Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-08 15:27
Goedemiddag,

Op dit moment ben ik opzoek naar een NAS voor thuis. Er zijn een aantal eisen; downloaden met SABnzbd+, films streamen naar mijn raspberry pi/Xbox One en backups maken van data op mijn pc.

Nu zit ik erg te twijfelen tussen een Synology DiskStation DS215j en een Synology DiskStation DS216play. Ik zou graag willen weten of ik met een DS215j mijn wensen kan vervullen, of dat ik daar een DS216Play voor nodig heb. De DS215j heeft 512MB geheugen, is dit genoeg?
Er zit €100 verschil tussen, dus het overwegen waard om voor de DS215j te gaan.

Heeft iemand ervaring met deze modellen die mij misschien advies kan geven?

Alvast hartelijk dank voor de hulp.

Melvin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[Synology] Nieuws en discussie ? Daar staan heleboel ervaringen in van andere Synology-bezitters.

Ik denk dat je beter de Play kan aanschaffen want, voor zover ik weet, moet je aktief transcoden met VideoStation om bepaalde zaken af te spelen naar de One. Neem aan dat je je Pi gewoon voorzien hebt van iets als Kodi; dan hoef je daar geen rekening mee te houden (dat is gewoon NFS/SMB-verkeer).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-08 15:27
Er staat inderdaad Kodi op de raspberry. Heb ik dan wel persé de DS216play nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moederpoes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 14:14
Ik heb zelf een DS215J en zolang je geen transcoden nodig hebt is dat meer dan genoeg. Ik speel mijn videos op mijn samsung smart tv van 3 jaar geleden af zonder problemen.

Ik zou voor de DS215J gaan, tenzij je een bepaalt video formaat wil afspelen dat wel door de DS216play wordt ondersteund en niet door je Pi .

Eventueel zou je de 90 euro die je bespaard aan een externe HDD kunnen besteden om een offline back up te maken (tegen ransomware).