Bestaat er geen Asus 17,3 inch,glanzend screen en 1920x1080

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Asus met 17.3 inch beeldscherm en resolutie 1920 x 1080 en het beeldscherm moet glanzend zijn.
Waar ik ook heb gezocht ik kan deze nergens vinden. Weet iemand of deze wel bestaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08 23:41
Asus zelf maakt geen schermen dus dat word ook lastig zoeken, ik neem aan dat het voor een laptop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-07 22:39

HetGezegde

Yes, you can!

Bestaan zeker wel. Kom ze in diverse winkels tegen. Ga eens kijken bij je lokale PC boer, de MM of BCC o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben toch wel benieuwd waarom je een glanzend scherm zou willen hebben ?

Een mat scherm werkt over het algemeen gewoon fijner en het is ook duurder. Vandaar dat je bij goedkopere laptops glanzende schermen ziet en bij de betere laptops een mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

En de pricewatch laat zeker wel zien dat ze bestaan:

http://tweakers.net/categ...kSNicNGvn9jkIe38GiRNj3_Q0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de reacties.
Ik had eerder een kb70AB van Asus met een glanzend scherm en dat vind ik erg wel erg mooi, vandaar.
Bij bcc paradigit mediamarkt coolblue hebben ze het niet.
@ hetGezegde: dankjewel maar uit die query komen geen 17,3 inch laptops naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-08 16:34
Ik heb zelf ook liever een glanzend scherm (lijkt scherper naar mijn oordeel). Wat ik daarom gedaan heb bij mijn laptop met een mat scherm: ik heb er een screenprotector op gezet ! Uiteraard een glanzende screenprotector dus niet "anti glare".

Het was even zoeken om de juiste screenprotector te vinden en ik had graag de link naar de verkoper hier geplaatst alleen kan ik die helaas niet meer vinden :'(

Het is ook wel noodzakelijk om enigszins bekend te zijn met het plaatsen van een screenprotector. Vanwege de grootte is dit nog lastiger dan op een telefoon. Maar bij mij zit ie er "onzichtbaar" op :P

Tot zover deze tip ! :+

UPDATE:
Ik heb gevonden waar ik mijn screen protector gekocht heb, :)
hier: http://www.clear-diamond.com

[ Voor 8% gewijzigd door peterpv op 23-04-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom moet het per se een Asus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:32:
Dankjewel voor de reacties.
Ik had eerder een kb70AB van Asus met een glanzend scherm en dat vind ik erg wel erg mooi, vandaar.
Bij bcc paradigit mediamarkt coolblue hebben ze het niet.
@ hetGezegde: dankjewel maar uit die query komen geen 17,3 inch laptops naar voren.
Nu je het zegt ja.. Apart?

En inderdaad, een ander merk?

Ik heb zelf een Acer met een mat scherm en wil eerlijk gezegd nooit meer terug naar glanzend. Snap o.a. om die reden ook niet waarom mijn klasgenoten op macbooks werken en er virtueel Windows op draaien (beeld is scherper, maar zeker niet nodig voor programmeren en browsen). Maar goed, dat is een andere discussie.

Als het per se Asus + glanzend + Full HD moet zijn, kun je een glanzend scherm (laten) plaatsen. Webwinkels als replacedirect, twindis en hardwarecity bieden deze schermen (welke veelal universeel zijn) aan voor een €100 tot €150. Zonde van 't extra geld zou ik zeggen, maar t is een optie.

* edit *
peterpv schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:52:
Ik heb zelf ook liever een glanzend scherm (lijkt scherper naar mijn oordeel). Wat ik daarom gedaan heb bij mijn laptop met een mat scherm: ik heb er een screenprotector op gezet ! Uiteraard een glanzende screenprotector dus niet "anti glare".

Het was even zoeken om de juiste screenprotector te vinden en ik had graag de link naar de verkoper hier geplaatst alleen kan ik die helaas niet meer vinden :'(

Het is ook wel noodzakelijk om enigszins bekend te zijn met het plaatsen van een screenprotector. Vanwege de grootte is dit nog lastiger dan op een telefoon. Maar bij mij zit ie er "onzichtbaar" op :P

Tot zover deze tip ! :+
Lijkt me niet te werken? Want je plaatst een glanzende laag over een doffer scherm, wat het echt niet scherper maakt. Lijkt me onmogelijk. Het licht moet daarbij door NOG een laag. Mat is namelijk inderdaad doffer/minder scherp, maar dat werk je hierdoor niet weg. Wel door eventueel de matte laag over je scherm weg te halen (mits mogelijk..?).

