 18 en 19 laten zien hoe je de zoom kunt aanpassen;
Pagina 20 laat de mogelijkheid zien alles op gebied van beeld te resetten (standaard);
Pagina 25 laat zien hoe je met de TV zelf kunt zoeken naar nieuwe software updates.

Try it out!

[ Voor 48% gewijzigd door HetGezegde op 05-03-2016 11:52 ]

Pagina: 1