Vreemde Chinese programma's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
Mijn vraag

Ik heb vreemde Chinese programma's op mijn computer staan die ik zelf niet geïnstalleerd heb, 1 van die programma's kan ik niet verwijderen en de andere kan ik ook niet verwijderen, omdat ik geen Chinees spreek.

Hoe verwijder ik deze programma's?

code:
1
2
3
[url=http://updo.nl/file/5ab39cb8.png][img=648,599]http://updo.nl/file/5ab39cb8.png[/img][/url]

[url=http://updo.nl/file/8e90ba20.png][img=800,450]http://updo.nl/file/8e90ba20.png[/img][/url]

Daarnaast heeft mijn virusscanner ook virussen op mijn computer gevonden en verwijdert.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Avast! antivirus scanner
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb geprobeerd de Chinese programma's te verwijderen, maar dat lukte niet, omdat ik geen Chinees spreek. Ik heb ook geprobeerd een ander ongewenst, Engelstalig programma te verwijderen van mijn computer (DailyPcclean) er staat dat hij aan het verwijderen is, maar hij blijft op 0% staan en gaat niet verder.

Die Chinese programma's hebben blijkbaar mijn cookies en browser geschiedenis gewist.

[ Voor 16% gewijzigd door iisschots op 04-03-2016 14:43 ]

Alle reacties

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-11 00:59

ResuCigam

BOFH

Ik zie geen vraag? Wat je het beste kunt doen? De schijf wissen en Windows opnieuw installeren.

We do what we must because we can.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Revo uninstaller gebruiken in veilige modus.

@ ResuCigam dank voor je serieuze antwoord.

NRG

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Dit moet het programma zijn 电脑管家 Computer butler

http://guanjia.qq.com/

Lijkt legit.

QQ is de Chinese MSN en de rest lijkt mij een soort 'pc cleaner' te zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Temraakle op 04-03-2016 13:56 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Oeps. :(

De door de TS gelinkt PNG files geven een waarschuwing door Eset NOD32:
"Blocked by internal blacklist"
Address has been blocked

IP: 149.210.134.83

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 04-03-2016 13:52 ]

Mooie Plaatjes   

• essentials9002
Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/16ec0251.png
Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/6d27a9ff.png
Temraakle schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:50:
Dit moet het programma zijn 电脑管家 Computer butler

http://guanjia.qq.com/

Lijkt legit.
Ja, dat is hem.

[ Voor 28% gewijzigd door essentials9002 op 04-03-2016 13:57 ]

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

继续卸载 is uninstall 2de plaatje rechtse knopje

• essentials9002
Temraakle schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:06:
继续卸载 is uninstall 2de plaatje rechtse knopje
En hier
Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/d130e848.png
?

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Bedankt voor het gebruiken van QQ naam

Dat vakje selecteren

Linkse knopje is Ok

Dan zou hij moeten uninstallen.

• essentials9002
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:48:

Om de een of andere reden download dat programma niet. Vreemd. Misschien blokkeren die Chinese programma's het ofzo.

• essentials9002
Temraakle schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:16:
Bedankt voor het gebruiken van QQ naam

Dat vakje selecteren

Linkse knopje is Ok

Dan zou hij moeten uninstallen.
Het is gelukt, bedankt.

Welke optie moet ik hier kiezen?

Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/16ec0251.png

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Je zou het nu moeten kunnen lezen :P

卸载 is uninstall, die linker dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Temraakle op 04-03-2016 14:24 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Toch ben ik het eens met ResuCigam.

Persoonlijk zou ik het niet zo fijn vinden als mijn virusscanner virussen gevonden heeft en er blijkbaar 'vreemde' software (mogelijk met malware) op mijn pc staat die ik niet zelf geinstalleerd heb.

Full reinstall geeft toch vaak een fijner gevoel.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:04
Die software is waarschijnlijk via een site binnen gekomen of via software van een niet zo koosjere site.
Hoe ik dit weet? *kuch* zelf ook last van gehad. *kuch* Van precies deze malware.

