Sony KD-55X8509C Vs Panasonic Viera TX 55CX700

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 11:02
Beste medetweakers,

Ik heb jullie hulp nodig voor het volgende:

Ik zoek een?
55'' / 60'' LED TV.

Wat is je budget?
1000 a 1100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV Kijken en zal ook nog op de satelliet worden aangesloten.

Wat heb je zelf al gevonden?

Panasonic Viera TX-55CX700 a € 1079,-
pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver

en

Sony Bravia KD-55X8509C a € 999,- (aanbieding)
pricewatch: Sony Bravia KD-55X8509C Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Kwa specs zijn ze vrij gelijk volgens mij. Maar wat heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding. Wat is een betere keus?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Sony X85C met Android TV: prachtige uhdtv met buggy software & pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver lijkt me meer dan voldoende uitsluitsel te geven op je laatste regel in de startpost? ;)

Ongetwijfeld zal er e.e.a. aan updates zijn uitgebracht en kan je beide types even terugzoeken in Televisies & Beamers voor meer up-to-date meningen/info.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
Ik heb zelf ook een KDL-55W809, maar de review is toch inderdaad van een aantal updates geleden. Mag ik aannemen dat er nog steeds voor een Panasonic zou worden gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Beide zijn goede tv's.
En het is kijken naar wat jij persoonlijk fijn vind. Er zijn topics over gebruikers ervaringen over beide televies.
Daarin kan je ook verder kijken of je bv voor een TV wilt gaan met Android TV er op.
Of dat dat niets uit maakt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De updates zorgen er voor dat de 8509C nu wel veel stabieler is. Zelf heb ik gekozen voor de Sony omdat het platform meer potentie biedt en de uniformiteit van het beeld beter is.

Als je de tv voor 999 euro kunt krijgen zou ik voor de Sony gaan :)

Het Panasic platform is wat beperkter. Beide hebben een redelijk beperkt Smart paltform, maar de Sony heeft wel een ingebouwde ChromeCast zodat je alles van je smartphone of tablet, incl iPhone op de TV kunt casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
Bedankt voor jullie adviezen. Lastig om een keuze te maken, omdat het kwa specificaties vrij aan elkaar gewaagd zijn. Tips en adviezen zijn nog altijd welkom. Ik zal zo maar even langs rijden om te kijken of het wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Er_Damn schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:27:
Bedankt voor jullie adviezen. Lastig om een keuze te maken, omdat het kwa specificaties vrij aan elkaar gewaagd zijn. Tips en adviezen zijn nog altijd welkom. Ik zal zo maar even langs rijden om te kijken of het wat is.
Kijk zelf. Ik dacht de CX700 te gaan halen, maar kwam zelf thuis met de Sony :)

Uiteindelijk erg blij mee.
Het is niet meer zo buggy. Je kunt ook handmatig apps installeren en het lijkt een platform

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 04-03-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
Het lastige is dat het niet voor mijzelf is, maar dat ik de keuze moet maken voor mijn ouders. Ik ga in ieder geval een kijkje nemen. Hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Er_Damn schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:48:
Het lastige is dat het niet voor mijzelf is, maar dat ik de keuze moet maken voor mijn ouders. Ik ga in ieder geval een kijkje nemen. Hou je op de hoogte.
Wat je niet aangeeft is hoeveel waarde ze hechten aan smartfunctionaliteit. Gaan ze uitzending gemist kijken? KIJK, Netflix, etc..

Uiterlijk design is vrij gelijk. Minimale (metalen) bezel ziet er strak uit met beide TVs.
Beeldkwaliteit: De uniformiteit van de CX700 is niet altijd even goed en dat is beter bij de Sony.
De kijkhoeken is bij de Panasonic CX700 beter (maar NIET bij de CX750) vanwege het andere type paneel (IPS vs VA) Of dat relevant is, hangt van de opstelling in de woonkamer af.

Ik vond de menustructuur van de Sony beter, maar hoe vaak zit je in de menu's :)?
Een slechte keuze kun je niet echt maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:47
Ik kan alleen spreken voor de Panasonic.
Ik heb deze nu een kleine maand en ben tevreden.
Smart is beperkt, maar alles werkt wel, Netflix, youtube lopen echt vlot. Internet browsen doe ik gewoon niet, daar heb ik een tablet voor.
Een ongelooflijke verbetering tov mijn oude Philips.

