Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744601

Topicstarter
Mijn vraag:
Kan ik de ASUS GeForce GT 730 - 2GB in een 'ASUS R500V series' laptop steken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
nu heb ik geforce 610m-2GB

Ik ken er niet echt veel van dus ik zou de hulp heel erg waarderen. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:26

Nemesizz

Untouchable

Nee, je kan geen (desktop) videokaart in een laptop steken, fysiek is die videokaart waarschijnlijk al dikker dan je hele laptop ;)

Daarnaast, is het upgraden van de videokaart bij laptops toch meestal al problematisch en bijna niet te doen.
Sommige laptops hebben een zogeheten MXM slot, daar kun je in theorie een videokaart in vervangen, maar in de praktijk gaat dat vaak moeizaam (compatibiliteit problemen, formaat klopt/past niet, koeler van de laptop is niet berekend op een andere chip enz).

De meeste laptops zit de videochip gesoldeerd op het moederbord (en/of tegenwoordig ook vaak in de processor zelf) waardoor upgraden niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Nee. In een laptop is het zo'n beetje onmogelijk om een gpu te vervangen. Mocht het kunnen dan zeker niet met een latere generatie. En zeker geen desktop gpu in een laptop, dat is al helemaal niet mogelijk:p

[ Voor 22% gewijzigd door Ferluci92 op 04-03-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Wel lezen he ;) Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Onderbouwing houdt ook in: opzoeken welke slots aanwezig zijn in je computer (in het geval van de laptop: geen...) en vervolgens kijken hoe het apparaat wat je in gedachten hebt in je PC gestoken moet worden (PCIe 16x, zo'n ding wat een laptop dus niet heeft...)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.