Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo in bridgemodus R7000 netgear internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 00:37
Ik heb vanochtend mijn Ziggo modem in bridge modus laten zetten om meer uit mijn netgear te kunnen halen, alleen krijg ik het niet werkend.

Ziggo staat in bridge en staat op ip 192.168.178.1, volgens ziggo werkt die naar behoren.

Mijn DHCP range staat op 192.168.1.2 - 254 en heeft als LAN ip 192.168.1.1

De setup wizzard op de netgear kan geen internet vinden, als ik instel om dynamisch het ip nummer op te halen dan krijgt die geen ip nummer toegewezen.

als ik de netgear op ip 192.168.178.254 zet en de gateway op 192.168.178.1 zou het moeten werken maar dat is dus niet zo of moet ik hier een ziggo gateway instellen?

Heb ook geprobeer het MAC adres van de ziggo in te stellen maar dt werkt ook niet

Kortom ik zie iets heel doms over het hoofd, ziggo zegt dat die netgear zou moeten werken zonder aanpassingen.

Iemand een tip?

[ Voor 9% gewijzigd door dominion99 op 04-03-2016 11:46 ]

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 11:36
Het IP range wat je op de Netgear gebruikt heeft niets met de internet verbinding te maken van Ziggo.

Vraagje: heb je het kabel tussen de Ziggo router en je Netgear wel op de WAN poort aangesloten (in de Netgear).

Verder hoef je alleen de Netgear op DHCP modus te zetten. Gebruik ik zelf ook (Ziggo + Netgear R7000). Works a charm. Zelfs default volgens mij.

Tip: Reset je router anders eens en haal de stroom even van je Ziggo modem af.

Gravity sucks...

• dominion99
Je bedoeld dat de LAN range niks met het ziggo internet te maken heeft?

Ja LAN1 zit op de WAN van ziggo (lampjes branden ook)

Met de netgear DHCP modus bedoel je op de WAN kant? dus 'Get dynamically from ISP' optie in the netgear op de 'Internet' tab?

Heb de ziggo modem al herstart en na het zetten van de bridge modus heb ik de netgear gereset en de installatie wizzard doorlopen (daar gaf die eigelijk al aan dat hij niet naar het internet kon)

• 1-0-Ed
Yup. Zou moeten werken als hij in bridge modus staat. Overigens vind ik het IP adres van de Ziggo modem dan nog apart.

Wacht - ik plaats wel even een screenshot van mijn settings... even VPN'en naar huis. Momentje.

Gravity sucks...

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:03
zet de netgear eens helemaal terug naar fabrieksinstellingen.

Ik heb dezelfde router ook ide modem in bridge en die maakt probleemloos contact(hier ook ziggo).
Dus je hoeft niks te veranderen,om de router contact te laten maken met het modem,dat moet automatrisch gebeuren.

Wel zou ik even de modem voor een half uur van het stroom halen,dan krijgt deze een nieuw ip en dan pas de router inschakelen

[ Voor 43% gewijzigd door freaky35 op 04-03-2016 11:56 ]

• dominion99
Ik kan met bovenstaande setup gewoon inloggen op de ziggo modem op 192.168.178.1

Maar jullie netgear heeft dan in het status scherm een Ziggo publiek ip nummer gewoon?

• 1-0-Ed
Zie screenshot

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nUr2cPP.png

Gravity sucks...

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:42
Nee, gewoon nee.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:03
dominion99 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:56:
Ik kan met bovenstaande setup gewoon inloggen op de ziggo modem op 192.168.178.1

Maar jullie netgear heeft dan in het status scherm een Ziggo publiek ip nummer gewoon?
De router moet automatisch een ip krijgen van je modem,ip moet dus via wan op dynamisch staan

Bij mij staat dus bij het tabblad Internet inderdaad een ip die de modem aan de router heeft gegeven en alles staat op automatisch.

[ Voor 14% gewijzigd door freaky35 op 04-03-2016 12:02 ]

• dominion99
Sorry WAN van netgear :>

• dominion99
Bedankt voor het screenshot, dat ik eigelijk wat ik had verwacht. Ga nu de netgear router resetten.

Kunnen jullie wel op de ziggo modem nog komen? Ik kon daar straks zien dat er 1 LAN was verbonden, dat was dan het ip nummer van de netgear, vond ik eigelijk wel vreemd of klopt dat?

Edit: Ok topic kan op slot, netgear reset gedaan wizzard detecteert nu de router en voila internet

Thanks voor de tips!

[ Voor 17% gewijzigd door dominion99 op 04-03-2016 12:24 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:24

D4NG3R

kiwi

:)

Ik vraag mij sterk af of dat ding wel in bridge modus staat. In principe zou je op LAN1 van het Ziggo modem jouw externe IP adres moeten krijgen en niet 192.168.178.1.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ziggo staat in bridge en staat op ip 192.168.178.1
Da's dan geen bridge? (Tenzij Ziggo het nu anders doet) Maar 192.xxx = LAN ip = je Ziggo is nog altijd een router oftewel geen bridge modus actief.
als ik de netgear op ip 192.168.178.254 zet en de gateway op 192.168.178.1 zou het moeten werken maar dat is dus niet zo of moet ik hier een ziggo gateway instellen?
Dat werkt alleen als je Ziggo NIET in bridge staat, en dan zit je ook nog met dubbel NAT wat sowieso af te raden is (werkt wel, alleen niet erg handig).
Als je Ziggo modem bridged staat zou je Netgear een IP moeten krijgen wat niet begint met:
10.
172.
169.254
192.
Probeer een laptop/desktop direct op de Ziggo aan te sluiten (LAN1 dacht ik bij bridge?) en kijk of die een IP krijgt en zo ja, of dat IP begint met een van die vier. Zo ja dan staat je Ziggo niet bridged, krijg je wel een IP maar begint die niet met 10, 172, 169 of 192 dan staat je Ziggo bridged. Als je helemaal geen IP krijgt kan je de ziggo proberen te resetten enz. maar dan hangt het er vooral van af of die bridged staat of niet,

Fixing things to the breaking point...

• dominion99
Ik denk dat ik achteraf te snel mijn netgear had gereset na het omzetten na bridge modus van de ziggo modem. Want na een 2e reset van de netgear en een reboot van de ziggo modem nog een keer tussendoor werkte eigelijk direct wel alles zoals je zou verwachten.

De netgear heeft nu gewoon het ziggo ip nummer in zijn scherm staan en zo had ik het ook verwacht maar dat werkte de 1e keer helemaal niet.

Nogmaals dank voor jullie 'snelle' reacties
Pagina: 1