Ik ben bezig om een excel bestand te maken. In dit bestand kan je producten/materialen selecteren. Dit zijn allemaal onderhoud en reinigingsproducten voor hoorapparaten. Bij ieder soort hoortoestel horen een aantal batterijen, toonbochten, slangetjes enzovoort. Deze gegevens staan vast en worden door mddel van een zoek formule samengesteld. Daarnaast is er een mogelijkheid om losse materialen aan te kruizen door middel van een ja of nee knop. Dit hele blad met formules werkt goed en de aantallen met de prijzen kloppen.
Nu komt mijn probleem. Wanneer een bepaald soort hoortoestel is gekozen en daarnaast is er een bepaald artikel besteld dan moet het resultaat zijn dat er een cel waar nu leveraantal 1 staat, dit 0 moet worden. Zo krijgt de klant een extra voordeel.
Ik ben nu zover dat ik wel een waar of een onwaar krijg in mijn formule: =EN(C20="ja",C3="RIC")
Maar ik weet niet hoe ik dit kan ombouwen dat er in het veld waar nu een andere formule staat, dat dat veld 0 wordt. in het veld wat 0 moet worden staat de volgende formule: =ALS(E28="waar",0,(VERT.ZOEKEN(Gegevens!$B$13,'Abovorm-A'!$A$2:$M$41,7,ONWAAR)))
Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.
Groet,
Harrold
Nu komt mijn probleem. Wanneer een bepaald soort hoortoestel is gekozen en daarnaast is er een bepaald artikel besteld dan moet het resultaat zijn dat er een cel waar nu leveraantal 1 staat, dit 0 moet worden. Zo krijgt de klant een extra voordeel.
Ik ben nu zover dat ik wel een waar of een onwaar krijg in mijn formule: =EN(C20="ja",C3="RIC")
Maar ik weet niet hoe ik dit kan ombouwen dat er in het veld waar nu een andere formule staat, dat dat veld 0 wordt. in het veld wat 0 moet worden staat de volgende formule: =ALS(E28="waar",0,(VERT.ZOEKEN(Gegevens!$B$13,'Abovorm-A'!$A$2:$M$41,7,ONWAAR)))
Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.
Groet,
Harrold