Welke GTX 980 Ti

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:36
Ik zoek een stille GTX 980 TI onder load

Ik zoek een GTX 980TI die ook onder load onhoorbaar is. Dit heb ik nu met mijn MSI GTX 980. Heerlijk om een spel als Witcher 3 op ultra te spelen zonder dat ik iets hoor van de videokaart.

Budget rond de 800 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil kwaliteit, geen kaart die na openen van de verpakking uit elkaar valt. Ik vind bij de 970 en 980 MSI erg goed, bij de Ti versie lees ik toch wel veel negatieve ervaringen. Hij is toch wel hoorbaar onder load en dan af en toe wat coil whine.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
I7 3770 K ,MSI GTX 980 16 gig ddr ram, Windows 10, Gigabyte Z77 moederbord, 750 Be Quiet! voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youster
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik zou voor 1 van deze 2 gaan. Ze hebben 3 fans, dus zal het lekker stil zijn.

pricewatch: Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING
pricewatch: Zotac GeForce GTX 980 Ti 6GB AMP! Extreme

of waterkoeling, dat maakt ook niet veel herrie

pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:39
Waarom niet wachten op pascal? Ze zouden q2 moeten komen. En als de info klopt. Gaat de pascal +- 10x zo snel/sterk worden als de huidige maxwell.(dit wil niet zeggen 10x zoveel fps). Maar alsnog een flink stuk sneller. Zeker nu je toch nog een 980 hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-07 10:19
Een serieuze videokaart die onder load onhoorbaar is bestaat niet. Wat wel kan zijn is dat de load zo laag is dat de kaart onder de 60 graden blijft en dat daardoor de fans niet gaan draaien, maar dan kun je discussiëren of dat nog 'onder load' mag heten. Of er is iets mis met je computer waardoor de kaart niet voluit kan werken en daardoor niet warm wordt.

Het is dus eigenlijk heel vreemd dat je 980 onhoorbaar is, zeker als je the Witcher op ultra speelt. Haal je heel weinig fps waardoor je denkt een 980Ti nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Zing het nog even uit met je GTX 980. Dit jaar komen nieuwe gpu series op de markt en krijg je veel betere prestaties voor je €800,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
loki504 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:09:
Waarom niet wachten op pascal? Ze zouden q2 moeten komen. En als de info klopt. Gaat de pascal +- 10x zo snel/sterk worden als de huidige maxwell.(dit wil niet zeggen 10x zoveel fps). Maar alsnog een flink stuk sneller. Zeker nu je toch nog een 980 hebt.
Als die pas in december 2016 uitkomen is dat wel heel ver weg. Mijn MSI GTX 980 is inderdaad heerlijk daarom moet de volgende kaart bieden wat de huidige ook biedt. In eerste instantie stilte en ten tweede een betere performance :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Philpend schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:10:
Een serieuze videokaart die onder load onhoorbaar is bestaat niet. Wat wel kan zijn is dat de load zo laag is dat de kaart onder de 60 graden blijft en dat daardoor de fans niet gaan draaien, maar dan kun je discussiëren of dat nog 'onder load' mag heten. Of er is iets mis met je computer waardoor de kaart niet voluit kan werken en daardoor niet warm wordt.

Het is dus eigenlijk heel vreemd dat je 980 onhoorbaar is, zeker als je the Witcher op ultra speelt. Haal je heel weinig fps waardoor je denkt een 980Ti nodig te hebben?
Ik speel op 1080P en heb een stabiele 60 FPS via Vsync, bijna alles ultra, shadows 1 tandje lager, en vegetatie 1 tandje lager, AA aan, hairworks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-07 07:40
Q2 gaan ze niet meer halen, verwachting is najaar 2016 inmiddels. Maar dat moet ik ook maar zien, aangezien er nog steeds 0,0 info uitgekomen is. Bovendien wil ik die prijzen ook wel eens weten, want ik zie het al gebeuren dat je daar ook de jackpot voor mag geven.

980TI is imo nog altijd prima koop, slechts vrij goedkope upgrade vanaf 980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Philpend schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:10:

Ik heb eerst een ASUS GTX 980 gehad, die hoorde ik wel echter onder de load. Te hard volgens mij, ik heb daar ook een topic over gemaakt en dat zou dan iets met de koelpasta zijn ofzo. In elk geval die hoorde je.

Mijn MSI 980 is echt stil, als ik van alles doe in een AAA game zoals the witcher 3 of GTA 5 en het geluid uitzet dan is de kaart nog onhoorbaar.. En dat vind ik heerlijk, vooral omdat ik ook wel veel adventure games speel met stille momenten dan wil ik niet eens die computer horen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:16
Ik heb zelf deze:

Bij geen load draaien de fans niet. Zelfs bij lichte games draaien de fans niet.

Onder zware load zijn ze nauwelijks hoorbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik ga er even vanuit dat je de MSI GTX 980 Gaming versie hebt. Simpelweg: Een kant-en-klare GTX 980 Ti die stiller is onder load dan die kaart ga je gewoon niet vinden, even los van de vraag in hoeverre een upgrade zinvol is, dat laat ik even in het midden.

De GTX 980Ti chips zijn groter en verbruiken meer, en elke Ti variant is in feite minder stil dan de vergelijkbare GTX 980 versie, en de MSI Gaming kaarten scoren daar in zn algemeenheid gewoon goed.

Stiller ga je dus voor moeten custom waterkoelen, en dan nog is het de vraag of je het echt stiller gaat krijgen dan wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Foritain schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:31:
Ik ga er even vanuit dat je de MSI GTX 980 Gaming versie hebt. Simpelweg: Een kant-en-klare GTX 980 Ti die stiller is onder load dan die kaart ga je gewoon niet vinden, even los van de vraag in hoeverre een upgrade zinvol is, dat laat ik even in het midden.

De GTX 980Ti chips zijn groter en verbruiken meer, en elke Ti variant is in feite minder stil dan de vergelijkbare GTX 980 versie, en de MSI Gaming kaarten scoren daar in zn algemeenheid gewoon goed.

Stiller ga je dus voor moeten custom waterkoelen, en dan nog is het de vraag of je het echt stiller gaat krijgen dan wat je nu hebt.
Ik heb inderdaad de MSI GTX 980. De TI versie hoeft niet stiller te zijn als hij maar ongeveer even stil is. Kan je hier wat mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Khallouki schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:55:
Ik heb zelf deze:

Bij geen load draaien de fans niet. Zelfs bij lichte games draaien de fans niet.

Als je een AAA game speelt op ultra hoeveel geluid hoor je dan? hoe klinkt het ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Khallouki schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:55:
Ik heb zelf deze:

Volgens mij gaan de fans bij de STRIX GPU's pas werken, als de GPU een temperatuur heeft van 60 graden celcius. :)
MetalSonic schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:06:
Als je een AAA game speelt op ultra hoeveel geluid hoor je dan? hoe klinkt het ongeveer?
Ik heb zelf de STRIX 980 (niet de TI versie dus) en zelfs die hoor ik amper, ook als ik langdurig zit te gamen. :) Wellicht is het een idee om even een andere kaart te halen, zoals een GTX 970. Dan kun je voorlopig vooruit en wanneer de nieuwe kaarten komen (die full DX12 supported zijn en vast ook Vulkan support hebben) de GTX 970 verkopen en dan eentje uit de nieuwe generatie kopen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
pricewatch: Gigabyte GV-N98TXTREME W-6GD

Deze is volledig watergekoeld. Dus geen hybridekoeling waar alleen de core waterkoeling heeft.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
CptChaos schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:20:
[...]
Volgens mij gaan de fans bij de STRIX GPU's pas werken, als de GPU een temperatuur heeft van 60 graden celcius. :)
[...]
Ik heb zelf de STRIX 980 (niet de TI versie dus) en zelfs die hoor ik amper, ook als ik langdurig zit te gamen. :) Wellicht is het een idee om even een andere kaart te halen, zoals een GTX 970. Dan kun je voorlopig vooruit en wanneer de nieuwe kaarten komen (die full DX12 supported zijn en vast ook Vulkan support hebben) de GTX 970 verkopen en dan eentje uit de nieuwe generatie kopen. :)
Ah ok, bedankt voor je reply. Ik heb zelf al een MSI GTX 980 dus dat je ASUS GTX 980 stil is doet mij niet veel. Ik wil weten hoeveel geluid de TI versie produceert. Hij is natuurlijk veel krachtiger dan de GTX 980 en zal ook meer geluid produceren. Ik heb uiteraard al review sites bekeken maar ik vind user experience ook altijd wel fijn om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je een GTX980 hebt, waarom wil je dan naar een 980 Ti? Veel verschil in performance zal het niet opleveren, denk ik.
Conclusion

GTX 980 Ti is 20-30% faster than GTX 980 and it costs $150 more. If we take a look at the benchmarking above, even in the most demanding games, the frame-rate difference between these two cards is 10-15 Fps, depending on resolution. In some cases it’s even less than that.

