Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net mijn nieuwe My Book binnen, met 8TB. Als ik het serienummer bij WD ingeef, krijg ik enkel te zien dat er een 'limited warranty' op zit, meer niet. Opvragen info met tools als Crystal Diskinfo of HD Tune geeft ook geen extra info - type nummer wel, is WDC WD80EZZX-11CSGA0 maar google levert hier niks op.

Weet iemand of dit een gerelabelde HGST is, of een nieuw produkt door WD gemaakt? Rotation speed is 5400, manufactured in Thailand.

Kan de case niet openen zonder kapot te maken (geen schroeven), dus ook label niet zien, benieuwd of dit onder de Red serie valt, want er was geen Green/Blue aangekondigd. Kan je dit aan de firmware zien (want Reds gebruiken NASware meen ik)? Firmware is 83.H0A03.

Snelheid valt best mee (gemiddeld 148MB, op USB3.0), maar de error scan van HD Tune gaat zo te zien bijna een hele dag, 24hr, duren.... :|

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray0755
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-09 13:34
WDC is in ieder geval Western Digital. Er zullen waarschijnlijk 2 4TB schijven in raid0 inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Als ik het typenummer 'WDC WD80EZZX-11CSGA0' zie, denk ik niet dat er twee 4TB schijven in striping mode inzitten, readspeed zou dan ook hoger moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom vraag je dit niet bij de verkoper of via WDC Nederland?
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FuATpEaUVVVBmd0qpNQOBKw8/full.jpg

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Ray0755 - zoals gezegd in titel topic, het is een 8TB schijf, helium gevuld. Specifiek daarom gekocht, om deze helium schijven te kunnen testen. Zie news op tweakers. Pas verschenen onder WD label. Is ook duidelijk zichtbaar door de koelopeningen van de case.

Maar de firmware rapporteert dus WDC en dus zoals je zegt is het een WD gelabelde schijf. Het zou me verwonderd hebben als het niet zo was. Maar de vraag is dus: gemaakt door WD, nieuw type, met de kennis van hun 'dochter' ondernemening HGST, of gewoon een HGST met een ander label er op? Is dit op een of andere manier uit te vissen?

@MAX3400 - echt? Ik zie geen smileys. Denk je echt dat je van WD een ernstig antwoord krijgt op dergelijke vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:10:

@MAX3400 - echt? Ik zie geen smileys. Denk je echt dat je van WD een ernstig antwoord krijgt op dergelijke vragen?
Nee, WDC is een pruts-bedrijf en maakt wazige produkten en weigert garantie enzo. :|

Maar even serieus: je koopt iets gloednieuws, verwacht daar bepaalde performance van of informatie over en dan ga je het op GoT posten terwijl zowel jouw leverancier als de fabrikant uitsluitsel kunnen geven wat er precies geleverd is aan je en mogelijk kunnen vertellen hoe het "device" is opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, WDC is een bedrijf dat zoals alle grote multinationals antwoord geeft met standaard mails, en het vertikt technische details te vermelden aan klanten, vooral als het gewone consumenten zijn, omdat ze denken dat die te dom zijn. Ik draai al 40 jaar mee in de IT, mij moet je niet met dit soort nonsens afkomen. Tenzij je voor WD werkt natuurlijk, dan is dat je job :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:24:
...Ik draai al 40 jaar mee in de IT, mij moet je niet met dit soort nonsens afkomen....
Als dat het argument is om te mogen discussieren, dan laat ik je topic wel voor wat het is... Succes met je 40 jaar en het uitzoeken van een simpel MyBookje... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:03

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Voor iemand die 40 jaar in het vak zit ben ik enorm niet onder de indruk van je vraagstelling. Ik moest drie keer lezen om te snappen wat je eigenlijk wilt weten:

Of de schijf intern een RED schijf is of Green/Blue.

Maar waarom is dat relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar, ik zoek het wel uit. Bedankt voor de constructieve hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:03

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Misschien als je je eind-doel zou willen delen, kunnen mensen je misschien tips aan de hand doen.

Wil je misschien goedkoop aan goede kwaliteit en met juiste firmware (red) 8 TB disks komen voor in een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShiroNeko,

Je ontvangt van andere forumleden serieuze reacties die beoogd zijn jou te helpen met je vraag cq. probleem. Als je hier dan negatief op reageert, is de kans relatief groot dat de daaropvolgende reacties ook negatief zullen zijn.

Besef wel dat jij degene bent die ons om hulp vraagt en dat wij iets van onze tijd opofferen om jou van een goed antwoord te voorzien. Probeer met jouw reactie dan ook uit te stralen dat je onze tijd en moeite waardeert. Dat is natuurlijk ook in je eigen belang zodat je goede reacties blijft krijgen.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:10:
@Ray0755 - zoals gezegd in titel topic, het is een 8TB schijf, helium gevuld. Specifiek daarom gekocht, om deze helium schijven te kunnen testen. Zie news op tweakers. Pas verschenen onder WD label. Is ook duidelijk zichtbaar door de koelopeningen van de case.

Maar de firmware rapporteert dus WDC en dus zoals je zegt is het een WD gelabelde schijf. Het zou me verwonderd hebben als het niet zo was. Maar de vraag is dus: gemaakt door WD, nieuw type, met de kennis van hun 'dochter' ondernemening HGST, of gewoon een HGST met een ander label er op? Is dit op een of andere manier uit te vissen?

Zal ik je dan twee maanden na dato helpen met het "verlossende" antwoord :?

De HDD welke je gekocht hebt is een 100% WD product, gebouwd op het HGST He (Helium) platform en aangezien WD de IP van HGST bezit door de overname plakken ze er een WD label op + WD firmware. Logisch ook want je haalt deze uit een WD My Book. Daar zit dan echt geen HGST branded product in.

Inmiddels heeft WD de WD Gold serie (ook Helium gevuld) geïntroduceerd welke een doorontwikkeling is op dit HGST platform.

..::System Specs::..

Pagina: 1