Game PC 700 tot 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Emphyr
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-11 03:03
Systeem besteld en betaal bij azerty (1420 euro).

Dank voor alle hulp!

**********Edit**************

Startpost veranderd.

Hallo deskundige helpers.

Na zoeken, orientatie, kijken en lezen kom ik hier op uit.

Gamen op 1920x1080 (Fallout4) straks Mass Effect 4, Cities Skylines en mogelijk The Witcher 3.

De kast staat echt 100% vast!

Systeem graag zo stil mogelijk, zeker in rust.
Ik neem mee een Iiyama B2409HDS en een Storm setje keyboard en muis.

Overclocken ga ik niet doen en ook geen SLI in de toekomst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 211,95€ 211,95
1Gigabyte GA-B150M-DS3P€ 89,84€ 89,84
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,-€ 358,-
2WD Green HDD, 2TB€ 77,95€ 155,90
1Fractal Design Define Mini€ 87,95€ 87,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 50,49€ 50,49
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 81,95€ 81,95
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 23,-€ 23,-
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 150,97€ 150,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.338,95
Ik wil graag het systeem snel bestellen bij Azerty (niet ver rijden) en kies ook voor assemblage door hun gedaan (59 euro) met 1 jaar garantie. (zonder windows installatie).

Het liefst had ook Windows 10 pro OEM willen kopen bij Azerty maar ik sta echt versteld van de prijsverschillen.

Op Bol.com bv nu bestellen morgen in huis op USB stick 53,99 eu en het begint bij Afuture op 146 euro en bij Azerty 155 euro en het loopt op naar Norrod daar zelfs 179 euro. (Hoe kan dat ? zulke prijsverschillen ?)

Anyway ik heb mijn startpost weggeedit en vervangen door dit lijstje.

Graag advies of het zo OK is en advies als er wat anders kan of moet en vooral of alles zo past en ik deze lijst kan bestellen.

De voeding is een bewuste keuze. Ok ik snap inmiddels dat 400 wat ook goed genoeg is maar ik kies even voor deze voeding nav het aanvangstopic door The Mask in zijn uitgebreide voedings afdeling op dit forum (Complimenten zeker daarvoor!)

Hartstikke bedankt alvast voor jullie moeite en tijd.

Take Care!
Groet uit Groningen.

[ Voor 93% gewijzigd door Emphyr op 08-03-2016 10:56 . Reden: update startpost met aangepaste lijst. ]

Beste antwoord (via Emphyr op 08-03-2016 12:08)

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Je hebt net te horen gekregen dat je beter je laatste post kan wijzigen I.p.v 4 nieuwe berichten te sturen zonder dat iemand hierop gereageerd heeft. zo ben je onnodig je topic aan het bumpen en dat wordt niet echt gewaardeerd. pas dit eventjes aan :) leest ook wat prettiger

[ Voor 29% gewijzigd door Ergo op 08-03-2016 12:02 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Emphyr in "compacte 1080p game pc -850€" ? Waarom post je dan zo'n slechte/ongeorganiseerde startpost? Je hebt andere topics al gevolgd; het lijkt me niet lastig om eenzelfde verhaallijn als andere topics te posten met een mooi boodschappen-lijstje en meer info over welke games je wil spelen, welke resolutie etc. etc. etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Emphyr
Nou sorry hoor :)

Dat ik de GTX 970 kies lijkt me logisch voor de games die ik wil spelen. ( Star Control 2) De GoldBox series van SSI. :)

Boodschappenlijstje lijkt me logisch wel.. alleen wat ik aangaf .

ik ga uit van de kast de FD Mini en daar loop ik op vast (alle afmetingen wat er wel en niet in past).

Ook al aangegeven dat ik minimaal 1 ssd wil en 2 hd's.. gaat dat passen ?

Ik heb een IIyama 2409 HD Monitor van 24 Inch en een storm muis en keyboard set.

Graag wil ik Fallout 4 en straks Mass Effect 4 spelen en ik denk dat ik wel verslaafd kan raken aan Cities Skylines.

Sorry dat mijn openings post niet voldoet aan de eisen(:

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
Emphyr schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:06:

Sorry dat mijn openings post niet voldoet aan de eisen(:
Misschien wel handig als je het even aanpast voordat je topic gesloten wordt.