Het is me toen wel gelukt om bijna alles weg te krijgen middels malware bytes.
Maar de tekst als je rechtermuis klikt op een bestand, die ging niet allemaal weg.
Handmatig middels het register e.d. in veilige modus.

Uiteindelijk heb ik voor de zekerheid mijn pc opnieuw geïnstalleerd aangezien alles wat ik op internet vond niet helemaal meer werkte.

Mijn tip zou zijn als je het niet volledig lukt, maak je klaar om je pc opnieuw te installeren.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 17:55
Heb de links naar de bestanden van TS veranderd. Graag dat soort zaken tussen code tags zetten.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

FWiW: mijn virusscanner vindt die 'updo'-filehoster niet een heel goed idee...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:06

D4NG3R

kiwi

:)

Leuk zo'n reactie, maar zeker voor de gemiddelde leek is dat wel de beste oplossing. De kans is vrij groot dat er ergens rotzooi achter blijft.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ResuCigam schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:47:
Ik zie geen vraag? Wat je het beste kunt doen? De schijf wissen en Windows opnieuw installeren.
Dit is het enige goede advies. Als je er al zeker van bent dat je met malware bent besmet zou ik niet vertrouwen op het handmatig deinstalleren van de chinese software waarvan je ook nog eens aangeeft dat je het niet zelf hebt geinstalleerd. Een schone installatie uit evident betrouwbare bron is dan de enige juiste en betrouwbare oplossing. Kijk ook uit wanneer je een backup terug gaat zetten. Wees er zeker van dat die backup schoon is! Patch voor je ook maar iets anders gaat doen na de schone installatie gelijk het OS en alle programmatuur. Alleen op deze manier ben je er zeker van dat je de besmetting hebt verwijderd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

D4NG3R schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:56:
[...]

Leuk zo'n reactie, maar zeker voor de gemiddelde leek is dat wel de beste oplossing. De kans is vrij groot dat er ergens rotzooi achter blijft.
Ach ja eens, maar veel GoT-ers zijn geen leken, en iets leren/opsteken iets wat kapot is maken is veel leuker. Echter dat is mijn ervaring.. Voor velen zal een clean install zonder infected backup verstandiger zijn ;)

NRG

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10 15:04

Jean Paul

Reservebelg

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:03:
[...]

Ach ja eens, maar veel GoT-ers zijn geen leken, en iets leren/opsteken iets wat kapot is maken is veel leuker. Echter dat is mijn ervaring.. Voor velen zal een clean install zonder infected backup verstandiger zijn ;)
Voor elke Windows gebruiker is dit gewoon het beste advies. Virus == verse Windowsinstallatie.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:06

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

Ach ja eens, maar veel GoT-ers zijn geen leken, en iets leren/opsteken iets wat kapot is maken is veel leuker.
Komt de TS over als iemand die verstand heeft van zaken?
Jean Paul schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:04:
[...]

Voor elke Windows gebruiker is dit gewoon het beste advies. Virus == verse Windowsinstallatie.
Mwhah zo ver zou ik nog niet willen gaan, als je enig verstand hebt van waar dat soort meuk zich schuil houd (Roaming / Local) kan je er prima van af komen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bor
  • Nu online

Bor

[...]

Ook wanneer je veel ervaring hebt met computers is een herinstallatie de enige echt betrouwbare oplossing bij een malware besmetting. Sterker nog; juist wanneer je veel ervaring hebt op dit gebied weet je hoe belangrijk dit is.

• essentials9002
Bor schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:57:
[...]

Dit is het enige goede advies. Als je er al zeker van bent dat je met malware bent besmet zou ik niet vertrouwen op het handmatig deinstalleren van de chinese software waarvan je ook nog eens aangeeft dat je het niet zelf hebt geinstalleerd. Een schone installatie uit evident betrouwbare bron is dan de enige juiste en betrouwbare oplossing. Kijk ook uit wanneer je een backup terug gaat zetten. Wees er zeker van dat die backup schoon is! Patch voor je ook maar iets anders gaat doen na de schone installatie gelijk het OS en alle programmatuur. Alleen op deze manier ben je er zeker van dat je de besmetting hebt verwijderd.
Ik herinstalleer Windows liever niet opnieuw. Ik heb de programma's handmatig verwijdert en ik gebruik mijn virusscanner om de virussen te verwijderen.