However, GTX 980 Ti is definitely a better GPU is you are using a 4K monitor, as its extra 2GB of VRAM provides the additional juice required for a better performance.

Now the question is, is it worth spending an extra $150 for a minor difference in performance? The answer to that question varies from person-to- person, but if you want my advice, I would say no! Stick with your GTX 980 for now, especially if you’re not using 4K displays.

The vanilla 980 should be held on to as there is no need for you guys to upgrade to 980 Ti immediately.

However, for those with previous gen cards like the 780, 780 Ti, 680 etc; the GTX 980 Ti is a must have in case they are looking to upgrade to a better and faster GPU for all their graphics needs.
bron

[ Voor 82% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Op aangepast, excuses ik had duidelijk moeten aangeven dat ik nu al een GTX 980 heb!.....
@ Cpt Chaos, mijn GTX 980 haalt net niet ultra icm 60 fps bij sommige AA games...

Ik speel toch wel games waarbij de grafische pracht erg fijn is, (Witcher 3, GTA 5 etc) :9

[ Voor 21% gewijzigd door MetalSonic op 04-03-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
@CptChaos,
http://nl.hardware.info/r...iew-de-betaalbare-titan-x

Zit echt wel een verschil tussen die 2.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MetalSonic schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:33:
Op aangepast, excuses ik had duidelijk moeten aangeven dat ik nu al een GTX 980 heb!.....
@ Cpt Chaos, mijn GTX 980 haalt net niet ultra icm 60 fps bij sommige AA games...

Ik speel toch wel games waarbij de grafische pracht erg fijn is, (Witcher 3, GTA 5 etc) :9
Op welke resolutie speel je? :) Ik gok 4K. Als dat waar is, dan is gaming op 4K sowieso nog weggelegd voor de early adopters imo, bedenk je dus wel, dat je veel investeerd, maar weinig extra terug ziet.

Voor sommige games kan het ook interessant zijn om het detail wat te verlagen. Zo zie je bij BF4 bijvoorbeeld weinig verschil tussen high en ultra op alle resoluties. Ik zie dan dus het niet niet in om een game op ultra te gaan spelen, terwijl je wel gigantisch inlevert in performance.
Zie mijn edit, waarin iemand een andere conclusie heeft. 10-15 FPS verschil, waar je wel $150,- voor neerteld. Is jou die ene FPS $10 (of meer zelfs) waard?

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
CptChaos schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:35:
[...]
Op welke resolutie speel je? :) Ik gok 4K. Als dat waar is, dan is gaming op 4K sowieso nog weggelegd voor de early adopters imo, bedenk je dus wel, dat je veel investeerd, maar weinig extra terug ziet.

Voor sommige games kan het ook interessant zijn om het detail wat te verlagen. Zo zie je bij BF4 bijvoorbeeld weinig verschil tussen high en ultra op alle resoluties. Ik zie dan dus het niet niet in om een game op ultra te gaan spelen, terwijl je wel gigantisch inlevert in performance.
[...]
Zie mijn edit, waarin iemand een andere conclusie heeft. 10-15 FPS verschil, waar je wel $150,- voor neerteld. Is jou die ene FPS $10 (of meer zelfs) waard?
Ik game op 1080P, tja ik heb ook al wat lopen rekenen. Even zo koffiedik kijken
Verkoopwaarde MSI GTX 980 : 350 euro
Nieuwprijs nieuwe GTX 980 Ti: 700 euro
Upgrade kost mij ongeveer: 350 euro,mja ben ik wel klaar tot de nieuwe generatie kaarten komt in (december?) en ik kan echt elke AA game op ultra spelen zonder geknibbel op schaduwen of andere zaken om toch maar die 60 fps te halen, dat klinkt wel erg lekker :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou zeker wachten, kun je in de tussentijd nog sparen ook! ;)
De noodzaak om te upgraden, is imo echt nihil. Vind het wel heel knap, dat je een game niet op 60FPS weet te krijgen met een GTX 980 op 1080p, zou zelfs een GTX 970 moeten kunnen.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Die edit kwam terwijl ik aan t typen was ;p

En nee, mij is dat het niet waard, daarom heb ik ook een 2e hands R9 290 gekocht voor 200 euro.
Betere bang for buck krijg je niet.

Maar MetalSonic heeft wat andere eisen blijkbaar. Anders zou nvidia die 980Ti`s ook niet slijten als iedereen er zo over dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

arbraxas schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:43:
Die edit kwam terwijl ik aan t typen was ;p

En nee, mij is dat het niet waard, daarom heb ik ook een 2e hands R9 290 gekocht voor 200 euro.
Betere bang for buck krijg je niet.

Maar MetalSonic heeft wat andere eisen blijkbaar. Anders zou nvidia die 980Ti`s ook niet slijten als iedereen er zo over dacht.
Dergelijke kopers hou je altijd wel en daar is niets mis mee. Anders had de Titan X er ook niet geweest. ;) Er is dus een markt voor, maar die is erg niche.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
MetalSonic schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:06:
[...]

Ik moet zeggen dat mijn fans van de case dan nog steeds meer geluid maken, hij is echt muisstil. Ik denk omdat het er 3 zijn dat ze niet veel toeren hoeven te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
CptChaos schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:20:
[...]
[...]
Dat zou best kunnen, ik let niet echt op de temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Foritain schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:31:

De MSI Gaming kaarten zijn echt niks bijzonders zijn bijna altijd betere kaarten en de kwaliteit van de fans is ook altijd zeer matig. De sleeve bearing fans op de MSI Gaming kaarten hebben nooit echt een geweldige levensduur.

Als we bijvoorbeeld naar de GTX 980 Ti kijken dan zien we 37 dBA onder load.
https://www.techpowerup.c...GTX_980_Ti_Gaming/29.html

https://www.techpowerup.c...TX_980_Ti_SC_Plus/29.html
https://www.techpowerup.c...i_Super_JetStream/29.html
https://www.techpowerup.c..._980_Ti_Lightning/22.html
https://www.techpowerup.c...80_Ti_Amp_Extreme/22.html
Zijn bijvoorbeeld allemaal stiller, de MSI Gaming is dan ook meer een goede middenklasser qua geluid en qua kwaliteit behoort die niet tot de beteren. De lagers van een videokaart fan wil je toch graag van fatsoenlijke kwaliteit anders is de levensduur niet echt lang, dual ball bearings bijvoorbeeld of fluid dynamic bearings.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dit soort info gaven ze ook bij ik dacht de 6xx serie, "wauw 100x zo goed, 4K op ultra met 60 FPS", waar het uiteindelijk wel mee bleek te vallen. Extrapoleer gewoon de vorige serie's en je hebt een altijd veilige marge qua verwachtingen. Als ze nu opeens 10x de power hebben eet ik mijn schoen op, dat zou dan namelijk zowat de eerste keer in computing world zijn...

Koop gewoon lekker een GPU en maak je geen zorgen, je GPU is echt niet opeens nutteloos als de nieuwe serie's uitkomen, hij zal precies hetzelfde presteren en de tweedehandswaarde zakt ook niet direct met de helft. Ik vraag me wel af wat je op 1080p met meer dan überhaupt een GTX970 moet, maar goed, daar kun je waarschijnlijk beter zelf over oordelen dan ik :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
High-end Pascal komt niet eerder dan eind van het jaar op zijn vroegst en anders volgend jaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:54:
[...]

De MSI Gaming kaarten zijn echt niks bijzonders zijn bijna altijd betere kaarten en de kwaliteit van de fans is ook altijd zeer matig. De sleeve bearing fans op de MSI Gaming kaarten hebben nooit echt een geweldige levensduur.

Zijn bijvoorbeeld allemaal stiller, de MSI Gaming is dan ook meer een goede middenklasser qua geluid en qua kwaliteit behoort die niet tot de beteren. De lagers van een videokaart fan wil je toch graag van fatsoenlijke kwaliteit anders is de levensduur niet echt lang, dual ball bearings bijvoorbeeld of fluid dynamic bearings.
Wel jammer dat ik bij veel van die merken niet echt een goed gevoel heb. Behalve de Lightning die wil ik wel graag hoor maar die is dan niet leverbaar binnen 10 dagen, veel bestel gedoe. Zoals ik het nu zie is het de ASUS die voorlopig op 1 staat als kandidaat voor de gtx 980 ti, toch knaagt iets dat het wellicht niet de beste keuze is hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom geen goed gevoel? Als een fabrikant hier minder reclame maakt, maakt ze niet minder. Fabrikanten als Zotac en Palit zijn bijvoorbeeld een stuk groter als MSI, alleen doet MSI hier veel meer reclame, ook omdat MSI hier in Nederland een grote vestiging heeft. En EVGA heeft altijd erg goede aftersales en vaak ook fans van betere kwaliteit.

