Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget laptop (onder €500)

Pagina: 1
Acties:

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11 16:29
Hoi allen,

Ik ben voor m'n vriendin op zoek naar een budget laptopje onder de €500 (liefst zelfs onder de €400). Zij zal de laptop gebruiken voor wat administratie bij te houden, wat tekstverwerking, surfen, email, af en toe een filmpje... Een full-HD scherm is een must. Op de laptop zou Ubuntu geïnstalleerd worden.

Aangezien zij Duitstalig is heeft ze een Duitse toetsenbordindeling nodig.

Ik ben de volgende 2 laptops tegengekomen, beiden met full-HD scherm, die me interessant lijken.
  • Acer Aspire E5-573-P7M7 - €342
  • Lenovo U41-70 BDW - €419
De belangrijkste product-eigenschappen van de Acer zijn:
  • Pentium 3556U
  • 4GB RAM
  • 256GB SSD
  • DVD-writer
Die van de Lenovo zijn:
  • i3-5020U
  • 5GB RAM
  • 128GB SSD
  • Geen DVD-writer
Welke lijkt jullie de beste keuze?
Gezien het prijsverschil zou ik eerder voor de Acer opteren, al weet ik niet of de processor (3556U) geen bottleneck zal vormen nu of op termijn?

Dank voor jullie input!

Experience the mountains!

• Castelmagno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 11:21
Qua specs zou ik echt wel opteren voor de Lenovo. Maar ik weet niet hoe belangrijk het budget voor je is en wat je juist wenst te doen met de laptop. Die Pentium 3556U is echt wel een traag ding maar als je de laptop maar heel uitzonderlijk gebruikt en enkel om wat te surfen zal dat nog wel meevallen.

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11 16:29
Wel, de laptop zal dagelijks gebruikt worden, bijna uitsluitend voor tekstverwerking, wat eenvoudige rekenbladen, surfen, email, en af en toe een filmpje kijken. Quasi uitsluitend administratieve taken dus. Misschien af en toe ook wat eenvoudige fotobewerking.

Qua prijs lijkt die Acer me wel interessant, alleen doet die processor me twijfelen. Ik ben bang dat die alles wat strooperig zal doen aanvoelen. Of vergis ik me? Iemand ervaring met deze proc?

Experience the mountains!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Van notebookcheck: Pentium 3556U

Your Friendly Neighborhood Moderator