• Bor
  • Nu online

Bor

essentials9002 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:58:
[...]

Ik herinstalleer Windows liever niet opnieuw. Ik heb de programma's handmatig verwijdert en ik gebruik mijn virusscanner om de virussen te verwijderen.
Ik begrijp dat je liever Windows niet opnieuw installeert. Het is echter wel de enige betrouwbare manier om van de malware af te komen. Wanneer je een virusscanner gebruikt om een systeem te desinfecteren ben je nooit zeker dat de malware echt helemaal weg is en dicht je de gaten waardoor je besmet bent geraakt ook niet. Wat mij betreft is een clean operatie van een virusscanner alleen echt geschikt voor het desinfecteren van bestanden. Een heel systeem red je er niet betrouwbaar genoeg mee. Dat blijkt ook wel gezien je nog steeds troep op jouw pc tegen komt zoals de genoemde onbekende applicaties (en je weet niet wat er nog meer allemaal is gewijzigd en aangebracht) ondanks dat je de virusscanner al zijn werk hebt laten doen.

Als je de gaten en kwetsbaarheden waardoor je besmet bent geraakt niet goed dicht en oplost is de kans op een nieuwe besmetting groot.

• essentials9002
Bor schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:04:
[...]

Ik begrijp dat je liever Windows niet opnieuw installeert. Het is echter wel de enige betrouwbare manier om van de malware af te komen. Wanneer je een virusscanner gebruikt om een systeem te desinfecteren ben je nooit zeker dat de malware echt helemaal weg is en dicht je de gaten waardoor je besmet bent geraakt ook niet. Wat mij betreft is een clean operatie van een virusscanner alleen echt geschikt voor het desinfecteren van bestanden. Een heel systeem red je er niet betrouwbaar genoeg mee. Dat blijkt ook wel gezien je nog steeds troep op jouw pc tegen komt zoals de genoemde onbekende applicaties (en je weet niet wat er nog meer allemaal is gewijzigd en aangebracht) ondanks dat je de virusscanner al zijn werk hebt laten doen.

Als je de gaten en kwetsbaarheden waardoor je besmet bent geraakt niet goed dicht en oplost is de kans op een nieuwe besmetting groot.
Ik kom nu geen troep meer tegen sinds ik ze verwijdert heb.

• Bor
  • Nu online

Bor

essentials9002 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:14:
[...]

Ik kom nu geen troep meer tegen sinds ik ze verwijdert heb.
Dat je geen troep ziet wil niet zeggen dat er niets is achtergebleven. Malware doet vaak erg goed zijn best om buiten het oog van de gebruiker te blijven. Was het maar zo simpel als het handmatig de-installeren van een programma via zijn eigen uninstaller...

Verwijderd

Net als Bor adviseer ik ook een herinstallatie. Dat je op het oog geen troep meer tegenkomt zegt helemaal niets.

• essentials9002
Bor schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:19:
[...]

Dat je geen troep ziet wil niet zeggen dat er niets is achtergebleven. Malware doet vaak erg goed zijn best om buiten het oog van de gebruiker te blijven. Was het maar zo simpel als het handmatig de-installeren van een programma via zijn eigen uninstaller...
Maar als ik Windows opnieuw installeer, raak ik mijn bestanden op spellen kwijt, dan moet ik dus opnieuw beginnen. En ik raak nog andere bestanden kwijt als ik geen backup maak.

• Bor
  • Nu online

Bor

essentials9002 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:21:
[...]

Maar als ik Windows opnieuw installeer, raak ik mijn bestanden op spellen kwijt, dan moet ik dus opnieuw beginnen. En ik raak nog andere bestanden kwijt als ik geen backup maak.
Een backup hoor je dan ook niet te maken van een al geïnfecteerd systeem maar periodiek zodat je er op terug kunt vallen in gevallen als dit.