[ Voor 37% gewijzigd door HetGezegde op 05-03-2016 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-08 16:34
HetGezegde schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:24:
Lijkt me niet te werken? Want je plaatst een glanzende laag over een doffer scherm, wat het echt niet scherper maakt. Lijkt me onmogelijk. Het licht moet daarbij door NOG een laag. Mat is namelijk inderdaad doffer/minder scherp, maar dat werk je hierdoor niet weg. Wel door eventueel de matte laag over je scherm weg te halen (mits mogelijk..?).
Dan begrijp je niet helemaal wat het verschil maakt tussen en glanzend en een mat scherm. Bij een glanzend scherm is het oppervlak display-lucht helemaal vlak. Bij een mat scherm is het niet glad maar een beetje korrelig. Neem maar eens een vergrootglas en bekijk een mat scherm van dichtbij.

Waar het om gaat is de overgang (doorzichtig) kunststof-lucht. Die is glad of korrelig en dat bepaald of het display mat is of glanzend. Wat daaronder zit doet er weinig toe.

De meeste screenprotectors hebben een siliconenrubber onderlaag om aan het display te plakken. Zelfs als de toplaag van de display mat is (en dus een beetje korrelig) hecht het siliconenrubber er zich prima aan. De overgang doorzichtig kunststof (van het display zelf) naar lucht is dan dus vervangen door een overgang naar siliconenrubber. De andere kant van het siliconenrubber is een glad stuk plastic folie. In feite plak je een nieuwe buitenste laag op het display met een vlakke buitenkent: hey presto een spiegelend scherm.

Je kunt het wel niet geloven maar ik kan het je laten zien op 2 van mijn laptops. Je kunt het ook zelf proberen als je nog een mat scherm hebt en een spiegelende display protector bv voor een telefoon. Plak hem op het scherm en aanschouw het verschil.

Omgekeerd werkt ook, er zijn zat privacy/ anti-meekijk screen protectors te koop. Ook voor laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goh, wat grappig die tip met die screenprotector!.
Maar ik ben ondertussen wel overtuigd door jullie waardoor ik geen prioriteit meer geef aan een glanzend scherm.
Ik twijfel nu tussen 2 laptops:
ASUS F751LJ-T4198T (Mediamarkt 799 euro en Redcoon.nl) of
ASUS X751LJ-T4196T (bij Modern.nl voor 799 euro oplopend tot 899 euro bij bol.com)
Specificaties op tweakers zijn gelijk alleen heeft de 1e 8GB en de 2e 12 GB.
Ik heb de eerste in handen gehad en voelt stabiel aan.
De tweede is bij geen fysieke winkel te koop. Weet dus niet of deze even stabiel aanvoelt. Over de verschillen tussen de F serie en de X serie is op internet niets te vinden (daar de specificaties gelijk zijn op het geheugen na, gaat het mij dus om de stevigheid van de behuizing en het toetsenbord).
Zou de 2e even stabiel en stevig zijn?
Daarnaast biedt de mediamarkt voor 3,99 per mnd 3 jaar garantie.
Welke moet ik nu nemen?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Volgens mij zijn beide modellen gelijk aan elkaar qua behuizing en toetsenbord. Verder heeft 12GB RAM waarschijnlijk niet heel veel nut, maar je hebt nog niet verteld wat je ermee gaat doen.

Die 3,99 per maand voor 3 jaar garantie vind ik nogal een enorme bak geld voor 1 jaar extra garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Pilatus
Ik ga er niks bijzonders mee doen, maar ik wil een laptop die op dit moment naar huidige maatstaven vergelijkbaar is met mijn kapotte laptop K70AB uit 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je geen zware programma's gaat draaien is 8GB meer dan zat. Die extra 4GB zal je dan echt nooit nodig hebben. Ik zou daar dan ook geen euro extra voor uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Inderdaad; 8GB meer dan genoeg. Kan daarnaast altijd bijgeplaatst worden.

Ook die €4 per maand NIET te adviseren. Te duur voor wat je ervoor krijgt. 2 jaar garantie is voldoende en daarnaast mag je ervan uitgaan dat een laptop in deze prijsklasse 4 jaar mee gaat. Na 2 jaar een defect resulteert (met een beetje moeite a la aangetekende brief) in een groot deel van compensatie op reparatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkie1998
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-02-2017
Ips schermen zijn vaak veel scherper en helderder, eveneens duurder, maar dit zal meer verschil maken uiteindelijk dan het verschil tussen een matte of glanzende schermcoating.
Pagina: 1