Hoe kan ik nou Windows 10 downloaden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Hallo,

heb me pc al van eergisteren en heb er Windows 10 Home opgezet met de MediaCreationTool, ik weet niet of dit goed is of niet. Hij geeft ook aan dat het niet geactiveerd is, ik dacht dat Windows 10 Home gratis was? Ook als ik me standaardbrowser wil veranderen naar Chrome, gebeurt er niets. Is dit normaal?

Mvg,
Tony

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee; welk OS stond hiervoor op de PC? Het je met de MediaCreationTool een ISO gedownload en vanaf daar de setup gestart en een upgrade uitgevoerd?

Windows 10 upgrade is/was gratis tot eind juli 2016 mits je al een gelicenseerde en draaiende Windows 7 / 8.1 op je machine had staan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
De upgrade vanaf Windows 7+ is gratis, Windows 10 zelf zeker niet. Ik vermoed dat je dus geen licentie hebt gekocht bij je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Ik heb mediacreationtool gebruikt en gewoon via daar windows 10 op de USB gezet. En dan heb ik een clean install gedaan. Ik heb geen licentie gekocht inderdaad, is het dan beter om eerst Windows 7 te installeren en dan Windows 10 of hoe moet ik dit nou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Als je hiervoor een licentie had voor Windows 7 of 8 kan je, na alle updates te hebben geïnstalleerd op Windows 10, gewoon je Windows 7 key invullen in Windows 10. Daarna wordt Windows 10 geactiveerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Radiant op 04-03-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 16:39
Radiant schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:46:
Als je hiervoor een licentie had voor Windows 7 of 8 kan je, na alle updates te hebben geïnstalleerd op Windows 10, gewoon je Windows 7 key invullen in Windows 10. Daarna wordt Windows 10 geactiveerd.
Dat is inderdaad ook hoe ik het begrepen had, zie ook hier. Bij het activeren moet je als het goed is gewoon je Windows 7 key op kunnen geven.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TonyJ. schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:46:
Ik heb geen licentie gekocht inderdaad, is het dan beter om eerst Windows 7 te installeren en dan Windows 10 of hoe moet ik dit nou doen?
Clean installs werken alleen als je oude licentie-key in je UEFI stond opgeslagen.

Ook http://windows.microsoft..../activation-in-windows-10 geeft veel opties qua activeren maar dan moet je wel een geldige Windows 7 key ergens hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 16:28
Voor zover ik weet moet je toch echt eerst windows 7 installeren en activeren en kan je daarna pas gratis upgraden naar Windows 10. Wanneer Windows 10 er al op staat is het natuurlijk een kleine moeite om te controleren of je met de Windows7 key ook Windows10 meteen al kan activeren

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 16:39

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb een tijd terug hetzelfde gehad, en de enige optie was voor mij de (legale) Win7 installeren en die upgraden. Alle trucjes om W10 te installeren en daarna met Win7 key te activeren werkten niet.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Allard schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:51:
Voor zover ik weet moet je toch echt eerst windows 7 installeren en activeren en kan je daarna pas gratis upgraden naar Windows 10. Wanneer Windows 10 er al op staat is het natuurlijk een kleine moeite om te controleren of je met de Windows7 key ook Windows10 meteen al kan activeren
Dit zou volgens mij niet meer nodig moeten zijn:
We have received a lot of feedback from Insiders on making it easier to activate Windows 10 on devices that take advantage of the free upgrade offer to genuine Windows by using existing Windows 7, Windows 8 or Windows 8.1 product keys. If you install this build of the Windows 10 Insider Preview on a PC and it doesn’t automatically activate, you can enter the product key from Windows 7, Windows 8 or Windows 8.1 used to activate the prior Windows version on the same device...

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Oke.. ja ik ben niet echt van plan om te gaan upgraden aangezien ik heb gehoord dat clean install beter is anders blijven er andere stuurprogramma's over van Windows 7... Ik kan Windows 10 maar niet geactiveerd krijgen, ik krijg alleen maar foutcodes. Is het nu de bedoeling nog is Windows 10 te installeren en me productcode in de setup in te vullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Allard schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:51:
Nope, sinds versie 1511 hoeft dat dus niet meer. Updates installeren, Windows 7 key invullen en klaar is kees.