• essentials9002
Bor schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:25:
[...]

Een backup hoor je dan ook niet te maken van een al geïnfecteerd systeem maar periodiek zodat je er op terug kunt vallen in gevallen als dit.
Ik heb alleen een back up gemaakt van een gedeelte van mijn bestanden, dus niet van alles. Dus ik ga Windows niet opnieuw installeren.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

essentials9002 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:40:
[...]

Ik heb alleen een back up gemaakt van een gedeelte van mijn bestanden, dus niet van alles. Dus ik ga Windows niet opnieuw installeren.
Ok! Maar niet zeuren als al je wachtwoorden online staan, omdat er een keylogger geïnstalleerd staat. :)
Maar stel nou he, dat je hdd het morgen begeeft, dan zou je het ook moeten doen, dua misschien is een goede (!) backup wel belangrijk.

Last.fm | Code Talks

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 00:19

ZaZ

Tweakers abonnee

Savegames e.d kan je ook gewoon terugzetten staan eigenlijk bijna altijd op de standaardplekken.
Wat ik in het verleden wel eens een aantal keren heb gedaan als iemand een computer had die in de war was, was een backup maken met een image programma en dan wel het liefst eentje waarvan je de image later kan mounten als een drive.

Dan als achteraf blijkt dat je toch iets vergeten bent, mount je de image, ga op zoek je de vergeten bestanden en restore ze.
Na een half jaartje ofzo wanneer je al lange tijd niets meer mist gooi je de image weg.

Lekker op de bank

• essentials9002
Afvalzak schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:45:
[...]

Ok! Maar niet zeuren als al je wachtwoorden online staan, omdat er een keylogger geïnstalleerd staat. :)
Maar stel nou he, dat je hdd het morgen begeeft, dan zou je het ook moeten doen, dua misschien is een goede (!) backup wel belangrijk.
Mijn virusscanner geeft aan dat ik geen virussen heb.

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:42
En heb je het ook al verder gescand met Malwarebytes Anti Malware, Superantispyware, Adwcleaner en Junkware Removal Tool (en er zullen nog wel een paar meer goede scanners zijn)?

• essentials9002
friggler schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:01:
En heb je het ook al verder gescand met Malwarebytes Anti Malware, Superantispyware, Adwcleaner en Junkware Removal Tool (en er zullen nog wel een paar meer goede scanners zijn)?
Nee, dat ga ik nu doen.

• Bor
  • Nu online

Bor

essentials9002 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:40:
[...]

Een onverstadige keuze. De kans dat je nog steeds malware op het systeem hebt staan is groot. Wat is meer waard? Het veilig kunnen werken op dit systeem (wellicht gebruik je het voor internet bankieren oid) of een paar savegames (die je ook kunt veiligstellen natuurlijk). Nu je eenmaal een infectie hebt gehad is er niets dat met zekerheid zal kunnen zeggen of alles echt weg is (een malware scanner zal geen alarm geven op bv standaard opengezette Windows onderdelen). Met een beetje pech draai je een keylogger, rootkit of is er een backdoor open gezet. Dat hoeft niet eens met andere componenten te zijn als bijvoorbeeld een Windows eigen telnet. De kans dat jij dat door hebt (op basis van de kennis van dit soort zaken die ik in dit topic terug zie) is echt nihil.

Wat ik niet begrijp is dat je advies vraagt en meerdere keren goed advies krijgt om dit vervolgens gewoon af te doen met " dat ga ik niet doen". Wil je wel de beste oplossing of wil je je er gewoon makkelijk vanaf maken?

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 04-03-2016 18:10 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

En mocht je ooit teksten in een onbekende taal tegenkomen, dan kun je die met deze app: https://www.microsoft.com/en-us/translator/apps.aspx vertalen door je camera erop te richten. De vertaling verschijnt dan in een overlay :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1