Dus gewoon paar reviews lezen en kijken wat je allemaal belangrijk vindt, dan moet er vanzelf een goede kaart uitrollen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:18:
Waarom geen goed gevoel? Als een fabrikant hier minder reclame maakt, maakt ze niet minder. Fabrikanten als Zotac en Palit zijn bijvoorbeeld een stuk groter als MSI, alleen doet MSI hier veel meer reclame, ook omdat MSI hier in Nederland een grote vestiging heeft. En EVGA heeft altijd erg goede aftersales en vaak ook fans van betere kwaliteit.

Dus gewoon paar reviews lezen en kijken wat je allemaal belangrijk vindt, dan moet er vanzelf een goede kaart uitrollen.
MSI heb ik en vrienden goede ervaring mee :).. Heb zelf nu al enkele maanden veel plezier van mijn MSI kaart, MSI laptops zijn goed. Zotac en Palit klinken beetje als minder goed,mja emotie is emotie hé, kan er naast zitten ;)

Ik heb wat reviews gelezen en ik weet dus heel goed wat ik belangrijk vind.
1) stilste GTX 980 Ti
2) betrouwbaar/ goed merk
3) garantie mogelijkheden (dus geen fabrikant die lastig doet over RMA oid)

[ Voor 11% gewijzigd door MetalSonic op 05-03-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MetalSonic schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:42:
[...]

MSI heb ik en vrienden goede ervaring mee :).. Heb zelf nu al enkele maanden veel plezier van mijn MSI kaart, MSI laptops zijn goed.
Ik zie toch veel videokaarten met kapotte lagers bij MSI na een aantal jaren en van de ongeveer tien MSI laptops die ik in mijn handen heb gehad had ongeveer de helft problemen. Dat waren echter wel laptops uit de Value lijn, maar dan nog hoort het niet. De enige fabrikant van laptops waar ik nog meer problemen mee heb gehad was Point of View met hun netbooks, daar was de kans dat je problemen had een stuk groter dan geen problemen en veel moesten meerdere keren RMA voor verschillende problemen. Ervaringen van één persoon zegt dan ook eigenlijk niks. ;)
Zotac en Palit klinken beetje als minder goed,mja emotie is emotie hé, kan er naast zitten ;)
Dat is denk ik vooral omdat ze hier geen tot amper reclame maken. Laatste keer dat ik keek was Palit de grootste fabrikant gevolgd door Zotac, komt o.a. doordat beide fabrikanten groot zijn in Azië en ook meerdere merken hebben. Zo valt onder Palit ook de merknamen Galax(y), Yuan, Gainward, Vvikoo, XpertVision en Daytona. En is PCPartner eigenaar van Zotac waar ook Sapphire onder valt.
Ik heb wat reviews gelezen en ik weet dus heel goed wat ik belangrijk vind.
1) stilste GTX 980 Ti
Dat is de Lighting, maar deze is vrij duur, gericht op extreem overklokken en slecht leverbaar. Een goede tweede lijkt mij Palit JetStream, die is wel fatsoenlijk leverbaar, tegen een goede prijs en is ook erg stil.
2) betrouwbaar/ goed merk
Tja wat versta je hier onder? Dat een fabrikant veel geld uitgeeft aan reclame in Nederland? :p
Voor garantie afhandeling heb je natuurlijk de winkel en heb je in principe niks te maken met de fabrikant. Je kan er wel voor kiezen om het via de fabrikant te doen als de fabrikant dat doet tenminste, maar dan heb je weinig rechten aangezien een fabrikant in principe geen partij is en garantie iets tussen jou en de leverancier is. Dus een winkel met goede RMA afhandeling lijkt mij belangrijker.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:06:
[...]

Ik zie toch veel videokaarten met kapotte lagers bij MSI na een aantal jaren en van de ongeveer tien MSI laptops die ik in mijn handen heb gehad had ongeveer de helft problemen. Dat waren echter wel laptops uit de Value lijn, maar dan nog hoort het niet. De enige fabrikant van laptops waar ik nog meer problemen mee heb gehad was Point of View met hun netbooks, daar was de kans dat je problemen had een stuk groter dan geen problemen en veel moesten meerdere keren RMA voor verschillende problemen. Ervaringen van één persoon zegt dan ook eigenlijk niks. ;)

[...]

Dat is denk ik vooral omdat ze hier geen tot amper reclame maken. Laatste keer dat ik keek was Palit de grootste fabrikant gevolgd door Zotac, komt o.a. doordat beide fabrikanten groot zijn in Azië en ook meerdere merken hebben. Zo valt onder Palit ook de merknamen Galax(y), Yuan, Gainward, Vvikoo, XpertVision en Daytona. En is PCPartner eigenaar van Zotac waar ook Sapphire onder valt.

[...]
Dat is de Lighting, maar deze is vrij duur, gericht op extreem overklokken en slecht leverbaar. Een goede tweede lijkt mij Palit JetStream, die is wel fatsoenlijk leverbaar, tegen een goede prijs en is ook erg stil.

[...]
Tja wat versta je hier onder? Dat een fabrikant veel geld uitgeeft aan reclame in Nederland? :p

[...]

Voor garantie afhandeling heb je natuurlijk de winkel en heb je in principe niks te maken met de fabrikant. Je kan er wel voor kiezen om het via de fabrikant te doen als de fabrikant dat doet tenminste, maar dan heb je weinig rechten aangezien een fabrikant in principe geen partij is en garantie iets tussen jou en de leverancier is. Dus een winkel met goede RMA afhandeling lijkt mij belangrijker.
Kudos voor je heldere post, heb sinds je reactie (die ik 2 x heb gelezen) weer de nodige reviews bekeken en ook filmpjes opgezocht via youtube zoals deze :
YouTube: Palit GeForce GTX 980 Ti Super JetStream | UNBOXING & TEST GAME

ik zie hier drops naar 34 fps, en een gemiddelde wat rond de 40 lijkt te zitten , ok wel op 1440P maar hoe kan dit dan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MetalSonic schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:42:
Garantie afhandeling moet je bij de winkel doen, niet de fabrikant. De fabrikant doet dat uit coulance, maar mag het gewoon weigeren. De winkel waar je de kaart uiteindelijk vandaan haalt, heeft wettelijke bepaling waardoor zij jou een veel betere garantie moeten geven. ;) Garantie van de fabrikant zou ik me dus echt niet op blind staren.
MetalSonic schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:15:
ik zie hier drops naar 34 fps, en een gemiddelde wat rond de 40 lijkt te zitten , ok wel op 1440P maar hoe kan dit dan ;(
Kan maar zo dat het softwarematig zit, een bug in de game of in de driver. Ik blijf het daarom zonde vinden, om een GTX 980 te upgraden naar een GTX 980 Ti, zeker omdat je gamed op 1080p, dan is een GTX 980 eigenlijk ook al overkill (ik heb althans nóóit dat ik onder de 60 FPS kom en ik heb ook een GTX 980, de Asus Strix versie). Is er een reden, dat je per sé op ultra wilt spelen? Waarom is high bijvoorbeeld niet voldoende? :) Nogmaals, bij een game als BF4 merk je geeneens verschil. Het is dan raadzamer om op high te zetten plus een instelling (weet even niet meer welke, maar zit standaard in de game iig) op 100 of 120 en je hebt een mooier resultaat, met veel betere FPS. Het zit hem dus ook in de instellingen. ;) Tweak dat een beetje en ik weet zeker, dat je maar weinig onder de 60 FPS zult zitten, ik heb dat zelf hier ook.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MetalSonic schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:15:
[...]

