Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesselssss
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
Mijn vraag

Goedenavond allemaal, dit is mijn eerste post op het Tweakers forum, excuses als ik hier en daar een foutje maak.

Mijn probleem is als volgt, vorige week heb ik mijn onderdelen binnengekregen. Pc in elkaar gebouw. Een weekje met een crappy beeldscherm gedaan, en gister zijn 2 nieuwe HD schermen met displayport binnengekomen. Echter na een tijdje gaat het scherm dat op de Displayport zit op zwart. Hij krijg wel een signaal, want hij gaat niet in stand-by. Andere scherm ook geprobeerd. Zelfde verhaal, andere kabels, zelfde verhaal. Als ik het scherm aan en uit doe werkt die gewoon weer. Met een VGA kabel is er niets aan de hand. Niet op beide schermen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Drivers zijn volledig geupdate!
Systeem draait op WIN10, (ik heb ook nog een probleem dat WIN geen .exe bestanden vindt op mijn HDD's )

Hardware:
Asus Z170 Pro gaming
Intel 6700K
Corsair 2x 8GB DDR4
Samsung M.2 SM951
Samsung SSD 850EVO
2x 1,5 TB in Raid 1
Coolermaster Hyper 212 (valt tegen)

Nog geen GPU, zal eind deze week de 980TI worden. Nog niet in de buurt van de winkel geweest. Je kan zeggen dat de GPU het probleem wel oplost, maar als er iets mis is met het moederbord wil ik dit graag op de garantie verhalen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Veel gezocht op internet. Weinig directe hits kunnen vinden!

Alvast van harte bedankt!

Wessel

[ Voor 2% gewijzigd door Wesselssss op 04-03-2016 21:19 . Reden: Kleine aanpassing ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:37
Als ik het goed begrijp heb je de twee schermen dus met een splitter op de displayport van je moederbord aangesloten? Misschien dat de splitter het probleem is, heb je de twee schermen al eens geprobeerd met aparte kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wesselssss schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:09:
Systeem draait op WIN10, (ik heb ook nog een probleem dat WIN geen .exe bestanden vindt op mijn HDD's
Verkenner openen, tabblad beeld, opties, map en zoekopties wijzigen, weergave, verborgen bestanden weergeven.
Lost dat bovengenoemd probleem op?
Verder: welke monitoren gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesselssss
Koen179 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:51:
Als ik het goed begrijp heb je de twee schermen dus met een splitter op de displayport van je moederbord aangesloten? Misschien dat de splitter het probleem is, heb je de twee schermen al eens geprobeerd met aparte kabels?
Goedenavond.

Nee, hier had ik wat duidelijker in kunnen zien. Eentje zit nu op DP en de ander op VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesselssss
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:53:
[...]

Verkenner openen, tabblad beeld, opties, map en zoekopties wijzigen, weergave, verborgen bestanden weergeven.
Ga ik morgen proberen, in ieder geval alvast bedankt. Ik heb 2x de iiyama prolite b2483HSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesselssss
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:53:
[...]

Het probleem is er niet mee opgelost, zou een WIN10 dingetje moeten zijn heb ik gelezen.
Pagina: 1