PSN: Wahyu2304_

• Emphyr
WahyuSchmidt schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Misschien wel handig als je het even aanpast voordat je topic gesloten wordt.
Ja maar ik kan wel een heel lijstje gaan posten met allerlei onderdelen die dan wel niet, danwel _wel_ bij elkaar passen,, Ik denk niet dat dat enige zin heeft.

Ik gaf al aan dat ik graag een 970 wil en een SSD en 2 harde stille schijven. De kast staat vast. dat is de kast waarin ik alles in wil proppen.

Vandaar mijn topic en vragen omdat het in mijn geval dus gerelateerd is aan de kast die ik kies.

Sorry en excuus als dit topic niet voldoende is en hier niet past.

• MAX3400

MAX3400

reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016 lijkt me perfect te voldoen; heb je vast al gelezen eerder deze week?

Ik snap werkelijk niet, maar dat is mijn mening, dat het zo'n moeite is om 8 onderdelen bij elkaar te pakken, 5 minuten onderzoek te doen ernaar en dan een RML te genereren voor de startpost met enige argumenten/onderbouwing?

• Emphyr
Beste Max3400.

Mogelijk las je er over heen maar mijn uitgangspost geeft aan dat ik voor de FD Mini ga.

Daar wil ik alles in hebben dus een Cpu en GPU. 2 harde schijven van minimaal 1 a 2 terra , 1 SSD en ik wil het zo stil mogelijk hebben.

Ik kan dan wel een startpost genereren met onderdelen die totaal niet in de kast passen maar dat heeft denk ik ook weinig zin.

Ik ga wel voor de GTX 970 maar welke past dan in de kast en is stil ?

Welke koelers /fans moet ik kiezen die gaan passen en zijn ze nodig?
Take Care.

*edit*

Ok ik ga dan voor deze->
reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016

Blijft de vraag gaat dat in een Fractal Design Mini passen ?

Take Care en dank alvast voor reacties.

[ Voor 14% gewijzigd door Emphyr op 04-03-2016 16:52 ]

• Emphyr
-edit-
Sorry

[ Voor 199% gewijzigd door Emphyr op 04-03-2016 16:50 ]

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Emphyr schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:24:
Beste Max3400.

Mogelijk las je er over heen maar mijn uitgangspost geeft aan dat ik voor de FD Mini ga.

Daar wil ik alles in hebben dus een Cpu en GPU. 2 harde schijven van minimaal 1 a 2 terra , 1 SSD en ik wil het zo stil mogelijk hebben.

Ik kan dan wel een startpost genereren met onderdelen die totaal niet in de kast passen maar dat heeft denk ik ook weinig zin.

Ik ga wel voor de GTX 970 maar welke past dan in de kast en is stil ?

Welke koelers /fans moet ik kiezen die gaan passen en zijn ze nodig?

Take Care.
En nu sla je juist de spijker op zijn kop. Het hele punt van de onderdelen bij elkaar zoeken is dat je niet weet wat je aan het doen bent en er zodoende wat van leert. Stel je pakt een willekeurig moederbord die je in een vaste case(in dit geval de FD Mini) wilt stoppen en wij geven aan dat het niet gaat passen en waarom niet. Dan heb je toch wat geleerd?

Zo leer je bijna niets, wat opzich niet uitmaakt, maar het principe van Tweakers is natuurlijk dat je jezelf wilt verbeteren door met technologie te prutsen en zodoende dingen leert.

Enfin, het maakt nu niet meer uit. Pak lekker die BBG build, daar ga je geheid plezier aan beleven :).

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• Emphyr
Mighty

Dank.

Ik pak inderdaad gewoon de BBG dat zal zeker goed genoeg zijn om er nog een aantal jaren plezier van te hebben.

Alleen.. past alles wel in die Mini kast die ik wil ?... Ik zal het even gaan uitzoeken.

Ik ga er van uit dat met dit systeem ik wel Star Control 2 kan spelen toch ? :)

Groet en Take Care!

• Emphyr
**********edit**************08-03-2016.

zie nieuwe lijst in Startpost (Sorry)

Hallo Helpers.

Sorry voor mijn slechte startpost maar ik was moe (en biertje op) , net terug van een fijne 6 weekse vakantie in de USA. Ik heb daar nogal wat op kunnen bezuinigen en daardoor was ik wellicht te overenthousiast en te snel met mijn aanvangspost (Excuses daarvoor). Ik wilde te snel liever nog vandaag dan morgen een PC bestellen ;)

Ik heb nu een PC samengesteld en zou het fijn vinden om een hernieuwde kans te krijgen met jullie advies.

