Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 648022

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een oude monitor waar ik graag iets mee wil doen. Ik had een idee om er een Chromecast op aan te sluiten maar ik heb een VGA aansluiting. Ik heb ergens anders al gelezen dat je een converter nodig bent met externe power. Ik heb er 1 gevonden maar ik wil graag weten of het werkt voor ik hem koop.

http://m.aliexpress.com/i...-zr7IeyZZB&aff_platform=y

Werkt dit ook bij Android mini pc sticks? De wifi bij mij thuis is zwaar bagger... Ik weet dat Chromecast alles via Wifi doet dus ik hoop dat zoiets ook werkt..

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 648022 op 04-03-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij zoek je een HDMI to VGA convertor; dat is niet degene die je op Aliexpress gevonden hebt.

En als je snel had gezocht op "chromecast 4:3", dan kom je erg simpel via Google al meerdere andere posts/sites tegen waar mensen problemen melden met het afspelen van sommige media en/of het aansturen van niet 1080p-monitoren.

Mogelijk dat je iets meer informatie/inzet kan opsnorren, je startpost aanpassen en hopelijk kunnen we dan een duidelijker antwoord formuleren om jouw oudere monitor een nieuw leven in te blazen.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 04-03-2016 10:01 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]MAX3400 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:00:
Volgens mij zoek je een HDMI to VGA convertor; dat is niet degene die je op Aliexpress gevonden hebt.

Ik had het zelf ook al gezien en aangepast, die jij hebt gevonden is niet met voeding... Werkt dat ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 648022 op 04-03-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 648022 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:45:

Werkt dit ook bij Android mini pc sticks? De wifi bij mij thuis is zwaar bagger... Ik weet dat Chromecast alles via Wifi doet dus ik hoop dat zoiets ook werkt..
WiFi & bagger zegt niks. Als je niets wil casten, hoef je dus geen WiFi te hebben. Als je wil Netflixen, vereist het minstens 3Mbit voor SD-series en 20Mbit voor UHD.

Het lijkt me zaak om dus niet alleen te roepen "WiFi is bagger" maar eerst eens op te zoeken welke bandbreedtes je nodig wil/moet hebben om bepaalde zaken over de Chromecast te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry maar daar haak ik af...

Wij hebben geen glasvezel ed maar een simpele mifi hotspot met 10gb 3g....

Ik zoek een antwoord en geen kritiek.. Ik heb ee zeer weinig verstand van en wil gewoon mijn monitor een nieuw leven in blazen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 648022 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:32:

Ik zoek een antwoord en geen kritiek..
Ik geef je meerdere antwoorden. Allen kunnen leiden tot een normaal gebruik van je oude monitor in combinatie met een "wireless casting device". Dat je geen idee hebt wat ik zeg, is vervelend maar ik zeg alleen wat er in de specificaties van een Chromecast staat of wat er in de specificaties van een Netflix staat.

Je beschrijft ook volledig niet waarom je een Chromecast (of aanverwant device) wil kopen en wat je ermee wil gaan doen. De devices zelf doen amper wat en als je inderdaad over WiFi (interne netwerk of over internet) zaken wil gaan streamen, dan is dus een betrouwbare WiFi-omgeving een vereiste.

De vereiste is dat je x aantal Mbit bandbreedte moet hebben naar je Chromecast toe om, bijvoorbeeld Netflix te kunnen gebruiken. Je zal ook x aantal Mbit moeten hebben om bijvoorbeeld UitzendingGemist te kunnen gebruiken. Of om je vakantie-video van een ander device zoals je GSM door te sturen naar de Chromecast.

Als je hier niets mee kan, hebben we wel een uitdaging; simpeler dan dit kan ik het niet maken. Ik ben bang dat als je met je vraagstelling naar de Mediamarkt of de BCC gaat, dat je exact dezelfde vragen gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, bedankt daar kan ik iets meer mee...

Dus een android tv zou een betere oplossing zijn in een - niet zo stabiele wifi omgeving-?

En een adapter zoals de link in mijn eerste bericht werkt? Of zou dat niet opgepakt worden door een monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 648022 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:58:
Dus een android tv zou een betere oplossing zijn in een - niet zo stabiele wifi omgeving-?
Nee, dat zegt hij ook nergens. Die zal ook tegen de bandbreedte beperking aanlopen.

Je moet weten wat je nodig hebt, en welke snelheid je kunt behalen om te weten of dat wel of niet gaat werken. Of dat nu via een Chromecast gaat, of een andere apparaat, die bandbreedte heb je toch nodig.

En of zo'n adapter werkt is altijd een beetje afwachten, net als de beeldkwaliteit van zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een android stick kan je ook offline gebruiken. Dat is een conclusie die ik leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die kun je ook offline gebruiken, de vraag is dan alleen wat je ermee wilt doen. Je kunt op veel van die Android dingen prima mediafiles afspelen. Dan heb je niets meer te maken met je WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is wat nu mijn plannetje is inderdaad, gewoon een sdkaartje met films er in drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 06:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:14
Of een Raspberry PI met open elec erop.
Pagina: 1