Auto-speakers beluisteren (waar?!).

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Topicstarter
Zijn er audio-zaken waar ik naar auto-speakers kan luisteren, dus net zoals je die luisterkamers hebt maar dan voor auto-apparatuur?

Ik ben namelijk nogal ontevreden over het geluid dat nu in m'n auto zit en wil eigenlijk wel eens wat goed spul er in zetten (of er in laten zetten).

Hebben jullie nog tips qua winkels en apparatuur? Het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven, maar ik wil geen zooi.

Verwijderd

Staffhorst, daar kan je ze iig LUISTEREN... en verder moet je wat de apparatuurkeuze betreft echt wat specifieker worden want hier kan niemand een passend antwoord opgeven vrees ik...

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

No news is bad news.

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
Okay.. wat ik vooral mis is bass ik heb zelf een Pioneer radio + CD speler wat ik opzich een prima apparaat vind. Ook wil ik de speakers in m'n deuren vervangen door iets van minimaal 80 watt. Dus eigenlijk een subwoofer (heb ik dan een versterker nodig of niet) en 2 speakers voor in m'n deur. Voor de rest heb ik eigenlijk te weinig verstand van dat soort dingen maar ik wil natuurlijk altijd leren. :P

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Correct in Rotterdam

They made me do it.

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08
In Utrecht aan het begin van de Amsterdamsestraatweg heb je een auto-audio speciaal zaak. En ik bedoel ook speciaalzaak :)

[edit]
Is trouwens op de hoek van de Weertsingel
[edit/]

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Is het nou de een a'dam weg of straat? :?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:49
halfords

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 14:16 schreef Yokozuna het volgende:
Allebei :P

• Nacho_Man
Op vrijdag 22 juni 2001 14:16 schreef Yokozuna het volgende:
Ja

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
Okay.. ik ben vandaag even wezen luisteren en ben op een volgend iets uitgekomen.

Een versterker en dan wel de JBL DA-4002 / CT 250:
Afbeeldingslocatie: http://www.kt-radio.dk/WorkZone/test250200/images/KT-Radio-391bd5b2ee4f5.jpg

En als basspijp de Infinity 1200BT eentje met 400 watten (hier kan ik trouwens geen info over vinden op de Infinity site, weten jullie hier misschien iets meer van).

Dit alles in combinatie met een kabelset van Dehlbach moest op 700 piekermannen komen (na wat gezeik over dat ik het te duur vond).
Is dit wat? Kan het misschien goedkoper (ik blijf natuurlijk een Nederlander)?.

edit:
Type nummer van de basspijp veranderd.

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 14:22 schreef Nacho_Man het volgende:

[..]

Ja
Heheh daar schiet ie veel mee op :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Het is de Amsterdamsestraatweg :)

• Nacho_Man
Op zaterdag 23 juni 2001 18:00 schreef Jag het volgende:
Het is de Amsterdamsestraatweg :)
Dat wisten we nou niet :P

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Autosam in Hoorn,
heeft veeeel Pioneer, wat Tdk (ofzo 3 letter merk, klinkt Duits ;) ), Sony en dat goedkope nep philips merk iig.

En een berg subwoofers, versterkers, gouwe kabeltjes en weet ik veel wat meer.. ik loop altijd op allerlei knoppies te drukken tot ze me weg sturen en dan zeg ik dat ik het ergens anders wel koop ;) (nah hoor, is kewle winkel.. )

Edit:
AU! Audiofiel-alert! Ze hebben daar wel setjes tot de 10.000,-, maar daar kun je ook DvD's op kijken. Weet niet of dat wat is? ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
Ik wil eigenlijk weten of de apparatuur die in m'n vorige post staat echt de moeite waard is.. of hebben jullie tips qua andere apparatuur (een beetje in dezelfde prijsklasse).

