Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744463

Topicstarter
Hallo, sinds afgelopen week kan ik geen verbinding meer maken met internet op mijn TV. Als ik verbinding probeer te maken via WIFI or kabel, krijg ik de melding: "Verbonden met lokaal netwerk, maar geen internet verbinding. Controleer de DNS-instellingen in IP-instellingen, of neem contact op met uw internetprovider voor toegang tot internet."

Instellingen die ik op het moment heb:
IP-adres: 192.168.020
Subnetmasker: 255.255.255.0
Gateway: 192.1.168.01
DNS-server: 8.8.8.8

DNS-server al veel geprobeerd, niks werkt.

Gisteren een nieuw modem gehaald in de hoop dat het weer zou werken, maar nog steeds het zelfde probleem.

Zodra ik van mijn mobiel een hotspot maakt, maakt hij meteen verbinding.

Ik kan mij herinneren dat ik ook een aantal poorten open zag staan, die nu verdwenen zijn.

Samsung Live Support snapt er ook niks van, en kan mij ook niet helpen - en mijn Provider snapt er ook niks van.
Dus nu zijn jullie aan de beurt tweakers :)

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik Google puur en alleen op "55JU6650" zonder toevoegingen, trek ik simpel de conclusie dat je een modelletje grijze import hebt bedoeld voor het (voormalig) oostblok zoals Polen en Oekraine. Of die moet werken op een Nederlands/Belgisch ISP, durf ik dan niet te zeggen.

Maar je zegt "sinds afgelopen week" niet meer; is er iets veranderd? Heb je updates voor de TV binnengekregen? Is er iets veranderd op je eigen netwerk? Heb je je internetprovider al gebeld of er toevallig een nieuwe firmware naar je modem is verstuurd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:18:
Als ik Google puur en alleen op "55JU6650" zonder toevoegingen, trek ik simpel de conclusie dat je een modelletje grijze import hebt bedoeld voor het (voormalig) oostblok zoals Polen en Oekraine. Of die moet werken op een Nederlands/Belgisch ISP, durf ik dan niet te zeggen.

Maar je zegt "sinds afgelopen week" niet meer; is er iets veranderd? Heb je updates voor de TV binnengekregen? Is er iets veranderd op je eigen netwerk? Heb je je internetprovider al gebeld of er toevallig een nieuwe firmware naar je modem is verstuurd?
Excuus, het gaat om UE55JU6650. Gewoon eerlijk gekocht bij de Media Markt!

Ik weet wel dat de TV een automatische update had vorige week. In het weekend viel heel het internet weg, en onze internetprovider vertelde dat wij een oudere modem hadden die wel eens uit kon vallen. Met die redenen hebben we een nieuwer modem gekregen, en neem ik aan dat daar de nieuwste firmware op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 744463 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:56:
[...]

Excuus, het gaat om UE55JU6650. Gewoon eerlijk gekocht bij de Media Markt!
Duidelijk!
Ik weet wel dat de TV een automatische update had vorige week.
....
Met die redenen hebben we een nieuwer modem gekregen, en neem ik aan dat daar de nieuwste firmware op staat.
Twee apparaten met nieuwe firmwares. Gezien het feit dat je via je GSM nu wel verbinding kan maken, zou ik bijna zeggen dat je ISP het eerste aanspreekpunt is.

Geen idee hoe technisch je bent maar je zou even Wireshark kunnen optuigen om te kijken wat jouw TV nu precies wil (netwerktechnisch) en bepaalde zaken in de requests handmatig troubleshooten over het modem van je ISP heen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:58:
[...]

Duidelijk!

[...]

Twee apparaten met nieuwe firmwares. Gezien het feit dat je via je GSM nu wel verbinding kan maken, zou ik bijna zeggen dat je ISP het eerste aanspreekpunt is.

Geen idee hoe technisch je bent maar je zou even Wireshark kunnen optuigen om te kijken wat jouw TV nu precies wil (netwerktechnisch) en bepaalde zaken in de requests handmatig troubleshooten over het modem van je ISP heen.
Moet vast wel lukken, kan je mij alleen kort vertellen wat ik hiermee moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou je mij nog willen helpen?
Pagina: 1