Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadjes in voedingsaansluiting afkoppelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Momenteel ben ik de voeding aan het vervangen en kan alle kabels vervangen, los van 1. Hiervan weet ik niet hoe de draadjes uit de aansluiting afgesloten kunnen worden. En vervolgens weer aan te sluiten. Het komt uit een pci led aansturing.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1CStqUl.jpg

...

Beste antwoord (via Luxicon op 04-03-2016 15:20)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het zo zie is het een losse stekker die aan een Molex/SATAplugje zit. Kun je die niet gewoon loshalen en later terugprikken op een connector. Je kunt ook gewoon die 2 draadjes ergens op een ground en 5 of 12V aan te sluiten. Dan kun je 'm overal kwijt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ik het zo zie is het een losse stekker die aan een Molex/SATAplugje zit. Kun je die niet gewoon loshalen en later terugprikken op een connector. Je kunt ook gewoon die 2 draadjes ergens op een ground en 5 of 12V aan te sluiten. Dan kun je 'm overal kwijt.

• Luxicon
TERW_DAN schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:27:
Het klopt dat een losse stekker is van een soort Molex plug, die in de voeding gaat. Ik zou niet weten hoe het vastgezet is, vandaar dat ik mij afvraag hoezo het zo goed strak zit.

Hoe ground / 5V / 12V leidt tot het aansluiten van deze draadjes zegt me niets eerlijk gezegd. :P

...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nou, als je toch kabels aan het vervangen bent lijkt me dat je ook wel ergens een 12V/5V en een ground tot je beschikking hebt. Dan plug je daar dat draadje aan vast, in plaats van dat je 'm weer met dat stekkertje vastzet. Dan kun je 'm gelijk netter wegwerken.

• Luxicon
TERW_DAN schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:33:
Nou, als je toch kabels aan het vervangen bent lijkt me dat je ook wel ergens een 12V/5V en een ground tot je beschikking hebt. Dan plug je daar dat draadje aan vast, in plaats van dat je 'm weer met dat stekkertje vastzet. Dan kun je 'm gelijk netter wegwerken.
Dan ga ik op zoek wat 12V/5V en ground is, bedankt voor de suggestie! Als het netter / makkelijker kan is dat altijd mooi meegenomen. Overigens mag ik nog wel aan de gang met tie rips.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5boZRiE.jpg

...