Lijkt mij vrij simpel, de instellingen staan zo hoog dat de kaart er moeite mee heeft. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

-The_Mask- schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:23:
Lijkt mij vrij simpel, de instellingen staan zo hoog dat de kaart er moeite mee heeft. :p
The Witcher 3 is wel een game met hier en daar wat bugs naar mijn weten (en heeft zeker ook last van frame drops), hoe dat voor Tomb Raider zit, geen idee. Ik zou dat echt niet op de kaart afschuiven.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
CptChaos schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:18:
[...]
Garantie afhandeling moet je bij de winkel doen, niet de fabrikant. De fabrikant doet dat uit coulance, maar mag het gewoon weigeren. De winkel waar je de kaart uiteindelijk vandaan haalt, heeft wettelijke bepaling waardoor zij jou een veel betere garantie moeten geven. ;) Garantie van de fabrikant zou ik me dus echt niet op blind staren.
[...]
Kan maar zo dat het softwarematig zit, een bug in de game of in de driver. Ik blijf het daarom zonde vinden, om een GTX 980 te upgraden naar een GTX 980 Ti, zeker omdat je gamed op 1080p, dan is een GTX 980 eigenlijk ook al overkill (ik heb althans nóóit dat ik onder de 60 FPS kom en ik heb ook een GTX 980, de Asus Strix versie). Is er een reden, dat je per sé op ultra wilt spelen? Waarom is high bijvoorbeeld niet voldoende? :) Nogmaals, bij een game als BF4 merk je geeneens verschil. Het is dan raadzamer om op high te zetten plus een instelling (weet even niet meer welke, maar zit standaard in de game iig) op 100 of 120 en je hebt een mooier resultaat, met veel betere FPS. Het zit hem dus ook in de instellingen. ;) Tweak dat een beetje en ik weet zeker, dat je maar weinig onder de 60 FPS zult zitten, ik heb dat zelf hier ook.
Wat voor systeem heb jij dan? Dat je nooit onder de 60 fps komt vind ik wel bijzonder. Je zet wel AA aan?

Ik wil op Ultra spelen voor de extra eye candy, uiteraard wel in combinatie met een goede fps en dus ook een stille kaart.

Veel games geven mij die ultra met 60 fps ervaring denk onder andere aan games zoals:
Alan Wake, Starcraft 2, Hearthstone zelfs 4k via HDR :+ , GTA 5 zit er dicht tegen aan, ik heb 't gras daar op high en AA op 2 x MSAA en schaduwen tandje lager.

Ik game nu op 1080P maar ik wil dit jaar wel de stap maken naar een hogere resolutie, dat Gsync scherm moet er ook eens komen. Als ik dan 40 fps zie bij the Witcher 3 en tijdens de combat zelfs lager dan ga ik weer twijfelen. Kan ik dan toch beter wachten op de Pascall generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:23:
[...]

De snelste kaart van dit moment zou 'm toch vlot moeten trekken? ;)
Aan de andere kant heb ik ook wel gelezen dat in de tijd dat games als Unreal etc uit kwamen de snelste kaarten van toen daar toender tijd heel veel problemen mee hadden. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MetalSonic schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:34:
Wat voor systeem heb jij dan? Dat je nooit onder de 60 fps komt vind ik wel bijzonder. Je zet wel AA aan?
Zie PC-GJ op deze pagina: gallery: CptChaos Anti Aliasing gebruik ik nooit, omdat ik toch nooit verschil zie en het wel een huge impact heeft op performance.
Ik wil op Ultra spelen voor de extra eye candy, uiteraard wel in combinatie met een goede fps en dus ook een stille kaart.
Je kunt dus een boel FPS terugwinnen, door een afweging te maken in de instellingen, door te kijken of je daadwerkelijk (veel) verschil ziet. In veel gevallen zie ik geen verschil, terwijl ik dan soms wel een aantal FPS inlever, dan zet ik het dus weer uit, omdat ik dan liever de FPS heb dan de eye candy.
Veel games geven mij die ultra met 60 fps ervaring denk onder andere aan games zoals:
Alan Wake, Starcraft 2, Hearthstone zelfs 4k via HDR :+ , GTA 5 zit er dicht tegen aan, ik heb 't gras daar op high en AA op 2 x MSAA en schaduwen tandje lager.
GTA V is idd ook zo'n game waarbij je juist niet alle settings op ultra moet zetten, omdat ze dus geen verschil geven terwijl je wel in FPS er dik voor 'betaald'. De eerste pagina voor grafische settings is voldoende. Die andere pagina zou ik lekker alles op uit laten staan, je ziet geen verschil, maar levert dan wel dík FPS in, zonde imo.
Ik game nu op 1080P maar ik wil dit jaar wel de stap maken naar een hogere resolutie, dat Gsync scherm moet er ook eens komen. Als ik dan 40 fps zie bij the Witcher 3 en tijdens de combat zelfs lager dan ga ik weer twijfelen. Kan ik dan toch beter wachten op de Pascall generatie?
Ik zou voor nu de settings wat lager instellen, veel verschil zul je in 1080p met de eye candy op max toch niet zien, dan kun je dus het geld voor de GTX 980 Ti opzij zetten om later in het jaar wellicht te gaan upgraden. Als een GTX 980 al overkill is voor 1080p, dan is een GTX 980 Ti dat dubbel en dwars en dus zonde van je geld. Ik zou liever uitzoeken naar wat de beste instellingen zijn en je grafisch gezien geen of heel weinig verschil ziet ipv blindelings alles op ultra of het hoogst zetten, dat levert echt een boel FPS op, terwijl je dan dus nauwelijks verschil zult zien.

Voor games als GTA V, BF4 en The Witcher 3 zullen vast ook diverse performance guides en de effecten ervan te vinden zijn op het internet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MetalSonic schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:35:
[...]

De snelste kaart van dit moment zou 'm toch vlot moeten trekken? ;)
Aan de andere kant heb ik ook wel gelezen dat in de tijd dat games als Unreal etc uit kwamen de snelste kaarten van toen daar toender tijd heel veel problemen mee hadden. :z
Je kan de resolutie en instellingen zo zwaar zetten als je wil, dan krijg je alle kaarten prima op de knieën. Gewoon hoge resolutie, veel tesselation, en veel AA, niet nuttig wel zwaar.

Je hebt nu al een GTX 980, in de reviews waarbij het geluid wordt gemeten, staat ook wel hoeveel sneller de verschillende GTX 980 Ti kaarten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 05-03-2016 12:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Hmm heb toch weer even naar MSI gekeken, omdat dat vertrouwd en goed is:

Qua geluid maakt de TI variant meer geluid dan de non TI

https://www.guru3d.com/ar..._gaming_oc_review,10.html

http://nl.hardware.info/r...oductie-en-stroomverbruik

Van 39 naar 45 is best wat dus ik zal echt moeten kijken naar non MSI TI kaarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die twee reviews hebben veel slechtere metingen als die op TechPowerUp, dus niet te veel waarde aan hechten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:54:
[...]

Zelden dat een kaart echt iets bijzonders is, echter zijn er weinig kaarten in de praktijk onder volle load stiller dan de GTX 980 Gaming die hij heeft (of een GTX 970, vergeet niet dat we het over een 980 hebben eh, niet de Ti). Deels ten gunste van de fan afstelling, maar ook grotendeels vanwege het feit dat die hele chip gewoon rete zuinig is. Mijn opmerking ging dan ook over die GTX 980, niet de Ti. De Ti lag hier overigens ook en is tot zover GPU's gaat ook een prima stille, maar komt niet in de buurt van een 970/980, wederom vooral vanwege het flink hogere verbruik.

Als je echt de stilste wilt kom je inderdaad bij de Lightning uit, maar die meerprijs, oof. Ik zou dan gewoon voor een gangbare, hier goed leverbare en betaalbare oplossing gaan zoals de 980 Ti gaming, 980 Ti strix, Jetstream, etc etc. Zo veel ontloopt het elkaar niet, en met afterburner kan je de verschillen meestal zelfs naar nul brengen. Een discussie mbt sleeve vs db bearing, en vervolgens de evt invloeden van fans die op o.a. Asus/MSI modellen tijdens idle/lage load helemaal niet meer draaien durf ik mij overigens niet aan te wagen, al heb ik nog geen GTX 6xx, 7xx of 9xx series gezien met versleten fans van die twee merken (in enkele tientallen).