Field tested :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
@Radiant Dus in de setup moet ik me Windows 7 key invullen als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Radiant schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:56:
[...]

Nope, sinds versie 1511 hoeft dat dus niet meer. Updates installeren, Windows 7 key invullen en klaar is kees.

Field tested :*)
Mooi, ga dit weekend mijn laptop opnieuw installeren met een nog niet geupgrade Windows 7 key.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 20:35
TonyJ. schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:57:
@Radiant Dus in de setup moet ik me Windows 7 key invullen als ik het goed begrijp?
Exact.

Updaten naar Windows 10 1511 en je kan je Windows 7 key ingeven en hij zal activeren :)

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phreakske1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05-2022
Hetgeen wat jij wil doen is dadelijk de clean install doen, maar dat kan niet zonder een windows 10 key, daarom zegt de windows dat hij niet geregistreerd is. Dat werkt alleen als je een sleutel hebt voor de retail versie van windows 10.

Je moet eerst windows 10 upgraden vanaf je huidige installatie, dat kan door gewoon alle updates te downloaden, de laatste update zal windows 10 zijn.
Die update is essentieel omdat de update zorgt voor een key en de registratie ervan.

Als je later een crash hebt en je wil terug naar windows 10 (je recovery op een laptop zal altijd je oude os terug installeren), dan maak je gewoon een usb-stick aan van windows 10 met mediacreationtoolx64.exe.

Windows 10 installeren kan dan achteraf met starten vanaf usb-stick zonder het gebruiken van een key, want hij is reeds geregistreerd tijdens de update.
Gewoon alles negeren en doorklikken, na een reboot activeert hij de windows 10.

Ik heb het al enkele keren geprobeerd en het werkt perfect, het is dus echt een gratis windows.

Ach ja, je kan eenmaal de update gedaan, gewoon een clean install doen met die stick. :)

[ Voor 12% gewijzigd door phreakske1 op 05-03-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
phreakske1 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:15:
Hetgeen wat jij wil doen is dadelijk de clean install doen, maar dat kan niet zonder een windows 10 key, daarom zegt de windows dat hij niet geregistreerd is. Dat werkt alleen als je een sleutel hebt voor de retail versie van windows 10.

Je moet eerst windows 10 upgraden vanaf je huidige installatie, dat kan door gewoon alle updates te downloaden, de laatste update zal windows 10 zijn.
Die update is essentieel omdat de update zorgt voor een key en de registratie ervan.

Als je later een crash hebt en je wil terug naar windows 10 (je recovery op een laptop zal altijd je oude os terug installeren), dan maak je gewoon een usb-stick aan van windows 10 met mediacreationtoolx64.exe.

Windows 10 installeren kan dan achteraf met starten vanaf usb-stick zonder het gebruiken van een key, want hij is reeds geregistreerd tijdens de update.

Ik heb het al enkele keren geprobeerd en het werkt perfect, het is dus echt een gratis windows.

Ach ja, je kan eenmaal de update gedaan, gewoon een clean install doen met die stick. :)
Dit klopt dus niet, je kan gewoon een USB stick met de Windows 10 setup maken en tijdens de clean install meteen de Windows 7 key opgeven. Afgelopen weekend gedaan met mijn eigen laptop.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

phreakske1 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:15:

Hij kan gewoon zijn windows 7 key opgeven. Deze moet uiteraard wel overeenkomen met de upgrade naar 10. Dus windows 7 home is windows 10 home en windows 7 pro/ultimate is windows 10 pro.
Dit kan dus zonder eerst een upgrade uit te voeren. Heb dit al meerdere keren bij de hand gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door mydogisgone op 08-03-2016 14:35 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 16:39

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kortom: Microsoft zag hoe achterlijk hun upgrade-verhaal was t.o.v. een clean install en heeft sinds versie 1511 dit aangepast zodat je wél clean install met Win7 key kunt doen.

Dus:
Versie <1511: Win7 installeren met Win7 key en upgraden naar W10.
Versie >1511: Win10 installeren en activeren met Win7 key.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1