Qua games wil ik spelen Fallout 4. Straks Mass Effect 4. Cities Skylines. en mogelijk The Witcher 3.

Verder wordt de PC gebruikt voor normale doeleinden. Op mijn vakanties heb ik een full HD dashcam in de auto en neem alles wat ik rij op (dat is gauw 800 a 900 gig qua filmpjes). Mogelijk dat ik die wil bewerken maar ik wil ze graag vloeiend kunnen afspelen. (heb een 8tal externe HD's waar ze opstaan samen met de foto's.

Wat ik meeneem is een Iiyama Prolite B2409HDS en een CM Storm toetsenbord en muis.

Totaal geen verstand heb ik van moederborden dus daar heb ik gegokt.

Dit is wat ik er van gebrouwen heb (Edit zie startlijst in post 1)

Graag jullie deskundig advies.
Alvast bedankt!

[ Voor 68% gewijzigd door Emphyr op 08-03-2016 06:08 . Reden: Nieuwe lijst in startpost. ]

Verwijderd

Waarom een priegel moederbordje in een mATX kast? Een pricewatch: MSI B150M PRO-VDH met pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 of pricewatch: AVM FRITZ! WLAN USB Stick AC 430 Edition International. Heb je ook 4 ram sloten zodat je het geheugen nog kunt uitbreiden mocht dat nodig zijn.

Bij dit budget kan de voeding wel iets beter pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W.

• Emphyr
Dank U ACB2401 ik ga het gelijk even bekijken,

• Emphyr
*edit*

zie lijstje startpost.

Sorry

[ Voor 135% gewijzigd door Emphyr op 08-03-2016 05:55 . Reden: nvt ]

• MAX3400

MAX3400

Even een paar observaties/meningen; wat je ermee doet, moet je maar zelf bedenken :)

De CPU-cooler is 3mm "lager" dan de maximale meting voor de Fractal. Het zou natuurlijk moeten passen maar er zijn vast wat mensen die ergens een foto/review ervan hebben.

De DVD-brander is USB; het is handig voor branden maar als je ervan wil booten of naartoe schrijven, kan je misschien nog wel eens de nadelen van USB (herkenning / drive-letter) tegenkomen. Het is een paar tientjes maar thuis ben ik al jaren overgestapt op USB3.0 flashdrives en geen DVD/BD-stations meer in mijn machines.

De WDC disk is relatief traag. Als je je PC vaak/lang achter elkaar aan hebt staan of iets meer performance wil, zou een WDC Red mogelijk een beter idee zijn. Die hebben ietsjes minder powersaving-features maar zijn geschikter om lang achter elkaar aan te staan zonder morren (NAS-schijven).

• Ergo
MAX3400 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:10:

De WDC disk is relatief traag. Als je je PC vaak/lang achter elkaar aan hebt staan of iets meer performance wil, zou een WDC Red mogelijk een beter idee zijn. Die hebben ietsjes minder powersaving-features maar zijn geschikter om lang achter elkaar aan te staan zonder morren (NAS-schijven).
quo harddisk is het allebei niet nodig. neem gewoon WD blue en klaar Een WD-red schijf is vooral voor opslag van data en het 'betrouwbaar' altijd aanstaan en draait ook 'maar' op 5200 rpm tegenover de 7200 rpm van de WD blue die dus sneller is.

• Emphyr
Hallo Max,

Fijn dat je weer reageert!

Wat betreft de CPU Cooler gaan we even afwachten.. Ik zou ook gewoon eerst de stock cooler kunnen proberen en als me die niet bevalt dan later een andere kopen.

Wat betreft de DVD schrijver (niet brander) Ik ben hem gewoon nodig straks omdat ik toch best veel dvd's heb met gekochte (voornamelijk games) oa mass Effect 1 2 en 3 , Fallout 3 en Vegas en meer. (Heel rijtje)

Dus om die games te installeren op mijn nieuwe systeem ben ik toch een DVD schrijver nodig toch ? ( Of zie ik iets verkeerd?)

