Probleem DVI poorten videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dennis_88
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
Hallo Tweakers,

Ik kamp met een ergernis op mijn PC en hopelijk vind ik hier de juiste hulp...

Mijn vraag:

Is het mogelijk om DVI poort 1 en 2 ergens in de bios of iets om te wisselen, zodat poort 2, 1 wordt en 1, 2...

Mijn probleem nu is dat ik 2 schermen gebruik. Mijn hoofdscherm zou op DVI poort 1 moeten zitten, en mijn 2e scherm op poort 2 ( met een DVI - VGA connector, omdat mijn 2e scherm VGA is. Echter is dit niet mogelijk omdat mijn DVI- VGA connector niet op poort 2 past ivm de pinnen. Nu heb ik beide kabels dus zo zitten dat mijn hoofdscherm op poort 2 zit en mijn 2e scherm op poort 1.

De ergenis die ik nu heb, is dat als mijn PC opstart, het opstartproces alles te zien is op scherm 2, terwijl ik dat op mijn hoofdscherm wil zien. Als de PC eenmaal opgestart is, zie ik uiteraard wel alles op mijn hoofdscherm wat ik wil zien. Het is niet echt een probleem, maar puur een ergernis waar ik naar een oplossing opzoek ben

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Videokaart: MSI GTX 760 OC Gaming 2gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Gezocht in de bios of ik een dergelijke instelling kon vinden op de DVI poorten te swappen -> niet gelukt
Op Google gezocht maar dit levert ook niets op.

Met vriendelijke groeten,

Dennis :)

Alle reacties

Verwijderd

Bij beeldscherminstellingen in Windows kan je aangeven welk scherm het hoofdscherm is. Bureaublad>rechter muisknop>beeldschermininstellingen>dit scherm als hoofdscherm gebruiken

• Dennis_88
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:59:
Bij beeldscherminstellingen in Windows kan je aangeven welk scherm het hoofdscherm is. Bureaublad>rechter muisknop>beeldschermininstellingen>dit scherm als hoofdscherm gebruiken
Dat staat al zoals je beschrijft...

Het is echter alleen in de opstartfase van mijn PC...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de regel zouden beide outputs gewoon beeld moeten geven, ook bij het booten, maar misschien dat hij dat in jouw geval alleen doet op de primaire poort.

Je kunt als je je er heel erg aan ergert proberen de andere monitor (met verloopje) op HDMI aan te sluiten en kijken of dat wat uitmaakt.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:11

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Dennis_88 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:18:
De ergenis die ik nu heb, is dat als mijn PC opstart, het opstartproces alles te zien is op scherm 2, terwijl ik dat op mijn hoofdscherm wil zien. Als de PC eenmaal opgestart is, zie ik uiteraard wel alles op mijn hoofdscherm wat ik wil zien.
Het booten duurt tegenwoordig nog maar een paar seconden, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je op dat scherm zou willen zien tijden het booten?

Als je VGA-adapter niet past vanwege de pinnen, dan denk ik dat het een passieve adapter is. Je zou dan een actieve adapter kunnen kopen, die wel werkt op de andere digitale poort.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”