Beeldkwaliteit is echtt goed. Je merkt alleen iets van de donkere randen bij uniform witte of lichte beelden.

De Sony heb ik in de winkel zien spelen en die was ook ook goed van beeld, maar kan de software niet beoordelen. Omdat ik hier en daar las dat ze in het begin wat software issues hadden, wou ik na de Philips geen risico nemen.
Als Sony dat nu in orde heeft, dan is de keuze moeilijk...l

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik denk eerlijk gezegd dat beide tv's prima zijn. Ik kom van een Sony en heb nu de 55cx700. Enige wat ik zelf gebruik is youtube en netflix en die werken prima. Beeld is perfect, ook sd en hd content. Design is erg mooi.

Op smarttv zou ik me niet blind staren, daar zijn betere losstaande oplossingen voor als je dat echt intensief wilt gebruiken.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hann1BaL schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:06:
[...]

Wat je niet aangeeft is hoeveel waarde ze hechten aan smartfunctionaliteit. Gaan ze uitzending gemist kijken? KIJK, Netflix, etc..

Uiterlijk design is vrij gelijk. Minimale (metalen) bezel ziet er strak uit met beide TVs.
Beeldkwaliteit: De uniformiteit van de CX700 is niet altijd even goed en dat is beter bij de Sony.
De kijkhoeken is bij de Panasonic CX700 beter (maar NIET bij de CX750) vanwege het andere type paneel (IPS vs VA) Of dat relevant is, hangt van de opstelling in de woonkamer af.

Ik vond de menustructuur van de Sony beter, maar hoe vaak zit je in de menu's :)?
Een slechte keuze kun je niet echt maken :)
De 750 heeft het IPS paneel, niet de 700 ... (de 55CX700 en 55X8505-9C hebben zelfs beiden een Samsung paneel :D )

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 08-03-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

apis29 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:55:
[...]

De 750 heeft het IPS paneel, niet de 700 ... (de 55CX700 en 55X8505-9C hebben zelfs beiden een Samsung paneel :D )
Samsung maakt diverse panelen. De 750 heeft daarom mindere zwartwaarden, maar betere kijkhoek idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:10:
[...]

Samsung maakt diverse panelen. De 750 heeft daarom mindere zwartwaarden, maar betere kijkhoek idd.
De 750 heeft een LG IPS paneel bij alle maten. Bij de CX700 heeft alleen de 55" een Samsung VA paneel ...

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 08-03-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

apis29 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:39:
[...]

De 750 heeft een LG IPS paneel ...
ja en hoe is dat belangrijk? Mijn reactie is op "ze hebben beide een Samsunpaneel" zegt niet dat ze beiden hetzelfde type paneel hebben met dezelfde eigenschappen.

Daarnaast reageerde ik op de beeldkwaliiteit van de 750 met slechtere zwartwaarden OMDAT het een IPS paneel is vs VA paneel, maar daarom ook betere kijkhoeken.

Echter was dat geen onderdeel van de leuze. Het gaat on CX700 vs 8509C. De CX750 is een stuk duurder voor zover ik weet.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de TS: Al een keuze kunnen maken? Heb je de TVs bekeken en indien je een keuze hebt gemaakt? Waarom? Wat gaf de doorslag? Dat kan anderen helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 08-03-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 10:56
Ik ben ook wel benieuwd naar de keuze. Sta op het punt om ook een van deze aan te schaffen.

CX700, 8509C of stiekem iets duurder en de CX750 of 8505C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

assn schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:10:
Ik ben ook wel benieuwd naar de keuze. Sta op het punt om ook een van deze aan te schaffen.

CX700, 8509C of stiekem iets duurder en de CX750 of 8505C
De 8509C is duurder of even duur als de 8505C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Hann1BaL schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:13:
[...]

De 8509C is duurder of even duur als de 8505C :)
Klopt, logich ook 8)7
Was in de war omdat de pricewatch aangeeft dat de 8505C €1.489 is. De topicstarter heeft het over een aanbieding, wel een hele goede lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:44:
[...]

ja en hoe is dat belangrijk? Mijn reactie is op "ze hebben beide een Samsunpaneel" zegt niet dat ze beiden hetzelfde type paneel hebben met dezelfde eigenschappen.

