Netwerkkaart aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573561

Topicstarter
Momenteel woon ik in een studentenkamer waar ik gewoon internet met een kabel heb. Binnenkort ga ik verhuizen, en moet ik in elk geval tijdelijk de mogelijkheid hebben om wifi te ontvangen, dus zonder kabel. Mijn huidige systeem heeft daarvoor geen ondersteuning. Ik kom er niet uit welke component ik aan moet schaffen om gemakkelijk en stabiel wifi te kunnen ontvangen. Een Best Buy Guide kan ik hiervoor helaas niet vinden, en zelfs basistopics over de opties ontbreken op Tweakers. (Of ik heb er overheen gekeken :9 )

Ik zoek een?
Netwerkkaart of USB-dongel voor het ontvangen van Wifi

Wat is je budget?
Ik heb geen vast budget, maar ik zoek iets in de lagere prijsklassen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb nu een pricewatch: ASRock FM2A88M Extreme4+ moederbord, zonder blue-tooth en zonder wifi ontvanger ingebouwd. Ik wil graag wifi kunnen ontvangen binnenshuis, hooguit één verdieping hoger dan de waar de router staat. De computer is twee jaar oud, en is gewoon huis, tuin en keukengebruik.
Een los ding met antennes eraan lijkt me onhandig en lelijk. Liever bouw ik iets in, tenzij de ontvangst daarvan slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-07 13:43
Heb je al reactie hierop? Ben ook benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07 15:48

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Mijn advies is even in pricewatch in te vullen 1 van de volgende dingen:

- WiFi Dongle
- WiFi PCIE

Hier staan behoorlijk wat oplossingen welke je in je PC kunt gebruiken om WiFi ontvangst op je PC mogelijk te maken.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
pricewatch: TP-Link TL-WN823N Is niet heel bijzonder maar voor normaal gebruik in principe voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Hallo dank voor de reacties. Zo'n 4-5 jaar geleden werd door mensen opdit forum de WN822N van TP Link aangeraden. Deze wordt echter sinds Windows 8 niet meer ondersteund en sinds Windows 10 helemaal niet meer zelfs (vandaar dat ik ook kijk voor een nieuwe). Daarom ben ik een beetje huiverig met USB netwerkkaarten, en al helemaal van TP Link, ik vind het echt schandalig dat ze na 4 jaar stoppen met drivers updaten, het dingetje kostte toch 15-20 euro. Iemand die me verder kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-07 16:16
Maak je het jezelf niet veel te moeilijk??
Kijk eens in de pricewatch:

voeg de juist filters toe en je komt bijvoorbeeld uit op zoiets
pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
Niet al te gek aan de prijs en voldoende goede scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Hm 40€ is wel erg veel, na mijn laatste ervaring met TP Link. Zou er een merkbaar verschil zitten tussen zo'n 450Mb/s kaart en een 300Mb/s kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-07 16:16
nino_070 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:17:
Hm 40€ is wel erg veel, na mijn laatste ervaring met TP Link. Zou er een merkbaar verschil zitten tussen zo'n 450Mb/s kaart en een 300Mb/s kaart?
Hij is dus 150 Mb/s sneller :-). Afhankelijk va je doeleinden kan dat een behoorlijk verschil maken.
En je hebt het over je laatste ervaringen met een netwerkkaart. Een netwerkkaart van € 15,-!!! waar ze geen ondersteuning meer opleveren na 1.5 jaar (voor een klein deel van de gebruikers want 8/8.1 is nooit echt populair geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Hallo. Ligt het aan mij of is de onderstaande op alle fronten beter?
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Deze ondersteunt ook bluetooth, is goedkoper, is van een betrouwbaarder merk en heeft een veel hogere 5GHz snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-07 00:03
nino_070 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:38:
Hallo dank voor de reacties. Zo'n 4-5 jaar geleden werd door mensen opdit forum de WN822N van TP Link aangeraden. Deze wordt echter sinds Windows 8 niet meer ondersteund en sinds Windows 10 helemaal niet meer zelfs (vandaar dat ik ook kijk voor een nieuwe). Daarom ben ik een beetje huiverig met USB netwerkkaarten, en al helemaal van TP Link, ik vind het echt schandalig dat ze na 4 jaar stoppen met drivers updaten, het dingetje kostte toch 15-20 euro. Iemand die me verder kan adviseren?
Als ik het goed begrijp heb je dus de WN822N al? Bij mijn Windows 10 PC werkt die gewoon, en ook voor de upgrade vanaf W8.1 had ik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Hallo. Hij werkt wel maar hij geeft om de haverklap de melding dat de DNS_PROBE_STARTED en DNS_EXPIRED enz. Dit geeft hij in combinatie met meerdere routers en op meerdere computers. De drivers zijn niet beschikbaar voor dit apparaat voor Windows 10, omdat ik WN822Nv2 heb ipv WN822Nv3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-07 00:03
nino_070 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:07:
Hallo. Hij werkt wel maar hij geeft om de haverklap de melding dat de DNS_PROBE_STARTED en DNS_EXPIRED enz. Dit geeft hij in combinatie met meerdere routers en op meerdere computers. De drivers zijn niet beschikbaar voor dit apparaat voor Windows 10, omdat ik WN822Nv2 heb ipv WN822Nv3
Hmm, vreemd. Ik heb ook de v2 en gebruik de TL-WN822N_V2_Win8_beta driver. Ik neem aan dat je die geïnstalleerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Logico schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:25:
[...]

Hmm, vreemd. Ik heb ook de v2 en gebruik de TL-WN822N_V2_Win8_beta driver. Ik neem aan dat je die geïnstalleerd hebt?
Na dit bericht heb ik deze geïnstalleerd en tot nog toe werkt hij voortreffelijk! Bedankt!
Ik had blijkbaar gewoon de normale driver nog, die dus niet meer standaard geupdate was. Bedankt voor het redden van 30€ uit mijn portemonnee :)
Pagina: 1