• pinodambini
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op zondag 24 juni 2001 02:55 schreef PsychoG het volgende:
Ik wil eigenlijk weten of de apparatuur die in m'n vorige post staat echt de moeite waard is.. of hebben jullie tips qua andere apparatuur (een beetje in dezelfde prijsklasse).
In wat voor type auto ga je het inbouwen?
Dus type, bouwjaar etc. Dit voor de maten etc.

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
Peugeot 206 en 2000 is het bouwjaar.

• memphis
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op vrijdag 22 juni 2001 13:36 schreef PsychoG het volgende:
Okay.. wat ik vooral mis is bass ik heb zelf een Pioneer radio + CD speler wat ik opzich een prima apparaat vind. Ook wil ik de speakers in m'n deuren vervangen door iets van minimaal 80 watt. Dus eigenlijk een subwoofer (heb ik dan een versterker nodig of niet) en 2 speakers voor in m'n deur. Voor de rest heb ik eigenlijk te weinig verstand van dat soort dingen maar ik wil natuurlijk altijd leren. :P
Ik heb een Astra van de zaak en die standaard speakers zijn in staat veel te produceren, ook de bas. Maar als je speakers niet in fase staan kan je ook bas missen maar als je gebruik hebt gemaakt van de universele stekkers waarmee je een radio zo kan aansluiten kan dat het geval niet zijn.

Heb je zelf de boel dmv bv. kroonsteentjes aangesloten let dan goed op de plus en de min val alle speakers.

Maar in mijn Kadett GSI heb ik achterin 2x 15" liggen en dat klinkt inderdaad altijd beter :9

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Ga eens lekker een dagje naar Ron de Vries in Zwaag. Daar hebben ze niet alleen het betere spul staan maar weten zo ook eens een goed uitleg te geven (ze proberen niet alleen maar ff snel geld te verdienen). Zoals Soundstream :9~, Rockford Fosgate, Phase Lineair, etc.

• Mystic_Jack
  • Niet online
Bij Speaker&Co en Speakerland kan het ook, heeft alleen geen merken die je meestal ziet in winkels, maar merken die aan zelfbouw doen.
Voor auto's hoef je niets zelf te bouwen, alleen zelf inbouwen. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

In Eindhoven kun je bij Snel inbouwcenters en bij Remco Car Audio luisteren.

Ik moet wel zeggen dat bij Remco de speakertjes niet meer allemaal in topconditie zijn (scheuren in de demo-modellen enzo).

Je krijgt er wel een gratis blikje bij binnenkomst :)

• pinodambini
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op zondag 24 juni 2001 18:16 schreef PsychoG het volgende:
Peugeot 206 en 2000 is het bouwjaar.
Dan is dit wel genoeg voor je auto, zal uitkomen op ongeveer 1400 piekies schat ik.

http://rockets2.rockfordcorp.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/en/-/USD/RFProductSelectionGuide-Start;%24sid%2433s_Ozs3cgKxyxrR1R2_Q3YtOD7yGrx2?CategoryName=RF_SC_QSS500

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
Uhmm 1400 piek ligt toch wel een beetje boven m'n budget.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op maandag 25 juni 2001 18:19 schreef Gemballa het volgende:
Ga eens lekker een dagje naar Ron de Vries in Zwaag. Daar hebben ze niet alleen het betere spul staan maar weten zo ook eens een goed uitleg te geven (ze proberen niet alleen maar ff snel geld te verdienen). Zoals Soundstream :9~, Rockford Fosgate, Phase Lineair, etc.
En Witec. Kep nog een oude 15" Las Vegas woofer liggen. Kopen voor FL 25,-?

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Op maandag 25 juni 2001 22:49 schreef Wekkel het volgende:

[..]

En Witec. Kep nog een oude 15" Las Vegas woofer liggen. Kopen voor FL 25,-?
Vroeger dus hè nu niet meer ;)

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou 't nu dan ook niet meer aanschaffen..
Pagina: 1