Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Het lukt mij niet de dvd recorder aan te sluiten op mn TV.
Ik heb gedaan wat de tekeningen op de KPN site vertellen.
Weet iemand hoe en wat?
Is er wellicht een speciale Scartingang van de tv die ik moet gebruiken?

TV: Sony Bravia KDL-50W815B
Recorder: Sony RDR-GX350
KPN box: HMB2260

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 11:04
Ik denk dat ze daar in de handleiding bij KPN vrij duidelijk in zijn. Het word niet aangeraden om een DVD-recorder aan te sluiten. Deze zijn voor een kabel signaal geschikt, niet voor IPTV. Als je toch op wilt kunnen nemen kun je bij KPN het opnemen pakket erbij kiezen.

http://kpn-customer.custh...ur-op-de-tv-ontvanger.#03

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien kun je nog even toelichten hoe je het e.e.a. nu hebt aangesloten (de KPN box en de recorder), en wat je met de DVD recorder van plan bent om te gaan doen? Enkel afspelen of wil je deze werkelijk als recorder gaan gebruiken en zo ja, wat wordt dat de bron, KPN TV beelden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Opnemen om te bewaren. Bron is tv. Scart L1 en L3 geprobeerd van recorder naar scart tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mogelijk kan je wat met de informatie uit onderstaand topic? Niet dat je opname probleem zal worden opgelost maar mogelijk wel een antwoord waarom dat niet zal gaan lukken.

http://forum.kpn.com/t5/I...-tv-ontvanger/td-p/295694

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Lees ik het goed? Vanwege een kopieerbeveiliging is het niet meer mogelijk zo'n ding te gebruiken? Maar ik neem t signaal toch op van de tv rechtstreeks, niet via de kpn kast? Dan kan er toch geen beveiliging tussenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er wordt bijvoorbeeld geen signaal doorgevoerd naar de scart-uitgang als DRM of HDCP actief is. Daar kan wel degelijk een beveiliging tussen komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:17
Alphons schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:47:
Lees ik het goed? Vanwege een kopieerbeveiliging is het niet meer mogelijk zo'n ding te gebruiken? Maar ik neem t signaal toch op van de tv rechtstreeks, niet via de kpn kast? Dan kan er toch geen beveiliging tussenkomen?
Dat is het probleem de aansluitingen op de tv zijn ingangen de tv zend geen beeld uit via start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"de tekening" ?

Wat wil je doen/welke functionaliteit verwacht je ? alleen beeld spelen werkt wel ?

ff in de gauwigheid gekeken. imho kun je beide met hdmi op de tv aansluiten. ik neem aan dat de setop box tegelijkertijd over de scart geeft. die kun je ook op de scart(line1) van de recorder aansluiten

dan neem je op via/van line 1, afspelen gaat opver de hdmi uitgang

[ Voor 141% gewijzigd door Fish op 04-03-2016 19:08 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

martijn- schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:49:
[...]
Dat is het probleem de aansluitingen op de tv zijn ingangen de tv zend geen beeld uit via start.
Dat is dan eigenlijk niet het probleem, de handleiding (die heb je niet gelezen?) zegt iets totaal anders.

21-pins scart-aansluiting (CENELEC-standaard)
inclusief audio/video-ingang, RGB-ingang en TV audio/video-uitgang.

Overigens staat het volgende ook vermeld in de handleiding en is het proberen waard?

Tips
Wanneer u een digitale uitzending bekijkt, kunt u het programma dat u bekijkt, opnemen op het apparaat dat is aangesloten via een SCART-aansluiting. Druk op de OPTIONS-knop, selecteer [SCART REC aan] en voer vervolgens de opnamehandeling uit op het aangesloten apparaat.

Een volledig bekabelde Scart-kabel (alle 21 pinnen aangesloten), is wel een vereiste voor probleemloos gebruik, maar dat lijkt mij logisch.

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 04-03-2016 19:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Geloof me, die tekst zie ik staan in de manual, maar de keuze van 'Scart rec' is nergens te vinden via de knop options. Rara hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Scart van KPN box moet rechtstreeks naar de recorder L1 ingang en L3 is Scart uitgang naar de tv. Van de TV naar de recorder ga je nooit signaal krijgen zoals martijn- al opmerkte ...
Die tv in de instructies heeft nog twee scart connecties dus ik weet niet hoe oud die wel niet moet zijn. Veel nieuwe tv's hebben niet eens meer een scart connectie O-) .

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 05-03-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Alphons schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:12:
Opnemen om te bewaren. Bron is tv. Scart L1 en L3 geprobeerd van recorder naar scart tv.
Ik had hetzelfde probleem.
De KPNopnames zijn kopieer-beschermd, op een enkele zender na zijn alle opnames voorzien van een beveiliging.

Ik heb diverse dvdrecorders geprobeerd, maar op één type kreeg ik de opnames van de KPNdecoder -> dvdrecorder, dat was een lenco vhs/dvd-r combinatie.
Hiermee kon ik op de KPNdecoder de scartaansluiting koppelen naar de composite ingang, en handmatig [play] op de KPN en [rec] op de recorder.

Ik kreeg echter alleen maar een 4:3 opname, ipv de originele 16:9 uitzending ( waarschijnlijk de composite beperking )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Ik blijf dat allemaal raar vinden, dat KPN voor mij bepaalt dat ik niet kan opnemen. Bestaat er een andere mogelijkheid op te nemen, op een harde schijf ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waar je in feite last van hebt is de hdcp protection. Er zijn genoeg tutorials op Internet te vinden die uitleggen hoe je daar vanaf kan komen

Je als je tv het singaal dan nog niet het singaal doorgeeft op de scart dan kun je er nog zoiets bijkopen
http://m.lightinthebox.co...Muqs-31rMsCFQso0wod474Dmw

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Dat ga ik dan eens proberen, dank! Allen
Pagina: 1