Ik vind de opmerking mbt reclame wel een beetje een aparte smaak geven, bijna alsof reclame maken hier de kaarten zelfs minder goed maakt. De aanwezigheid van een bedrijf/merk in ons landje heeft evengoed voordelen. In mijn eveneens beperkte ervaring (laten we maar zeggen dat elke gebruiker een beperkte ervaring heeft, maar ik heb wel wat productjes incl GPUs RMA gestuurd al die jaren, ondanks dat het tegenwoordig beter is dan de GPU's van vroeger (8xxx ser) was het juist prettiger om een MSI of Asus GPU terug te sturen dan een aantal van merken die hier minder populair waren. De kans dat een shop hem naar de fabrikant stuurt is altijd aanwezig (sterker nog: zeer groot bij dure kaarten), en dan -kan- het prettiger zijn dat ze dan niet op een buitenlandse partij hoeven te wachten die nul interesse hebben in de NL markt, maar dat de fabrikant gewoon een nauwere relatie onderhoud met de shop in kwestie -bijvoorbeeld- omdat ze elkaar ook helpen met adverteren. Ook geen zekerheid overigens dat een kantoor in NL voordelen biedt, ook ervaringen met andere merken (niet GPU gerelateerd overigens) die ondanks hun kantoor hier gewoon nul interesse hadden om zaken goed op te lossen. Sowieso kan het nooit kwaad om voor dergelijke aankopen gewoon een shop uit te zoeken met een meer bewezen RMA afhandeling, al is de 'zekerheid' die dat geeft ook maar bescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744765

Ik heb een aantal MSI kaarten gehad, de fans waren muisstil. Op het moment van spreken heb ik een

MSI GTX 980 Ti 6GB pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G
Of hij stiller is dan andere 980's weet ik niet, waarschijnlijk zal het dan tussen mn oren zitten. Maar ik heb niks te klagen met deze kaart voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Anoniem: 744765 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:37:
Ik heb een aantal MSI kaarten gehad, de fans waren muisstil. Op het moment van spreken heb ik een

MSI GTX 980 Ti 6GB pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G
Of hij stiller is dan andere 980's weet ik niet, waarschijnlijk zal het dan tussen mn oren zitten. Maar ik heb niks te klagen met deze kaart voor het geld.
Ik heb net weer een test gedaan, witcher 3, intensief moment (wat actie en veel vegetatie etc) geluid pc uit en dan kijken of ik de videokaart oid hoor. Nope, fluister stil, echt onhoorbaar. Enige dat ik hoor van de computer is de CPU koeler maar gelukkig ook heel zacht, zeg maar net hoorbaar.

Heb jij dit ook met je MSI GTX 980 TI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetalSonic schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:30:
[...]

Ik heb net weer een test gedaan, witcher 3, intensief moment (wat actie en veel vegetatie etc) geluid pc uit en dan kijken of ik de videokaart oid hoor. Nope, fluister stil, echt onhoorbaar. Enige dat ik hoor van de computer is de CPU koeler maar gelukkig ook heel zacht, zeg maar net hoorbaar.

Heb jij dit ook met je MSI GTX 980 TI?
Ja ik hoor mijn PC ook niet, heb hem bewust zo gebouwd. Alleen heb dit buiten memtest nog niet uitgeprobeerd met behulp van intensive moments in een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Anoniem: 744765 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:33:
[...]

Ja ik hoor mijn PC ook niet, heb hem bewust zo gebouwd. Alleen heb dit buiten memtest nog niet uitgeprobeerd met behulp van intensive moments in een game.
Als je dit eens zou willen proberen zou ik je dankbaar zijn? Ik denk dat je zelf wel weet in welke game en op welk moment de videokaart echt even hard aan het werk moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetalSonic schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:20:
[...]

Als je dit eens zou willen proberen zou ik je dankbaar zijn? Ik denk dat je zelf wel weet in welke game en op welk moment de videokaart echt even hard aan het werk moet ;)
Op het moment van spreken ben ik via Steam GTA V aan het installeren, aangezien ik morgen vroeg op moet gaat vanavond niet meer lukken.
Morgen avond ga ik het proberen, in een drukke scene al het geluid uit doen, hopelijk hoor ik mijn kaart dan ook niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Foritain schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:56:
[...]

Zelden dat een kaart echt iets bijzonders is, echter zijn er weinig kaarten in de praktijk onder volle load stiller dan de GTX 980 Gaming die hij heeft (of een GTX 970, vergeet niet dat we het over een 980 hebben eh, niet de Ti). Deels ten gunste van de fan afstelling, maar ook grotendeels vanwege het feit dat die hele chip gewoon rete zuinig is. Mijn opmerking ging dan ook over die GTX 980, niet de Ti. De Ti lag hier overigens ook en is tot zover GPU's gaat ook een prima stille, maar komt niet in de buurt van een 970/980, wederom vooral vanwege het flink hogere verbruik.
Ik ging er idd vanuit dat je het had over de GTX 980 Ti Gaming i.p.v. de GTX 980 Gaming, maar de Palit GTX 980 Ti JetStream zit qua geluid erg dicht bij de MSI GTX 980 Gaming in de buurt en is helemaal niet duur (voor een GTX 980 Ti) met 715 euro.
pricewatch: Palit GTX 980 Ti Super JetStream 6 GB
Ik vind de opmerking mbt reclame wel een beetje een aparte smaak geven, bijna alsof reclame maken hier de kaarten zelfs minder goed maakt.
Nee andersom, men denkt dat als een fabrikant veel reclame maakt die beter is. Dat is overigens het hele idee van reclame (naamsbekendheid), maar het is natuurlijk onzin dat een product beter wordt als de fabrikant veel reclame doet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
-The_Mask- schreef op zondag 06 maart 2016 @ 00:03:
[...]

Ik ging er idd vanuit dat je het had over de GTX 980 Ti Gaming i.p.v. de GTX 980 Gaming, maar de Palit GTX 980 Ti JetStream zit qua geluid erg dicht bij de MSI GTX 980 Gaming in de buurt en is helemaal niet duur (voor een GTX 980 Ti) met 715 euro.
pricewatch: Palit GTX 980 Ti Super JetStream 6 GB

[...]

Nee andersom, men denkt dat als een fabrikant veel reclame maakt die beter is. Dat is overigens het hele idee van reclame (naamsbekendheid), maar het is natuurlijk onzin dat een product beter wordt als de fabrikant veel reclame doet.
hoe dicht zit de Palit bij de MSI? Ik heb ze in geen benchmark naast elkaar gezien en ik heb de nodige gecheckt. Tomshardware, Guru nog wat, Tweakers etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MetalSonic schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:08:
[...]

hoe dicht zit de Palit bij de MSI? Ik heb ze in geen benchmark naast elkaar gezien en ik heb de nodige gecheckt. Tomshardware, Guru nog wat, Tweakers etc :P
https://www.techpowerup.c...SI/GTX_980_Gaming/24.html

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07 00:48

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Leuk topic dit! Ik ben zelf ook op zoek naar een GTX 980 Ti (Nu op een Sapphire R9 290).

Ik volg de starter eigenlijk wel. Iedereen roept dat een GTX 970 / GTX 980 etc overkill is voor 1080p. Toch zie ik dit anders. Soms wil je gewoon geen consessies doen op grafisch gebied en wel steady 60FPS+ halen zonder daarbij aan de settings te sleutelen. Met mijn R9 zie ik toch framedrops en moet je gewoon een tandje lager zetten.

Anyway, geen intenties om dit topic te stelen. Ik heb de Palit gezien en erg mooie kaart. Toch lijkt de Gigabyte gaming G1 het iets beter te doen in cijfers en betere koeling. Daarnaast is het geheugen standaard hoger geklokt. Is dit misschien geen beter keuze?

http://www.guru3d.com/art...-gaming-soc-review,1.html

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24
De Palit is net wat warmer maar wel een stuk stiller.
http://www.guru3d.com/art..._jetstream_review,11.html

De kloksnelheid kun je zelf aanpassen :)

PS: ik heb nu een 290X en merk ook dat ik het vervelend vind om met de settings te moeten sleutelen om 50fps te halen.
Overkill bestaat imo 'niet' met de huidige kaarten, alleen de prijs houdt me tegen.

[ Voor 35% gewijzigd door mitsumark op 06-03-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Oei, heb nog een puntje waar ik overheen gelezen heb:

So Gigabyte shaved off a good 10 to 15 Degrees C over reference. There is one downside though, the G1 gaming is equipped with six monitor connectors, that does not leave any room for the card to exhaust hot air.

Maw, je moet dus wel een erg goede caseflow hebben wil je dus niet dat je PC als hetelucht oven gaat fungeren ;-) Of een fervent Flight Simulator speler zijn met 6 monitor aansluitingen.

Palit lijkt inderdaad wel de beste keuze tot zover.
mitsumark schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:11:
...
PS: ik heb nu een 290X en merk ook dat ik het vervelend vind om met de settings te moeten sleutelen om 50fps te halen.
Overkill bestaat imo 'niet' met de huidige kaarten, alleen de prijs houdt me tegen.
Tja het is een behoorlijke greep in de portemonnee, maar goed hobbies kosten geld ;-) Het enige wat mij een beetje weerhoudt is de komst van nieuwe kaarten. Er staat steeds Q2 maar eerder in dit topic schijnt dat de highend kaarten eerder einde dit jaar en wellicht misschien begin volgend jaar pas komen...

