Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:32:
Dankjewel voor de reacties.
Ik had eerder een kb70AB van Asus met een glanzend scherm en dat vind ik erg wel erg mooi, vandaar.
Bij bcc paradigit mediamarkt coolblue hebben ze het niet.
@ hetGezegde: dankjewel maar uit die query komen geen 17,3 inch laptops naar voren.
Nu je het zegt ja.. Apart?
En inderdaad, een ander merk?
Ik heb zelf een Acer met een mat scherm en wil eerlijk gezegd nooit meer terug naar glanzend. Snap o.a. om die reden ook niet waarom mijn klasgenoten op macbooks werken en er virtueel Windows op draaien (beeld is scherper, maar zeker niet nodig voor programmeren en browsen). Maar goed, dat is een andere discussie.
Als het per se Asus + glanzend + Full HD moet zijn, kun je een glanzend scherm (laten) plaatsen. Webwinkels als replacedirect, twindis en hardwarecity bieden deze schermen (welke veelal universeel zijn) aan voor een €100 tot €150. Zonde van 't extra geld zou ik zeggen, maar t is een optie.
* edit *
peterpv schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:52:
Ik heb zelf ook liever een glanzend scherm (lijkt scherper naar mijn oordeel). Wat ik daarom gedaan heb bij mijn laptop met een mat scherm: ik heb er een screenprotector op gezet ! Uiteraard een glanzende screenprotector dus niet "anti glare".
Het was even zoeken om de juiste screenprotector te vinden en ik had graag de link naar de verkoper hier geplaatst alleen kan ik die helaas niet meer vinden
Het is ook wel noodzakelijk om enigszins bekend te zijn met het plaatsen van een screenprotector. Vanwege de grootte is dit nog lastiger dan op een telefoon. Maar bij mij zit ie er "onzichtbaar" op
Tot zover deze tip !

Lijkt me niet te werken? Want je plaatst een glanzende laag over een doffer scherm, wat het echt niet scherper maakt. Lijkt me onmogelijk. Het licht moet daarbij door NOG een laag. Mat is namelijk inderdaad doffer/minder scherp, maar dat werk je hierdoor niet weg. Wel door eventueel de matte laag over je scherm weg te halen (mits mogelijk..?).
[
Voor 37% gewijzigd door
HetGezegde op 05-03-2016 18:27
]