Daarnaast reageerde ik op de beeldkwaliiteit van de 750 met slechtere zwartwaarden OMDAT het een IPS paneel is vs VA paneel, maar daarom ook betere kijkhoeken.
  • "Samsung maakt diverse panelen. De 750 heeft daarom mindere zwartwaarden, maar betere kijkhoek idd."
  • "De kijkhoeken is bij de Panasonic CX700 beter (maar NIET bij de CX750) vanwege het andere type paneel (IPS vs VA)"
De kijkhoek bij de 50" is beter omdat die een Innolux VA paneel heeft en geen Samsung VA en dat het model is dat gereviewed is, niet de 55". En de "IPS/PLS" modellen in Samsung tv's zijn niet van Samsung zoals weleens in reviews gesuggereerd wordt maar van het Chinese BOE.

Maar iig de Sony heeft al een update gehad om HDR aan te kunnen waar dat voor deze Panasonic niet meer verwacht wordt geloof ik, dat kan je ook meenemen in de keuze (aannemende dat het klopt).

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 09-03-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:44
Waarom? kan er toch een keer uit liggen? Zijn genoeg servers die plat gaan door het jaar heen van grote fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
baronruud schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:41:
[...]

Waarom? kan er toch een keer uit liggen? Zijn genoeg servers die plat gaan door het jaar heen van grote fabrikanten.
Het feit dat je je apps niet meer kan gebruiken, vind ik nogal kwalijk. Voor zover ik weet heeft Sony daar geen last van, iig op het Android platform dan.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 09-03-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
tiguan schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:51:
[...]

Het feit dat je je apps niet meer kan gebruiken, vind ik nogal kwalijk. Voor zover ik weet heeft Sony daar geen last van, iig op het Android platform dan.
Een eenmalige storing tov een compleet mislukt platform 8)7 Lees anders het 250 pagina's tellende topic over de sony's van 2015 even. Met de laatste update ook weer een hoop ellende.

Staar je niet blind op specs want de sony heeft geen echte BT2020 standaard maar ze weten de marketing weer goed te gebruiken.

Daarnaast heeft de 65 en 75 inch variant van de Sony een andere soort dimming dan de 55 inch. Local vs edge, dus ook een behoorlijke kwaliteits/contrast verschil binnen dezelfde lijn.

Mocht bovenstaand negatief lijken, ik heb zelf een Sony aangeschaft maar dat was puur omdat het hele smartplatform niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:44
tiguan schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:51:
[...]

Is maar tijdelijk. Zorg dat je een CC als backup hebt. Is maar 35,-
(En inderdaad Sony niet bij Android op moment....., maar wel genoeg uitval bij het PSN... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Malt007 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:58:
[...]

Een eenmalige storing tov een compleet mislukt platform 8)7 Lees anders het 250 pagina's tellende topic over de sony's van 2015 even. Met de laatste update ook weer een hoop ellende.
Ik lees dat topic dagelijks en ik heb geen problemen met de laatste update. ;)

Ik wil verder ook niet Panasonic afkraken. Hardstikke mooi spul. Wilde alleen de topic starter er even op attenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Malt007 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:58:
[...]
Mocht bovenstaand negatief lijken, ik heb zelf een Sony aangeschaft maar dat was puur omdat het hele smartplatform niet gebruikt wordt.
Ik meende dat de Sony noujuist gekozen werd voor het smartplatform.

Je kiest panasonic voor beste beeld/kwaliteit en gebruikt weinig het smartmenu.

OF

Sony voor goede kwaliteit maar ook fijn smartplatform, namelijk Android TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:26

Bever!

3

Ik denk dat Sony in potentie een beter OS heeft omdat er veel derde partijen mee bezig zijn. Echter werkt het nog steeds buggy, zie sony topic. Dus wel een kwestie van rekening mee houden. Panasonic is een prima OS, makkelijk, snel en kwa nederlandse apps ook completer dan sony momenteel. Maar je bent afhankelijk van wat Panasonic aanbiedt in die appstore.. En dat vind ik wel een flink nadeel als je daar meer mee wilt doen. Betreft beeldkwaliteit zijn die sony en pana in mijn ogen gelijk aan elkaar.. Elke verschillen in beeld die je in de winkel ziet zullen mn. instellingen zijn.
Pagina: 1