Wat betreft de HD's ik heb gezocht op stille HD en kwam daardoor uit bij de WD Green. Ik moet wel zeggen dat ik niet echt heel veel vertrouwen heb in WD omdat in mijn geval (denk incidenteel) 2 My pasports extern snel sneuvelden. Ook heb ik helaas veel bad sectors en smart fouten in mijn huidige setup met een WD .... Maar ik zag niet echt een ander alternatief.

Persoonlijk was ik nogal gecharmeerd van Toshiba HD's

Ik begin niet aan een Nas.. wil gewoon alles bij elkaar hebben in een kast.

Ik heb wel stuk of 7 a 8 externe HD's waarop voornamelijk al mijn dashcam filmpjes staan (562 MB per 5 minuten) van mijn vakanties. dat is dus al gauw 800 a 900 gig per vakantie,

Ik heb die met alle foto's 2 maal gebackupped. ben zelfs zo paranoide dat ik al mijn foto's en echt belangrijke dingen en filmpjes op 2 externe HD's heb staan die in een kast op mijn werk liggen.

Mijn PC staat niet echt lang achter elkaar aan. als ik ga werken of slapen gaat ie uit.

Dank je voor je adviezen!
Zeer gewaardeerd!

Take Care

• Emphyr
Nate-Senpai schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:44:
[...]

quo harddisk is het allebei niet nodig. neem gewoon WD blue en klaar Een WD-red schijf is vooral voor opslag van data en het 'betrouwbaar' altijd aanstaan en draait ook 'maar' op 5200 rpm tegenover de 7200 rpm van de WD blue die dus sneller is.
Dank je voor je reactie Nate.

Welke zijn de stilste?

Ik had gelezen dat green meestal erg stil zijn, vandaar mijn 1e keuze in het lijstje.

Maar het belangrijkste is toch de vraag past alles van mijn lijstje in de kast?

Straks even bellen met Azerty zeker over de vraag prijsverschil win10 en assemblage :)

Take Care!

[ Voor 16% gewijzigd door Emphyr op 08-03-2016 07:53 ]

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Emphyr schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:47:
[...]

Welke zijn de stilste?

Ik had gelezen dat green meestal erg stil zijn, vandaar mijn 1e keuze in het lijstje.

Straks even bellen met Azerty zeker over de vraag prijsverschil win10 en assemblage :)

Take Care!
Zelfs heb ik hier een 1tb wd blue en green gehad. Hoe je ze monteerd maakt ook een hoop uit! Als je ze met rubbertjes monteerd blijven ze vaak stiller. Toch was ik tevredener met de blue drive :)
En ik denk dat ze bedoelen een red schijf te nemen als je systeem lang aan staat, niet om een nas erbij te nemen haha

[ Voor 11% gewijzigd door robogeeka op 08-03-2016 07:56 ]

• Emphyr
robogeeka schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:56:
[...]

Zelfs heb ik hier een 1tb wd blue en green gehad. Hoe je ze monteerd maakt ook een hoop uit! Als je ze met rubbertjes monteerd blijven ze vaak stiller. Toch was ik tevredener met de blue drive :)
En ik denk dat ze bedoelen een red schijf te nemen als je systeem lang aan staat, niet om een nas erbij te nemen haha
Ok dan :)

maar ik heb ooit ergens " iets "gelezen over een HD waarvan de spin uitgaat en pas als je hem weer benaderd hij weer tot leven komt. . Dat is in mijn geval redelijk ideaal omdat op de conventionele hd's alleen opslag komt van foto's en filmpjes. dus als ie er even over doet om weer "tot leven"te komen is dat geen enkel punt.

en rubbertjes.... Ik heb nog wel een oude fietsband liggen en een pakje Durex is ook niet zo heel duur toch ? :)

Dank voor je reactie!

Take Care.

*Edit*

@ Robogeeka.. waarom beviel de Blue beter dan de Red? als ik vragen mag ?

[ Voor 5% gewijzigd door Emphyr op 08-03-2016 08:13 ]

• Ergo
Emphyr schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:47:
[...]

Welke zijn de stilste?

Take Care!
Zelf heb ik alleen een WD blue in huis en die hoor ik over het algemeen bijna niet. Als je ze monteert met robbertjes scheelt al een hoop zoals Robageeka al aangaf.

