Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0kawa0o
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-08 20:31
Beste Tweakers,

Mijn ouders thuis hebben een glasvezelabonnement van Vodafone. Daarbij hebben ze een Draytek Vigor2132F als modem/router ontvangen.

Dit apparaat heeft een functie genaamd Lan to Lan. Volgens de Draytek documentatie kan je hiermee een VPN verbinding opzetten tussen twee draytek modems. Hierbij fungeert de ene modem als VPN server en de andere als een VPN client.

Ik zelf heb thuis een glasvezelaansluiting van een andere provider waardoor ik geen Draytek modem bezit. Wel heb ik thuis virtueel Synology in productie draaien. Daarop heb ik de standaard VPN server van Synology aan staan en dit werkt perfect vanaf ieder apparaat (iPhone/macbook/windows/android).

Wat ik wil is een van verbinding vanaf de Draytek (client) van mijn ouders naar mijn Synology (server) thuis.
Ik heb volgens mij alle mogelijkheden geprobeerd. L2TP, maar ook PPTP krijg ik gewoon niet werkend vanaf de Draytek.

Ik kan ook de logs van de modem niet bekijken omdat Vodafone dat uit het menu heeft gehaald :/

Is wat ik wil überhaupt mogelijk, of kan het alleen draytek <-> draytek ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Kawa

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Uit de documentatie van Synology.
VPN Server does not support bridge mode for site-to-site connections.
Je kunt dus wel een VPN client connectie naar de VPN server op je NAS opzetten, maar een site-to-site VPN waarbij je als het ware de twee lans aan elkaar koppelt gaat niet.

zie:
https://www.synology.com/.../help/VPNCenter/vpn_setup

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0kawa0o
Dit geldt alleen voor een OpenVPN installatie.
Voor L2TP/IPSec geldt dit niet volgens mij.
Ben(V) schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:24:
Uit de documentatie van Synology.

[...]

Je kunt dus wel een VPN client connectie naar de VPN server op je NAS opzetten, maar een site-to-site VPN waarbij je als het ware de twee lans aan elkaar koppelt gaat niet.

zie:
https://www.synology.com/.../help/VPNCenter/vpn_setup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Er staat duidelijk voor de VPN server bij.
Niet dat het voor alleen het OpenvPN protocol geldt.

Het Open Vpn protocol op zich ondersteund wel site-to-site VPN connecties.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0kawa0o
Dat dacht ik omdat het specifiek alleen onder het OpenVPN hoofdstukje staat.
Maar als dat niet gaat, dan gaat het niet.

Dan ga ik even zoeken naar een andere oplossing om dit voor elkaar te krijgen.

Is het überhaupt wel mogelijk om Draytek <-> Andere VPN Server werkend te krijgen of moet het Draytek <-> Draytek zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door o0kawa0o op 04-03-2016 22:58 ]