Webshop levert maar deel van een set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 20:53
Beste tweakers,

Ondanks dat het product / webshop waar mijn vraag over gaat niet echt tweakers gerelateerd is wil ik toch om wat advies vragen over hoe verder te handelen:

Ik moet bij mijn auto de wiellagers vervangen en na wat zoeken vond ik op een onderdelen site een "Wiellagerset". Nu kan een set meerdere dingen betekenen (set van 2, of een set met bijbehorende onderdelen, etc). Bij navraag werd door een medewerker bevestigd dat het om een zet van 2 wiellagers gaat

Zodoende heb ik de set besteld, echter blijkt bij aflevering dat het dus maar om 1 wiellager gaat. Nu lijkt het dat mij dat ik recht heb op een tweede wiellager echter wil de webshop mij alleen de verzendkosten vergoeden.

Mijn vraag is hoe nu verder? Webshop officieel in gebreke stellen? Heb ik uberhaupt wel recht op het tweede lager?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:53
Retourneren onder WKOA, geld terug (inclusief verzendkosten heen, exclusief verzendkosten terug) en ergens anders bestellen. Tenzij je schriftelijk bevestigd hebt gekregen dat een set uit 2 lagers bestaat, kan je weinig.

[ Voor 27% gewijzigd door Leetness op 04-03-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je hebt er recht op maar verspil er zo weinig mogelijk moeite aan. Dus terugsturen en ergens anders opnieuw bestellen.

Het is de moeite echt niet waard. Gaat tenslotte hooguit om 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Ik heb schriftelijk bevestiging gekregen. Verder vind ik het wel de moeite, het gaat om of 70 euro voor 1 lager, of 70 euro voor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is de prijs wat je normaal voor 1 of voor 2 wiellagers zou betalen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
gambieter schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:32:
Is de prijs wat je normaal voor 1 of voor 2 wiellagers zou betalen?
Vind ik lastig te zeggen, er zijn wiellagers van 100 euro en ook van 50, dus een set van 2 voor 70 is niet super vreemd. Ik heb er niet heel veel tijd aan besteed om te kijken of het goedkoper kan, maar als ik specifiek navraag via whatsapp of het om 1 of 2 stuks gaat, en ik krijg als antwoord 2 mag ik er van uit gaan dat ik er 2 krijg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dat lijkt mij ook.

Ik zou alles, incl. retourkosten claimen o.b.v. verkeerd inlichten en lekker ergens anders kopen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
albino71 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:42:
Dat lijkt mij ook.

Ik zou alles, incl. retourkosten claimen o.b.v. verkeerd inlichten en lekker ergens anders kopen.
Daar zit ik aan te denken, echter is dit niet de eerste keer dat ze een onderdeel verkeerd of anders leveren dan beschreven, dus het is ook een beetje een principe kwestie aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 09:23
Geef aan dat je er vanuit ging dat het er twee waren en dit bevestigd hebt gekregen.

[ Voor 76% gewijzigd door Evyd13 op 04-03-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

anders had het "wiellagerset" moeten heten

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maartenw schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:58:
Een set is naar mijn weten meer dan één, en ik zou ze even erop aanspreken dat er maar één geleverd is. Het kan namelijk een foutje van hun kant zijn.
Set kan in dit geval ook slaan op dat het het geheel is van lager, naaf en ABS sensor. Die drie onderdelen zie ik namelijk ook los verkocht worden.

Desalniettemin, lijkt het me duidelijk dat als je het expliciet navraagt en bericht terugkrijgt dat het een set van 2 is, dat je dan ook een set van 2 kan verwachten. En daarmee is het dus aan de shop om dat op te lossen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Oh. het heette ook wiellagerset. Dat is mijns inziens 1 (compleet wiellager)
De bevestiging dan het er 2 zijn maakt het wel wat ongemakkelijk ja.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1