Ik zie trouwens ook een foutje in je werkgeheugen, je hebt nu ram met een snelheid van 2666mhz terwijl je moederbord maar 2133mhz ondersteund. Het gevolg hiervan is dat je mobo het ram terugschroefd op 2133mhz en dat het eigenlijk gewoon weggegooid geld is :)

Over de vraag past alles. Dit is afhankelijk van of je de modulaire drive bays die er nu inzitten ook erin gaat houden, wat ik wel zou aanraden. Met bays kan er slechts een videokaart in van 260mm terwijl die van jou 280 is, mocht je ze eruit halen past het makkelijk. Dus ik zou of een iets grotere kast nemen, of een iets kortere gpu zoals bv de 970 van msi die wel moet passen.

Zoek het zo even op.

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Emphyr schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:01:
[...]

Ok dan :)

maar ik heb ooit ergens " iets "gelezen over een HD waarvan de spin uitgaat en pas als je hem weer benaderd hij weer tot leven komt. . Dat is in mijn geval redelijk ideaal omdat op de conventionele hd's alleen opslag komt van foto's en filmpjes. dus als ie er even over doet om weer "tot leven"te komen is dat geen enkel punt.

en rubbertjes.... Ik heb nog wel een oude fietsband liggen en een pakje Durex is ook niet zo heel duur toch ? :)

Dank voor je reactie!

Take Care.

*Edit*

@ Robogeeka.. waarom beviel de Blue beter dan de Red? als ik vragen mag ?
Zelf gebruik ik geen red. De blue's waren voor mijn gevoel iets stiller :) ze zitten nu in een nanoxia silence kast. Dus het maakt nu niet zo heel veel meer uit ;) De greens begonnen snel te ratellen. Wat super vervelend is... Dit gebeurde ook bij een aantal maten van me. Is dus voornamelijk eigen ervaring.

Zoals nate al zei, je hebt een mini 970 nodig :)

• Emphyr
Dag Nate.

Qua moederborden blijf ik bij Gigabyte en heb daar op hun eigen site zitten zoeken en filteren. Alleen de gaming boards daar (als ik het goed heb gelezen) hebben 2666 en ook de nieuwe USB 3,1 en een kleurtje.

Qua kast.. (ik gaf het al eerder aan.) die staat echt voor 100% vast. die verander ik niet. Ik vind het een van de mooiste in het totale aanbod. (ook qua formaat en bouw)

Ik blijf bij de Asus 970 strix na vele reviews te hebben gelezen dus ook die staat vast. (ivm stilte en kans op Coil Whine) en zoals ik het las als ik een hd bay removable uit de kast haal past een kaart tot 400mm goed.

Dus echt helemaal vast staan : De Kast, De Gpu, De Cpu, en eigenlijk ook wel de Psu.

Wat ik nog steeds niet snap is de prijsverschillen in win10 pro .. (Meer dan 120 euro!)

Volgens mij ben ik er nu wel een beetje ongeveer zo uit.
Verheug me heel erg om snel Falout 4 te kunnen gaan spelen (met hond!) en ook Cities Skylines.

Als ik wat fout heb of iets echt anders moet dan feel free om in te breken op dit topic!

https://azerty.nl/winkelm...%5D=1&product%5B7517%5D=1

Take Care en uiteraard allemaal bedankt voor de reacties!

[ Voor 18% gewijzigd door Emphyr op 08-03-2016 08:53 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet je lijstje nog even hier neer. Ik ben lui en ga echt niet doorklikken :p.

(Afgezien van dat externe links niet zijn toegestaan mits het niet anders kan)

• Emphyr
Hallo daar weer,
Azerty email gestuurd deze-->

Hallo Azerty

kan dit zo en kunnen jullie dat goed assembleren ?

https://azerty.nl/winkelm...%5D=1&product%5B7517%5D=1

Verder een vraag over win10 pro oem
Bij jullie kost hij ruim 100 meer dan bv bij Bol.com op een usb.. hoe kan dat nou toch?

Groet uit Groningen.

Nu wacht ik even hun reply af!

Ontzettend bedankt aan alle beantwoorders! in mijn topic Dank Jullie het was heel waardevol!

• Emphyr
br00ky schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:02:

Goedemorgen Brooky.

Definitieve Lijstje staat in de startpost.

en als de azerty links niet mogen haal ik ze gelijk weer weg.

Groet en fijne dag!

