Toon posts:

Netwerk met ADSL delen met windows ME?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik zelf nog niet zo heelveel verstand heb van netwerken zijn er bij mij thuis een paar mensen geweest om een netwerk te bouwen. DIt is nog steeds niet gelukt en er wordt gezegd dat het aan windows ME ligt.
WEET IEMAND HOE IK EEN NETWERK MOET MAKEN TUSSEN EEN PC MET winME(server) EN EENTJE MET 98se?

Ik heb het volgende:
-ADSL via ethernet modem
-1pc met windows ME en 2 ethernetkaarten(1 voor ADSL)
-2e pc met windows 98se en 1 ethernet kaart
-1 hub

alledrie de ethernetkaarten zijn van realtek(edimax?), gekocht bij MYcom.

heeft iemand een complete beschrijving(alle stappen) voor mijn probleem? Of moet ik toch windows 98se op de server zetten?(heb ik eigenlijk geen zin in)

Alvast bedankt,

(iemand die compleet de weg kwijt is ff)

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:46

Rtificial

as fake as can be

Ook dat komt eigenlijk weer op het onderstaande probleem neer. De Win ME machine moet je dan vergelijken met de router in onderstaand topic:

[topic=160678]

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Ik heb zelf ook adsl op 3 computers draaien en heel wat netwerkjes geinstalleerd. Maar niet met ME. Maar als je vraagje hebt icq of mail dan ff, misschien kan ik je helpen. Ik heb geen complete beschrijving.

Verwijderd

Gaat heel goed met ME... Niet dus!!! Het is een probleem van ME dat bekend is. Het probleem heeft te maken met VPN. We zullen voor zover ik weet moeten wachten tot oom Bill hier iets voor bedenkt.... Details van het probleem weet ik helaas niet meer.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ADSL patch voor millenium is bij bill al beschikbaar.....
Alleen het feit dat ME niet als router wil werken is niets nieuws.
Gewoon win98 met winroute of zo opzetten.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 22:56 schreef klausewitz het volgende:
Gaat heel goed met ME... Niet dus!!! Het is een probleem van ME dat bekend is. Het probleem heeft te maken met VPN. We zullen voor zover ik weet moeten wachten tot oom Bill hier iets voor bedenkt.... Details van het probleem weet ik helaas niet meer.
Dit wil ik betitelen als onzin, ik heb zelf een tijd gewerkt met ADSL sharing op WinMe en het werkte perfect. Het lijkt mij sterk dat het toevallig wel bij mij werkt en bij anderen niet.

Maak gebruik van het thuisnetwerk van WinMe, je moet de inbelverbinding delen. Nadeel hiervan is dat het niet mogelijk is om poorten door te sturen, wil je deze functionaliteit wel dan adviseer ik je een programma als wingate (deze maakt gebruik van clients) of winroute te gebruiken.

Verwijderd

Is het al gelukt om mbv een 'gebruiksaanwijzing' je netwerk goed te krijgen.

Zo niet dan heb ik twee vragen aan je om je verder te kunnen helpen.
1. Zien beide pc's elkaar uberhaupt wel in het netwerk?
2. Als dat wel het geval is, waar zit je probleem dan precies? Kun je er een omschrijving van geven?

Verwijderd

Hmmm, ik heb vorige week bij iemand iets dergelijks geïnstalleerd. 1 NIC aansluiten op Internet, 1 NIC op interne Netwerk, IP nummertje geven. ICS wizard doorlopen. Firewalletje erop.(welbekende fluitje :Z ), Andere PC NIC inbouwen,etc.
Effe de boel rebooten en WERKEN !!!

So what seems to be the problem :?
Pagina: 1