[ Voor 45% gewijzigd door juggle op 06-03-2016 14:28 . Reden: Antwoord toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:39
Staar je overigens niet blind op Db. Welk geluid ze produceren is ook van belang. De een heeft een jet enige geluid. De ander een irritant piepje. Het best is om te kijken welke stil/redelijk stil zijn. En dan via bv youtube kijken welke het minst irritante geluid produceert. Of gewoon full cover waterblocks met custom loop😃

http://wccftech.com/amd-c...-season-desktops-laptops/

Amd blijft vast houden aan rondom Q2. En r9 380x hoorde je ook weinig van. En van een op het andere moment was hij overal te koop.

Dus ik blijf hoop houden. Welke ze in q2 uit brengen is natuurlijk de vraag.

[ Voor 31% gewijzigd door loki504 op 06-03-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Kon toch niet wachten :-) Heb net de Palit besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:15

Deathchant

Don't intend. Do!

juggle schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:22:
Oei, heb nog een puntje waar ik overheen gelezen heb:

So Gigabyte shaved off a good 10 to 15 Degrees C over reference. There is one downside though, the G1 gaming is equipped with six monitor connectors, that does not leave any room for the card to exhaust hot air.
Dat valt wel mee hoor. Het is een "open" coolingdesign, dus de warme lucht van de fans worden grotendeels ín de kast geblazen. Dat het bracket helemaal vol zit met connectors is alleen maar onhandig wanneer je een blowerstyle cooler hebt (die wat volledig dicht is om de lucht via de achterkant naar buiten te blazen).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
juggle schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:06:
Leuk topic dit! Ik ben zelf ook op zoek naar een GTX 980 Ti (Nu op een Sapphire R9 290).

Ik volg de starter eigenlijk wel. Iedereen roept dat een GTX 970 / GTX 980 etc overkill is voor 1080p. Toch zie ik dit anders. Soms wil je gewoon geen consessies doen op grafisch gebied en wel steady 60FPS+ halen zonder daarbij aan de settings te sleutelen. Met mijn R9 zie ik toch framedrops en moet je gewoon een tandje lager zetten.

Anyway, geen intenties om dit topic te stelen. Ik heb de Palit gezien en erg mooie kaart. Toch lijkt de Gigabyte gaming G1 het iets beter te doen in cijfers en betere koeling. Daarnaast is het geheugen standaard hoger geklokt. Is dit misschien geen beter keuze?

http://www.guru3d.com/art...-gaming-soc-review,1.html
Thanks, staan door de andere reageerders leuke posts in dit topic!

Ik las net dat je de Jetstream heb besteld, wanneer krijg je hem binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
mitsumark schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:11:
De Palit is net wat warmer maar wel een stuk stiller.
http://www.guru3d.com/art..._jetstream_review,11.html

De kloksnelheid kun je zelf aanpassen :)

Eens met deze reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Heb hem vandaag al binnen. Alleen door de driver update van Nvidia zit ik nu met zwarte schermen op een UEFI PC zonder herstelpunten grrr!!

Zo, daar ben ik weer :-) Opstarten met integrated video en oude drivers cleanen met Display Driver Uninstaller!

Heb vanmiddag al even gespeeld met de GTX. Wauw wat een prachtkaart. Je hoort hem niet, maar wat een power. Alles draai ik op max met 60+ FPS. Hier en daar volgens mij paar framedrops in Witcher 3 maar dan zit je nog op dik 45 FPS maar dan wel met alle instellingen open met Hairworks op max. Alles voelt veel vloeiender aan en geen compromissen op instellingen. Ik ben er echt heel blij mee.

[ Voor 65% gewijzigd door juggle op 07-03-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
juggle schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:09:
Heb hem vandaag al binnen. Alleen door de driver update van Nvidia zit ik nu met zwarte schermen op een UEFI PC zonder herstelpunten grrr!!

Zo, daar ben ik weer :-) Opstarten met integrated video en oude drivers cleanen met Display Driver Uninstaller!

Heb vanmiddag al even gespeeld met de GTX. Wauw wat een prachtkaart. Je hoort hem niet, maar wat een power. Alles draai ik op max met 60+ FPS. Hier en daar volgens mij paar framedrops in Witcher 3 maar dan zit je nog op dik 45 FPS maar dan wel met alle instellingen open met Hairworks op max. Alles voelt veel vloeiender aan en geen compromissen op instellingen. Ik ben er echt heel blij mee.
Witcher 3 op 45 fps af en toe? hmm tja hairworks is killing i guess. Wel een heerlijke impressie om zo te lezen _O_.. En dat is op 1080P? Mja alles op ultra de pultra das natuurlijk awesome 8)

is 't voor jou een kleine moeite om een geluidsopname te maken als de kaart onder volle load aan de slag gaat? Ik wil vooral details over de geluidsproductie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik zal even kijken wat ik voor je kan doen. Wel lastig want ik heb hem met alle games die ik tot nu toe gespeeld heb hem niet op horen spinnen :-) Tot nu toe maakt mijn voeding nog het meeste geluid en daarboven hoor ik de videokaart niet.

Ik zal even een stress programmaatje downloaden vanavond en een opname maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geluidsopname heeft geen enkele zin, dat gaat je meer over de microfoon vertellen dan over de videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik heb wel een hele goede microfoon :-) Gebruik ik namelijk voor het opnemen van instructie video's voor het gebruik van onze software.

[PS]
De kaart is wel echt heel stil en met normaal gebruik hoor je hem niet. Bij idle staan de fans uit en spinnen pas op bij een graad of 60. De kaart is wel wat warm maar schijnt geen enkel probleem te zijn. Hij is in ieder geval stiller dan mijn oude Sapphire r9 290 Triple-X.

[ Voor 52% gewijzigd door juggle op 08-03-2016 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is leuk voor jou, maar veranderd weinig aan mijn stelling. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
juggle schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:13:
Ik zal even kijken wat ik voor je kan doen. Wel lastig want ik heb hem met alle games die ik tot nu toe gespeeld heb hem niet op horen spinnen :-) Tot nu toe maakt mijn voeding nog het meeste geluid en daarboven hoor ik de videokaart niet.

Ik zal even een stress programmaatje downloaden vanavond en een opname maken.
Ik ben benieuwd :) mijn kast is nu gewoon nauwelijks hoorbaar en dat wil ik eigenlijk ook wel zo houden als er straks een 980 Ti in zit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MetalSonic schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:03:
[...]

Ik ben benieuwd :) mijn kast is nu gewoon nauwelijks hoorbaar en dat wil ik eigenlijk ook wel zo houden als er straks een 980 Ti in zit :9
Ik had al een review geplaatst welke het verschil tussen de MSI GTX 980 Gaming en Palit GTX 980 Ti JetStream liet zien en dat verschil is heel erg klein.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:07:
[...]

Ik had al een review geplaatst welke het verschil tussen de MSI GTX 980 Gaming en Palit GTX 980 Ti JetStream liet zien en dat verschil is heel erg klein.
I know, maar de ervaring van de gebruiker vind ik ook erg belangrijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkeyedcyclops
  • Laatst online: 15-10-2021
Metalsonic, hier nog een ervaring van iemand die een palit 980 ti heeft; het is een echte aanrader hoor.

Ik heb mijn case letterlijk langs mijn oor staan (don't ask) en ik hoor de palit fans pas echt spinnen vanaf laten we zeggen 60 %. Alles daarboven ga je wel horen ;D.

Ik speel fallout 4 met alles op ultra (1440p - super smooth) en de kaart komt niet boven de 55 graden uit met fans op 50 %.
Je kan ze ook op auto laten staan natuurlijk maar ik neem liever een vaste rpm voor 'ease of mind', al is dat waarschijnlijk niet eens nodig. Op 50 procent hoor ik slechts een mild geruis, en ze staat dus echt letterlijk op 40-50 centimeter van mijn oren in een niet echt geluidsdichte case.

Wel een kleine opmerking; er is een licht elektronisch gezoem hoorbaar van de kaart dat af hangt van de 'load'. Maar dat kan bij elke kaart voorkomen, en dan kan het ook nog eens komen door de combinatie van de kaart - mobo - voeding. En ik hoor het enkel omdat alle andere componenten in mijn pc extreem geluidsarm zijn. Als ik al mijn fans op 800 rpm zet (en het zijn noctua's dus dat is nog stil) en met de muziek van fall out hoor je het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MetalSonic schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:14:
[...]

980 Ti
29 dBa onder load.

Jouw huidige 980
30 dBa onder load.

Geen enkele 980Ti is stiller volgens mij. Dat kost je wel wat centen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Jeroenneman schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:17:
[...]

980 Ti
29 dBa onder load.

Jouw huidige 980
30 dBa onder load.

Geen enkele 980Ti is stiller volgens mij. Dat kost je wel wat centen.

Hier zie ik ook 31 dba staan onder load bij de palet card, das 1 dbatje luider dan mijn huidige kaart. Das wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
pinkeyedcyclops schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:30:
Metalsonic, hier nog een ervaring van iemand die een palit 980 ti heeft; het is een echte aanrader hoor.