• Emphyr
lijstje-->

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150M-DS3P€ 89,84€ 89,84
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,-€ 358,-
2WD Green HDD, 2TB€ 77,95€ 155,90
1Fractal Design Define Mini€ 87,95€ 87,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 50,49€ 50,49
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 81,95€ 81,95
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 24,95€ 24,95
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 150,97€ 150,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.340,90

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Verder, gebruik vanaf nu de "wijzig" button rechtsboven je post als je nog wat wil toevoegen. 2 of zoals hier zelfs 3 keer achter elkaar posten binnen 24u zonder reactie van iemand anders wordt niet gewaardeerd ;).

/edit: en groeten hoeft ook niet, zie anders nog even Het algemeen beleid.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 08-03-2016 09:15 ]

• Emphyr
br00ky schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:02:

Dag Brooky,

had het hier geplaatst voor je maar ik zie al dat het van hier naar prive is gegaan ;)

Fijne dag!
Take Care!

*** Aanvulling***
Ik snap dat Tweakers Forum een strak beleid moet voeren en ik snap ook wel dat iedereen hier elkaar niet de groeten moet gaan doen in niet terzake doende postings.

Maar.. ...als ik een bericht type aan iemand die me heeft geholpen en ik daar blij mee ben vindt ik dat ik best wel mag afsluiten met een opmerking zoals .. Hey Bedankt voor je reactie en Fijne dag toegewenst. Groet uit Groningen.

Ik zie dat gewoon als een fatsoenlijke afsluiting van een post.
Ik zou het ook niet fijn vinden als ik aan iemand een heel verhaal toe doe komen en dat niet eens mag afsluiten met een groet en de ontvanger ook niks mag toewensen aan mij.

Persoonlijk vindt ik het niet meer dan normaal en beleefd om tegen iemand die mij helpt of heeft geholpen af te sluiten met de zin. Hey Bedankt voor je hulp!

OK dit is uiteraard totaal offtopic maar ik wilde het toch even kwijt.

Take Care!
Groet uit Groningen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Emphyr op 08-03-2016 10:07 . Reden: typo ]

• Emphyr
Systeem besteld en betaald bij Azerty

incl assemblage (1420 eu).

Iedereen bedankt voor de hulp en de adviezen!
Super!

Ik hoop dat ik er een hoop plezier ermee ga krijgen!
gelijk ook Fallout 4 maar besteld :)

Fijne dag!

• Emphyr
Laatste aanvulling en dan stop ik :P (totdat ik het systeem hier binnen heb en wat foto's kan posten)

Via Bol.com net Win10 Pro Oem besteld (54 euro) en ik kreeg dit net binnen-->

---> Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bestelling bij DBR:Servitio. In deze email treft u de instructies aan.

Graag herinneren wij u eraan dat Servitio met grote zorg haar leveranciers uitkiest en controleert. Daarnaast hebben wij service hoog in het vaandel staan, het is zelfs deel van onze naam. Mocht u vragen of problemen hebben tijdens de installatie of met de installatie-key, neemt u dan vooral contact met ons op. Het snelst gaat dit door ons te mailen op info@servitio.nl.

U ontvangt deze email zodat u een vliegende start kunt maken. U ontvangt per post een USB-stick waar Windows reeds op staat, zodat u stap 1 en 2 kunt overslaan.
De zending wordt aangeboden door UPS. UPS levert op werkdagen binnen 24 uur de zending af binnen Nederland en Belgie, nadat deze is verzonden. Zodra de bestelling is verzonden ontvangt u van UPS een email.

Wilt u het pakket niet afwachten en direct aan de slag? Dat kan!
Stap 1:
Download Windows via onderstaande downloadlink. Deze downloadlink verwijst naar een ISO-bestand. Een ISO-bestand is een rechtstreekse digitale kopie van een installatiedisk.

Stap 2:
U kunt het ISO-bestand op een DVD-schijf branden via uw favoriete brandprogramma. Daarnaast is het ook mogelijk om via een gratis programma van Microsoft een installatie-USB drive te maken. Wilt u een USB-stick gebruiken, kunt u het volgende programma downloaden: http://wudt.codeplex.com/

Stap 3:
Start de computer op waarop u Windows wil installeren. Druk op de juiste F-toets (dit wordt veelal aangegeven tijdens het opstarten, press F.. for boot menu) en selecteer daarna uw DVD-speler of USB-drive, afhankelijk van de gemaakte keuze in stap 2.

Volg hierna de stappen op het scherm.

