Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny091283
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-05-2022
Mijn vraag

Wat is voor mij het beste geheugenkaartje om volgende week in mijn nieuwe Galaxy s7 Edge te stoppen? Ik heb even in de prijs vergelijker zitten kijken, maar daar staan verschillende type sd kaarten in. Ik ben hier totaal niet bekend mee en heb dus geen idee welke ik moet hebben. Ik wil overigens 64 GB hebben om muziek en foto's op te slaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Samsung Galaxy s7 edge

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Voor mijn Galaxy Note 4 gebruik ik een "SanDisk microSDXC Ultra 128 GB Class 10". Werkt uitstekend. Bestaat ook in 64GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:22
Het belangrijkste is waar de SD kaart voor gebruikt wordt, en welke snelheid je dan nodig hebt voor lezen en schrijven. Voor Foto en Muziek is volgens mij 10 Mb snel genoeg, voor hoge kwaliteit video meer.
Hier staat een aardig artikel aangezien er een nieuwe methode van aanduiden bij gekomen is op de snelheid van een SD kaart:
http://www.digifotopro.nl...e-sd-kaarten-aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny091283
Via pricewatch ben ik op deze uitgekomen pricewatch: Sandisk Extreme Pro 64GB (95MB/s)

Ik heb hem inmiddels ook besteld. Hij is wel wat prijziger, maar lekker snel. Oke voor muziek zou ik het niet nodig hebben, maar mocht Samsung een update uitbrengen dat je apps op de sd kaart kunt zetten dan loop ik tenminste niet tegen schrijfsnelheden aan.
Daarnaast hoop ik dat mijn pc zo ook wat sneller de muziek naar maar sd kaart schrijft. Verder is het met het maken van foto's ook erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
das toch geen micro sd kaart?

[ Voor 5% gewijzigd door Velga op 07-03-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelthee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-05 21:43
Velga schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:07:
das toch geen micro sd kaart?
Volgens mij ook niet. De link verwijst in ieder geval naar een 'gewone' sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 09:46
Danny091283 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:15:
...maar mocht Samsung een update uitbrengen dat je apps op de sd kaart kunt zetten dan loop ik tenminste niet tegen schrijfsnelheden aan.
Dit kan al.
Daarnaast hoop ik dat mijn pc zo ook wat sneller de muziek naar maar sd kaart schrijft.
Hoe sluit je je S7 aan dan, via USB2 neem ik aan?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny091283
appelthee schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:56:
[...]

Volgens mij ook niet. De link verwijst in ieder geval naar een 'gewone' sd kaart.
Oeps heb ik een verkeerde besteld :S, heel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik stel voor dat je je even inleest in wat voor verschillende soorten sd-kaarten er zijn en wat de verschillen zijn. Dit kun je namelijk gewoon opzoeken en het is niet de bedoeling dat je ons alles uit laat zoeken als je het zelf ook gewoon kan vinden. Dit topic gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.