Nieuw moederboard, nieuwe SSD, oneindige boot-loop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0minence
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023
Hoi iedereen,

ik zit met een probleem! een tijdje geleden is mijn moederbord defect gegaan, (een Asus M4A87TD EVO). Om mijn systeem wat meer future proof te maken heb ik besloten voor een ietwat beter moederboard te gaan, en heb besloten om een Gigabyte 970A-UD3P aan te schaffen. Ik realiseerde dat ik dan mijn HDD zou moeten defragmenteren, dus ik heb meteen een 250gb SSD erbij besteld. Echter, na het installeren van het nieuwe MB, alle bijbehorende onderdelen, en de nieuwe SSD blijft mijn systeem continu hangen in een oneindige boot-loop als ik Windows opnieuw probeer te installeren. Zowel bij een Windows installatie via een CD als USBstick. Ik weet 200% zeker dat ik alles goed heb aangesloten, echter kan ik de bron van het probleem maar niet lokaliseren.
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat mijn systeem weer functioneel gemaakt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
Ten eerste, ik denk dat je bedoeld formatteren ipv defragmenteren. ;)
Maar verder kunnen we vrij weinig met deze info.
Definieer Boot-Loop, waar/wanneer besluit hij te herstarten.
Probeert hij niet stiekem van je oude OS op de HDD te booten om vervolgens over de drivers van je oude moederbord te struikelen? etc. etc.

More info please

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0minence
*formatteren, my bad :D
Ik heb mijn HDD losgekoppeld, en wil dus windows opnieuw installeren op mijn SSD. Nu probeer ik via de Windows CD opnieuw Win 7 erop te zetten. Initieel laadt het systeem alle bijbehorende files, intialiseert het systeem windows, en op het moment dat de 'doorstart' gemaakt moet worden reset het systeem en gebeurt de hele cyclus opnieuw. Dit gebeurt zowel via de CD, als een USB stick.
De drivers van mijn mobo kunnen ivm het ontbreken van een OS niet geinstalleerd worden, en het zelfde geldt voor de drivers van de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:18

DarkSide

theres no place like ::1

Wat voor SSD? Staat je bios op Uefi of niet.
Misschien drivers voor het installeren alvast laden?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je moederbord goed werkt, probeer inderdaad even los de drivers van de SATA-controller te downloaden, zet die op USB-stick en als Windows installatie vraagt op welke disk je wil installeren, kan je ergens kiezen om drivers erbij te laden.

Denk dat het niet ligt aan je SSD maar dat elke HDD op hetzelfde moederbord bijna hetzelfde euvel kan veroorzaken met de boot-loop.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0minence
Ik heb een 250gB Samsung 850 EVO. Ik heb letterlijk het mobo in de kast geschroefd, en een retrofit van alle onderdelen gemaakt. Voor zover ik weet staan beide bios op het mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0minence
MAX3400 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:37:
als Windows installatie vraagt op welke disk je wil installeren, kan je ergens kiezen om drivers erbij te laden.
Dat is juist de issue. Zo ver kom ik niet eens in de loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pr0minence schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:38:
[...]

Dat is juist de issue. Zo ver kom ik niet eens in de loop
Het klinkt direct als heel veel werk maar kijk even rond naar "slimstream drivers windows iso" en dan kom je waarschijnlijk al een stuk verder.

Desondanks klinkt het, wat anderen ook al zeggen, ergens in de BIOS een setting die lastig lijkt te zitten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:18

