Giftige stof in vliegtuigen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.638 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744585

Topicstarter
Ik las laatst dat er soms giftige stoffen in vliegtuigen zitten. Ik vroeg mij af in wat voor soort vliegtuigen dat voorkomt en hoe dat dan werkt.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De meeste vliegtuigen bevatten aanzienlijke hoeveelheden dihydrogen monoxide en je kunt het als passagier zelfs binnen krijgen, al dan niet opgediend door het personeel.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat klopt. Denk alleen al aan kerosine, wat geen gezond goedje is om direct mee in aanraking te komen (maar dat geld bijvoorbeeld net zo goed voor benzine, diesel etc).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

En aluminimum ook verschrikkelijk en gevaarlijk!

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Even serieus: het is wel degelijk mogelijk dat er giftige lucht in vliegtuigen voorkomt.
Google maar eens "Giftige lucht vliegtuigen Zembla"

Aan de andere kant: familielid van mij heeft 40 jaar gewerkt als bemanningslid en is net met pensioen en leeft nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
Soldaatje schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:15:
Even serieus: het is wel degelijk mogelijk dat er giftige lucht in vliegtuigen voorkomt.
Google maar eens "Giftige lucht vliegtuigen Zembla"

Aan de andere kant: familielid van mij heeft 40 jaar gewerkt als bemanningslid en is net met pensioen en leeft nog.
Mijn overgrootvader rookte vanaf zijn 14e tot zijn 86e.

N=1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 744585 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:38:
Ik las laatst dat er soms giftige stoffen in vliegtuigen zitten. Ik vroeg mij af in wat voor soort vliegtuigen dat voorkomt en hoe dat dan werkt.

Alvast bedankt!
Je zult wat specifieker moeten zijn. Er worden heel wat stoffen gebruikt die in meer of mindere mate giftig zijn. Zelfs het schoonste water is giftig in grote hoeveelheden.

Meest giftige stof die ik ken in relatie met luchtvaart is hydrazine. Maar dat zul je niet in de civiele luchtvaart vinden. F16's gebruiken het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-07 23:13

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Asbest, bedoel je dat?
Of verarmd uranium? Dat is radioactief.

[ Voor 18% gewijzigd door MedionAkoya op 04-03-2016 22:01 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Wordt ook wel aerotoxic syndroom genoemd. Iemand vond zo slim in de jaren 50 om de ventilatie van de cabine via de turbinemotor tr laten lopen. Vooral de oliesmering is het kwadige goedje. Je ruikt t vooral, ik iig, bij stationair draaiende stilstaande vliegtuig.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 319464 op 04-03-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:23:
Zelfs het schoonste water is giftig in grote hoeveelheden.
Juist het schoonste (met minieme hoeveelheden mineralen) water kan slecht voor je lichaam zijn. Om de WHO te citeren:

«Since the body never eliminates fluid in form of "pure" water but always together with
salts, adequate intake of electrolytes must be ensured. Ingestion of distilled water leads to the
dilution of the electrolytes dissolved in the body water. Inadequate body water redistribution
between compartments may compromise the function of vital organs. Symptoms at the very
beginning of this condition include tiredness, weakness and headache; more severe symptoms are
muscular cramps and impaired heart rate.»

Naar:http://www.who.int/water_...ntsindw.pdf?ua=1#page=157

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

wildhagen schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:03:
Dat klopt. Denk alleen al aan kerosine, wat geen gezond goedje is om direct mee in aanraking te komen (maar dat geld bijvoorbeeld net zo goed voor benzine, diesel etc).
We kunnen het nog sterker vertellen: Kerosine zit niet soms in vliegtuigen, maar eigenlijk altijd. Dat nog naast het feit dat elke stof in principe giftig is.
Zonder info welke giftige stoffen hier ongeveer bedoeld worden (of waar in het vliegtuig ze dan zitten...) kan dit topic alle kanten op. Het punt dat danielik maakt is wellicht nog het interessantst: Welke stoffen krijg je allemaal binnen die je normaal niet binnen zou krijgen door met een vliegtuig te vliegen? Aangezien de lucht die in de cabine zit gewoon van buiten komt en gefilterd wordt is dat echt niet ranziger dan het inademen van uitlaatgassen als je in de stad loopt...

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[Knuppel in het hoenderhok]Wellicht heeft de TS over de beruchte chemtrails?[/knuppel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-07 21:40
TommyboyNL schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:31:
[Knuppel in het hoenderhok]Wellicht heeft de TS over de beruchte chemtrails?[/knuppel]
Nee, het gaat over chemische dingen IN vliegtuigen toch? niet wat vliegtuigen bij alle vluchten in de lucht sprayen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

TommyboyNL schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:31:
Nee, want daarvan weet iedereen dat de FBI dat chemtrail spul mengt met de brandstof. Daar hoef je geen vraag over te stellen. :+

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Keiichi schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:32:
[...]

Nee, het gaat over chemische dingen IN vliegtuigen toch? niet wat vliegtuigen bij alle vluchten in de lucht sprayen?
Die giftige bende moet natuurlijk eerst in het vliegtuig geladen wordne, voordat het uitgesproeid kan worden over onschuldige wereldburgers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:25

steveman

Comfortabel ten onder

Anoniem: 319464 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:01:
Wordt ook wel aerotoxic syndroom genoemd. Iemand vond zo slim in de jaren 50 om de ventilatie van de cabine via de turbinemotor tr laten lopen. Vooral de oliesmering is het kwadige goedje. Je ruikt t vooral, ik iig, bij stationair draaiende stilstaande vliegtuig.
Dat is de kerosine die je ruikt, en dat komt via de openstaande deuren naar binnen...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Wellicht dat TS doelt op de verhoogde blootstelling aan kosmische straling op 10-12 km hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, ok, die verhoging is er idd, maar dat is dan weer geen stof (giftig of niet-giftig) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:17

Tomatoman

Fulltime prutser

Tijd om de topicstarter een toelichting te vragen, de topicstart is nu wel erg vaag. Waar las je het en op wat voor soort gevaarlijk goedje doel je? Gaat het om iets wat een vliegtuig in de atmosfeer uitstoot, of een constructiemateriaal, of iets in de lucht in de passagierscabine, of iets wat in vliegtuigen wordt vervoerd?

Graag wat meer uitleg bij je vraag :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 16:31

tazzman

a real boardmonkey

Het is inderdaad wel een erg rare vraag - op een Air Mexico vlucht kan de lucht inderdaad wel toxic worden nadat de warme burritos zijn uitgedeeld ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een vraag posten betekent natuurlijk niet dat je zelf niets meer hoeft uit te zoeken. Het openen van een topic is een laatste optie, nadat je er zelf niet uitkomt
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.