Mocht u niet over een Windows Installatieschijf beschikken, kunt u deze downloaden op:
https://windowslicentie.nl/download/Win10_1511_Dutch_x64.iso

Uw licentiesleutel kunnen wij om juridische redenen niet aan deze email toevoegen. Wilt u direct uw key ontvangen, dan kan dat, maar u doet dan afstand van uw recht om het artikel ongeopend binnen 14 dagen te retourneren. U houdt natuurlijk garantie op een werkende licentie. Uw licentie direct laten mailen en meer lezen over de voorwaarden doet u op: . ---Knip___

Heeft u nog vragen, neemt u dan contact op.

Nogmaals dank voor uw aankoop en vertrouwen in DBR:Servitio, windowslicentie.nl

met vriendelijke groet,

DBR:Servitio. .

Acties:
  • Beste antwoord

• Ergo
Je hebt net te horen gekregen dat je beter je laatste post kan wijzigen I.p.v 4 nieuwe berichten te sturen zonder dat iemand hierop gereageerd heeft. zo ben je onnodig je topic aan het bumpen en dat wordt niet echt gewaardeerd. pas dit eventjes aan :) leest ook wat prettiger

[ Voor 29% gewijzigd door Ergo op 08-03-2016 12:02 ]

• Emphyr
* Update *

Systeem gekocht, gisteravond opgehaald en staat nu in huis.

Hallo Helpers.

Toch nog aanpassingen gedaan. De FD Mini was niet op voorraad en zou langer dan 10 dagen kunnen duren. Daardoor had ik 2 opties of zelf de kast ergens anders bestellen en laten bezorgen bij Azerty of kiezen voor andere kast.

Nadat ik wat youtube filmpjes had gekeken (met name unboxing van Linus) en nogmaals kasten heb vergeleken ben ik toch gegaan voor de Fractal Define R5 zwart. Is eigenlijk maar heel iets groter dan de toch best grote mini.

Daardoor ook het moederboard aangepast naar een ATX formaat. Externe optische brander vervangen door een interne en ook (zoals hier al gemeld) ook het geheugen veranderd van de Kingston Fury in Corsair Vengeance lpx.

Gekozen voor installatie met 1 jaar garantie door Azerty.(zonder windows)
win 10 pro oem besteld bij bol.com (volgende dag in huis).

Gisteravond om 18.15 mailtje systeem is klaar om afgehaald en dus om 19.00 gaan rijden en om 20.15 alles in de auto gezet.

Samen met een vriend in Zwolle alles bekeken en windows geinstalleerd vanaf usb stick, Ging allemaal vlekkeloos en de meegeleverde key gaf geen enkel probleem.

Het enige waar we even tegen aanliepen was dat beide WD schijven wel in de bios stonden, ook in apparaat beheer maar dat windows ze niet weergaf. Na korte zoekslaag snel erachter dat de schijven op niet toegewezen stonden. Nadat we dat veranderd hadden alles ok.

Het leuke is dat Azerty er een dvd schijfje bij heeft gedaan met cameraopname van de assemblage. Ik hoorde van een kameraad dat ze om 09.30 waren begonnen en tegen 12.00 alles klaar.

Werd mij verteld dat de jongeman die het assembleerde heel zorgvuldig en nauwgezet te werk was gegaan. Zelf moet ik de opname nog bekijken.

Al met al is het heel snel gegaan! 8 maart order geplaatst en 10 maart al geleverd! Mijn complimenten.
Het systeem loopt als een zonnetje en is echt lekker stil!

Als er belangstelling is kan ik wat foto's plaatsen. Ook kan ik als er toestemming wordt gegeven door de jongen die het systeem heeft assembleerd bij belangstelling de assemblage op youtube zetten.
Ik hoor wel van jullie.

Iedereen erg bedankt voor de hulp en het meedenken.
Dit is hem geworden. Ben er erg blij mee!

Ps : Wat zijn die verpakkingen mooi En luxe geworden! zeker die van de voeding en grafische kaart.

*edit* Ook bij de leverancier even voorgelegd dat win 10 pro bij hun ruim 100 euro meer kost. Ze hebben het bekeken en kunnen geen verklaring geven maar nemen het mee in een teamoverleg.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,99€ 358,99
2WD Green HDD, 2TB€ 76,95€ 153,90
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 78,95€ 78,95
1LG GH24NS95 Zwart€ 20,50€ 20,50
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 143,-€ 143,-
Bekijk collectie