DarkSide

theres no place like ::1

om eea uit te sluiten zou je voor de gein eens w10 kunnen proberen.
W7 doet soms wat lastiger op moderne moederborden met het installeren van het OS.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0minence
DarkSide schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:17:
om eea uit te sluiten zou je voor de gein eens w10 kunnen proberen.
W7 doet soms wat lastiger op moderne moederborden met het installeren van het OS.
Dit werkte half! Win10 verbrak de loop, en initialiseerde de installatie. Echter gaf dit wel constante vastlopers, en nu krijg ik een melding dat er geen OS verbonden is, en dat alle drives waar geen OS op staat losgekoppeld moeten worden. Echter is er maar 1 drive aangesloten at the moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was de oorzaak van het defecte moederbord? De voeding, te zware cpu of iets anders?
Hoe zit het met het ram, is dat nog in orde? Draai eens memtest86 met elke stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0minence
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:09:
Wat was de oorzaak van het defecte moederbord? De voeding, te zware cpu of iets anders?
Hoe zit het met het ram, is dat nog in orde? Draai eens memtest86 met elke stick.
De exacte oorzaak wist ik niet helemaal. Vanuit het niets deed dit zich voor. Te pas en te onpas draaide het mobo goed, om vervolgens op te starten, en het scherm direct op zwart te laten slaan. Echter waren er ook momenten dat het systeem gewoon volledig functioneel was, en deed wat het moest doen. Omdat het scherm zef niet functioneerde dacht ik dat het mijn monitor was, maar dat was al snel uitgesloten. Daarna de GPU was, maar met een van de videokaarten uit mijn andere systeem kreeg ik hetzelfde resultaat. Daarna dacht ik dat het aan mijn systeem lag, maar na het controleren van mijn HDD kwam ik tot de conclusied dat dat ook de issue niet was. Uiteindelijk de processor, maar na het installeren van het nieuwe moederboard was volgens de bios alle kernen van mijn processor volledig functioneel. waren, en draaiende. De enige optie was dus dat een deel van het moederbord naar zijn grootje was.

Echter weet ik nu nog steeds niet waar het probleem zit, en dat is vrij frustrerend. Zelfs met het enkel laten draaien van de bankjes is er nog een issue.

Wellicht zit het in mijn specs? Deze zijn als volgt:
Moederboard: Gigabyte 970A-UD3P (voorheen Asus M4A87TD EVO)
Processor: AMD Phenom 11x4 945
Geheugen: Geil Valueplus 2gb x 3
HDD: 320gb Seagate 5400 rpm
SSD: 250gb Samsung 850 EVO
GPU: club 3d amd radeon hd 7770
Voeding: Aerocool AP650 650 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Mischief een ram probleem? Even eens met één reepje proberen. Anders even de bios ressetter. Het is een nieuw mobo maar je weet maar nooit

EDIT ik zie dat je het ram ook al een voor een geprobeerd hebt.

Kun je er een andere voeding aanhangen?

[ Voor 28% gewijzigd door Splitinfinitive op 05-03-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0minence
Ik heb de bios geüpgrade,en ik heb het geprobeerd met een enkel bankje geheugen. Het lijkt mij echter sterk dat het aan de voeding ligt. Ik bedoel, 650 watt zou toch genoeg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0minence
iemand? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
als je een andere pc ter beschikking hebt zou je kunnen proberen van te voren een MBR ( master boot record) aan te maken op de nieuwe SSD.
dan kun je via FDISK ( windows 7) alle schijven zien (ook de schijven die nog geen partitie of een MBR hebben)

ik heb dit probleem namelijk ook wel eens gehad dat een SSD niet 1 2 3 wilde installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 17:31

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Staat niet heel simpel in de bios de boot volgorde zo dat CD/USB eerst komt en dan pas de HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0minence
Ik heb inmiddels:
1: een nieuwe processor gekocht, dit is een AMD FX-6300 Black Edition geworden
2: Een SSD gekocht
3: Een nieuwe HDD gekocht
4: RAM geswitcht met mijn andere PC (geen effect)
5: Het mobo is terug naar de fabrikant gegaan, en die heeft geen fouten kunnen constateren, en thuis behoud ik dezelfde problemen
6: De voeding is verwisseld met mijn andere PC, en ook hier vertoonde hij dezelfde kuren
7:Het Mobo is geflashed
8: De batterij is geupgrade
9: De Bios staat zoals hij moet staan
10: De Videokaart is geswitcht met mijn andere PC, en ook hier behoud ik hetzelfde probleem

Ik ben dus best wel een beetje ten einde raad... heeft iemand (los van de desbetreffende kast uit het raam flikkeren) nog een ander advies wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Krijg je de bootloop tijdens installatie van Windows? en is dit wanneer hij opnieuw gaat opstarten naar dat de files geladen zijn?

mocht dit zo zijn, dan zou de oplossing heel simpel kunnen zijn. omdat je de usb als bootdrive hebt opgezet blijft die hier vanaf booten. dus wanneer de pc gaat opstarten moet je de USB eruit trekken zodat hij hier niet meer van boot en gewoon door kan gaan met installatie.
Pagina: 1