Ik heb mijn case letterlijk langs mijn oor staan (don't ask) en ik hoor de palit fans pas echt spinnen vanaf laten we zeggen 60 %. Alles daarboven ga je wel horen ;D.

Ik speel fallout 4 met alles op ultra (1440p - super smooth) en de kaart komt niet boven de 55 graden uit met fans op 50 %.
Je kan ze ook op auto laten staan natuurlijk maar ik neem liever een vaste rpm voor 'ease of mind', al is dat waarschijnlijk niet eens nodig. Op 50 procent hoor ik slechts een mild geruis, en ze staat dus echt letterlijk op 40-50 centimeter van mijn oren in een niet echt geluidsdichte case.

Wel een kleine opmerking; er is een licht elektronisch gezoem hoorbaar van de kaart dat af hangt van de 'load'. Maar dat kan bij elke kaart voorkomen, en dan kan het ook nog eens komen door de combinatie van de kaart - mobo - voeding. En ik hoor het enkel omdat alle andere componenten in mijn pc extreem geluidsarm zijn. Als ik al mijn fans op 800 rpm zet (en het zijn noctua's dus dat is nog stil) en met de muziek van fall out hoor je het niet meer.
Wat bedoel je dat je hem hoort spinnen vanaf 60%? Moet je nog ingewikkelde instellingen aanpassen om dit te voorkomen? Wanneer merkte je die 60 dan?

Verder komt hij ook uit jouw impressie over als heel stil, bedankt voor je uitgebreide mening O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07 14:41
Gekozen voor de versie van geforce zelf, geen aftermarket. Ben bezig met een watercool systeem, kan niet op een aftermarket GPU

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MetalSonic schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:35:
[...]

Wat bedoel je dat je hem hoort spinnen vanaf 60%? Moet je nog ingewikkelde instellingen aanpassen om dit te voorkomen? Wanneer merkte je die 60 dan?
Hij veranderd de fan instellingen handmatig en bij 60% van de maximale snelheid begint hij de fans te horen. Op automatisch haal je die 60% zo te lezen niet en is de kaart dus veel stiller.
MetalSonic schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:14:
[...]

Ja alleen de ene vindt iets luid en de andere vindt datzelfde stil, dus dat voegt naar mijn idee niet heel veel toe. Doe mij maar een goede review zoals dus die van TechPowerUp dan kun je veel beter vergelijken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkeyedcyclops
MetalSonic schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:35:
[...]

Verder komt hij ook uit jouw impressie over als heel stil, bedankt voor je uitgebreide mening O+
Ah excuseer, had ik misschien wat duidelijker moeten verwoorden. Ik gebruik MSI afterburner om zelf de snelheid van de fans te bepalen. Oftewel zet je dat op 'auto' en dat spinnen ze pas vanaf een bepaalde warmtegrens ( 60 graden dacht ik? Geen idee eigenlijk) oftewel vink je 'auto' uit en verschuif je het balkje zelf naar de desgewenste (vaste) snelheid. Kan van 20 % tot 100 %. Supersimpel.

En ja, het is inderdaad erg subjectief allemaal. Maar ik kan je vertellen dat ik op het gebied van computerlawaai erg veeleisend ben (misschien zelfs wat OCD :9 ) en het geluid me erg goed meevalt...

Maar realistisch ben ik ook wel... als ik een grafisch intensief spel speel met ultra settings dan verwacht ik geen computer die 100 % fluisterstil is. Zoals ik al zei; op mijn standaard 50 % fansnelheid bij gaming hoor je ze dus wel - maar enkel een mild geruis (slechts mild hoorbaar boven de effecten) en geen stofzuiger/turbine/haardroger levels hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik ben nu eigenlijk al 2 weken bezig met de keuze. De upgrade maken naar de GTX 980 Ti vanaf een GTX 980... Maar ik heb nu toch de knoop doorgehakt. Ik ga het niet doen. Een advertentie op Tweakers liet mij zien dat iemand 400 euro wilde geven voor mijn kaart. Dat is op zich een goede prijs maar dan zou ik netto ongeveer 300 euro betalen voor de jetset palet stream (Palet minus verkoopwaarde huidige GTX 980).

Voor één of twee opties verder open in games, daar komt het eigenlijk op neer. Mijn huidige scherm van 60 hz kan op vsync sowieso al niet meer laten zien dan 60 fps. Witcher 3 wat nu echt mijn favoriete game is draait echt super goed. GTA 5 draait ook op een mix van ultra en very high met 2 x msaa op gemiddeld 60 fps.

Als ik kijk naar de komende maanden dan zie ik geen grote games die uitkomen die ik super graag wil en die ook een 6 gig videoram vragende GTX 980Ti vereisen. Lang verhaal kort, ik ga toch nog maar even wachten op de nieuwe video kaarten van Nvidia.

Druppeltje was wellicht:
http://nl.hardware.info/r...-titan-x-benchmarks-gta-v
Die Radeon kaart is nu blijkbaar de snelste, ik kon een extra 100 euro nog wil goed praten als ik dan even de snelste kaart had maar hij is gewoon al ingehaald door ATI.. Nee dan wacht ik liever even en dan heb ik straks een kaart die games als Crysis 3 bv op 60 fps doet met bv 8x msaa terwijl hij ook stil is O+

En ja ik blijf bij Nvidia, ik vind de games vaak beter geoptimaliseerd voor Nvidia en die slogan is awesome :+

[ Voor 21% gewijzigd door MetalSonic op 08-03-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkeyedcyclops
Ah, ik zag niet dat je van een 980 kwam. Dan is het misschien beter effe te wachten, ja. Mijn vorige was een ati sapphire 7850 dus dat was net wat meer de moeite qua "upgrade'.

Pas op, ik heb ook zitten twijfelen met pascal in het achterhoofd... enkele weken zelfs. Maar op een bepaald moment had ik gewoon genoeg van benchmarks en 'pascal release date' googelen... er is altijd wel wat nieuws aan de horizon en zo blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
pinkeyedcyclops schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:54:
Ah, ik zag niet dat je van een 980 kwam. Dan is het misschien beter effe te wachten, ja. Mijn vorige was een ati sapphire 7850 dus dat was net wat meer de moeite qua "upgrade'.

Pas op, ik heb ook zitten twijfelen met pascal in het achterhoofd... enkele weken zelfs. Maar op een bepaald moment had ik gewoon genoeg van benchmarks en 'pascal release date' googelen... er is altijd wel wat nieuws aan de horizon en zo blijf je bezig.
Ja het is echt een combinatie van waardoor ik nog even wacht. Wellicht dat ik volgende maand wel een jetstream bestel als ik ineens hoor dat Warcraft 4 uit komt in 2 maanden en dat het 6 gig videoram nodig heeft (bij wijze van spreke) Als er in elk geval een spel komt die ik én graag wil en echt alles eruit wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 20:26
pinkeyedcyclops schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:54:

Deels waar, maar hou ook in het achterhoofd dat de GTX970/980 al 1.5 jaar oud zijn en de 980ti nu 10 maanden ofzo. Het is beter een kaart een paar weken na de release te kopen, vaak is de prijs iets gezakt en het aanbod volledig. Als je pech hebt komt AMD daarna met goede kaarten en drukt het de prijs, als je mazzel hebt zoals nu met de GTX 970 blijft de prijs constant voor 1.5 jaar.

Er zijn dus zeker wel "goede" en "slechte" momenten om een kaart aan te schaffen, augustus 2014 GTX780ti bijvoorbeeld, een paar weken later is de GTX970 er die vrijwel even snel is (zeker met overclock) en de helft kost. Echter is er nog veel onduidelijk over Pascal, als die al in juni/juli uit komt is het het wachten wellicht waard, als die pas in december komt is het het wachten niet waard (in mijn optiek).
Opties afwegen, ik sta achter de beslissing van de topic starter. Zelfde rede waarom ik niet van een GTX970 naar GTX980 ga, Kost je €115 minimaal en verschil is echt miniem.

[ Voor 23% gewijzigd door Santee op 10-03-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 15:08
Snap niet waarom je vsync aan hebt staan dat killed je fps aardig

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Santee schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Deels waar, maar hou ook in het achterhoofd dat de GTX970/980 al 1.5 jaar oud zijn en de 980ti nu 10 maanden ofzo. Het is beter een kaart een paar weken na de release te kopen, vaak is de prijs iets gezakt en het aanbod volledig. Als je pech hebt komt AMD daarna met goede kaarten en drukt het de prijs, als je mazzel hebt zoals nu met de GTX 970 blijft de prijs constant voor 1.5 jaar.

Er zijn dus zeker wel "goede" en "slechte" momenten om een kaart aan te schaffen, augustus 2014 GTX780ti bijvoorbeeld, een paar weken later is de GTX970 er die vrijwel even snel is (zeker met overclock) en de helft kost. Echter is er nog veel onduidelijk over Pascal, als die al in juni/juli uit komt is het het wachten wellicht waard, als die pas in december komt is het het wachten niet waard (in mijn optiek).
Opties afwegen, ik sta achter de beslissing van de topic starter. Zelfde rede waarom ik niet van een GTX970 naar GTX980 ga, Kost je €115 minimaal en verschil is echt miniem.
Ik heb mede de overstap gemaakt van de GTX 970 naar de GTX 980 omdat onder andere Farcry 3 wat ik toen met veel plezier speelde toch rond de 55 fps bleef hangen en ik met die instellingen toch echt de 60wilde halen. Veel benchmarks lieten zien dat het 5-7 fps scheelde tussen die 2.. Die 60 fps grens is mij toch wel belangrijk. Verder en dit weegt minstens net zo zwaar, voelde ik mij echt belazerd toen duidelijk was dat de GTX 970 in sommige gemaes niet de volledige 4 gig kon bereiken omdat een aantal cores waren uitgezet om zo de goedkopere van de twee te zijn. Ook al viel in het de praktijk met veel games mee, dit vond ik echt smerig :>

Verder ben ik het eens met wat hier staat, ook de GTX 980 Ti is alweer bijna een jaar. Als je veel uitgeeft moeten er echt flinke stappen gemaakt zijn met de framerate. En ook de GTX 980 Ti laten met oudere games hier en daar nog dingen zien dat ik denk van "das jammer" en dan is het al een zwaar overclockte kaart (meer noise).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
lordgandalf schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:52:
Snap niet waarom je vsync aan hebt staan dat killed je fps aardig
screen tearing, ik wil vloeiend beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 15:08
MetalSonic schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:35:
[...]

screen tearing, ik wil vloeiend beeld ;)
Ik heb het nooit aan en geen screen tearing maar goed ik hoef ook niet alles 100 % ik tweak de game zodat het er goed uitziet en goed draait

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 20:26
MetalSonic schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:33:
[...]

Ik heb mede de overstap gemaakt van de GTX 970 naar de GTX 980 omdat onder andere Farcry 3 wat ik toen met veel plezier speelde toch rond de 55 fps bleef hangen en ik met die instellingen toch echt de 60wilde halen. Veel benchmarks lieten zien dat het 5-7 fps scheelde tussen die 2.. Die 60 fps grens is mij toch wel belangrijk. Verder en dit weegt minstens net zo zwaar, voelde ik mij echt belazerd toen duidelijk was dat de GTX 970 in sommige gemaes niet de volledige 4 gig kon bereiken omdat een aantal cores waren uitgezet om zo de goedkopere van de twee te zijn. Ook al viel in het de praktijk met veel games mee, dit vond ik echt smerig :>

Verder ben ik het eens met wat hier staat, ook de GTX 980 Ti is alweer bijna een jaar. Als je veel uitgeeft moeten er echt flinke stappen gemaakt zijn met de framerate. En ook de GTX 980 Ti laten met oudere games hier en daar nog dingen zien dat ik denk van "das jammer" en dan is het al een zwaar overclockte kaart (meer noise).
Zat daar al een overclock op? :P Ja ik snap het wel, in GTA5 op 1440p stop ik ook mijn volledige 3.5GB vol, echter denk ik niet dat daar de bottleneck zit, want ik zit al rond de 40-60 fps, dus als ik soepelere gameplay wil en wat settings uit zet en rond de 60-80fps zit zit dat geheugen niet meer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11-2023
Nu ik het zo lees lijken de ervaringen met de MSI GTX 980Ti wel goed te zijn wat betreft de geluidsproductie. Echter hoor ik mijn fans duidelijk vooral op max load (80% fans) waar ik mij een beetje aan irriteer. Hoe kan het zijn dat jullie het fluisterstil vinden? Of ligt het aan mijn kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Waarom draait ie op 80%? Hoe warm wordt ie daarbij?
Wat voor fanprofiel gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samety
mitsumark schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:59:
Waarom draait ie op 80%? Hoe warm wordt ie daarbij?
Wat voor fanprofiel gebruik je?
Sorry voor mijn onduidelijkheid. Ik heb sowieso de profielen op agressief gezet omdat het anders echt te heet word (87+). Nu ik de fan profielen wat agressiever heb ingesteld wordt het max 84 Graden. Echter moeten de fans wel op 80% draaien. Ik heb trouwens een goede case met goede airflow, ook heb ik een sidefan voor de graka (intake). Mijn oude MSI GTX 970 werd bij full load nooit warmer dan 78 Graden.

Mijn vraag is of dit normaal is voor een MSI GTX 980Ti. Want ik twijfel al maanden of ik het moet RMA'en. Maar wil aan de andere kant niet zonder Graka zitten :(

Daarbij komt er nog bij dat mensen (uitgaande van wat ik hier heb gelezen) bij de MSI GTX 980Ti onder full load (80% fans) het nog steeds erg stil vinden. Mijn vraag is, ben ik nou gek, want ik vind 80% alles behalve stil. Is het mijn subjectieve ervaring en is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

samety schreef op zondag 20 maart 2016 @ 03:12:
[...]

Sorry voor mijn onduidelijkheid. Ik heb sowieso de profielen op agressief gezet omdat het anders echt te heet word (87+). Nu ik de fan profielen wat agressiever heb ingesteld wordt het max 84 Graden. Echter moeten de fans wel op 80% draaien. Ik heb trouwens een goede case met goede airflow, ook heb ik een sidefan voor de graka (intake). Mijn oude MSI GTX 970 werd bij full load nooit warmer dan 78 Graden.

Mijn vraag is of dit normaal is voor een MSI GTX 980Ti. Want ik twijfel al maanden of ik het moet RMA'en. Maar wil aan de andere kant niet zonder Graka zitten :(

Daarbij komt er nog bij dat mensen (uitgaande van wat ik hier heb gelezen) bij de MSI GTX 980Ti onder full load (80% fans) het nog steeds erg stil vinden. Mijn vraag is, ben ik nou gek, want ik vind 80% alles behalve stil. Is het mijn subjectieve ervaring en is dit normaal?
Maar heb je de GTX 980 Ti Gaming of de Lighting versie? De Lighting versie is namelijk stiller dan de Gaming en ongeveer gelijk aan het geluid van een gewone GTX 980 Gaming (non Ti).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
[...]

Fans gaan eerder dood aan een hoge/variabele speed dan dat de videokaart dood gaat aan een te hoge temperatuur.
Tot 90 graden is geen probleem voor een videokaart (je merkt het wel aan thermal throttling), ik zou de fanspeed gewoon weer normaal zetten.
Het kan wel zijn dat de boostclock lager is bij een hogere temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
[...]

Dat je fans aan 80% moeten draaien om op een temperatuur van 84°C te blijven is niet echt normaal, net zoals 87°C met het standaard fanprofiel ook niet normaal te noemen is.

Wat doe je precies op dat moment, is dat gewoon gamen of ben je dan een stress test zoals Furmark aan het uitvoeren? Zo'n stresstest is niet representatief voor het volume tijdens het gamen en hoe groter je GPU hoe meer je GPU opwarmt (bv mijn R9 290 is met Furmark ook een straaljager terwijl ik toch een stille VaporX koeler heb die tijdens het gamen zelden op toeren moet komen, maar het verschil in verbruik tussen Furmark en games is dan ook enorm).

Je moet ook wel beseffen dat dit een 250W videokaart is, als je dat koel én stil wilt houden, heb je vrij grote of exotische koeling nodig. Het is niet voor niets dat de meeste videokaarten in deze klasse die het ook stil houden 3 fans hebben en een langere heatsink (of een waterkoelsysteem zoals de Fury X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samety
Bedankt voor alle feedback hierboven. Ik heb idd de normale Gaming versie, geen Lightning @JVRadeon.
En nee @MacPoedel, het gaat om ingame performance, mijn fans zijn hoorbaar tijdens een sessie Far Cry 4, de fans draaien dan op 80% en de temperatuur is dan rond de 83 Graden. Wel heb ik de videokaart overgeclocked met 100 Mhz (stelt niet extreem veel voor). Een specifieke vraag aan de mensen met deze Graka (MSI GTX 980Ti Gaming 6G), wat zijn de temperaturen die jullie bereiken bij een sessie Far Cry 4 en wat zijn de fan speeds dan, en hoe hoorbaar is het dan?
Pagina: 1