Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neviathien
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo allemaal!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende:

Mijn vraag
Sinds drie weken heb ik een mysterieus geluid op mijn telefoon.

-- klik hier voor het geluid ---

Ik heb géén idee wat voor geluid het is. Het zijn twee geluidjes. Eentje lijkt een 'jeej aangesloten' geluidje te zijn de ander een ontkoppel geluidje. Wat hij aansluit en ontkoppeld is mij een raadsel.

Het geluidje komt als ik met m'n telefoon bezig ben. Als mijn telefoon gewoon op tafel ligt, is hij gelukkig stil. Als hij op modus 'stil' staat, speelt hij het geluid ook niet af. Helaas kan ik hem niet steeds op "stil" hebben staan, want ik moet oproepen wel horen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb mijn telefoon al gereset naar de fabrieksinstellingen, maar dat werkte niet.
Ik ben al mijn apps langs gegaan en heb aangevinkt dat ik meldingen niet op prijs stel.
Gegoogelt, maar ik weet nog steeds niet wat de bron is van het geluidje.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy S5
Android 5.0.2
Vodafone

[ Voor 0% gewijzigd door Neviathien op 04-03-2016 09:41 . Reden: link werkte niet ]

Tijd, een getikt verzinsel. Leuk om aan de muur te hangen.

Beste antwoord (via Neviathien op 04-03-2016 12:56)

• CheeseOmelette
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 20:29
Volgens mij is dit het geluid van het koppelen/ontkoppelen van de NFC. Hoor ik ook vaak als ik mijn telefoon op mijn portemonnee heb liggen en ontgrendel, dan leest ie heel even de chip van mijn OV-chipkaart.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Ik hoop voor je dat iemand het geluidje kan plaatsen bij een bepaalde handeling op een Samsung. Ik heb er zelf nl geen dus kan ook niet voor je uitproberen.

Als je een reset hebt gedaan naar fabrieksinstellingen en het probleem is er nog steeds, dan denk ik zelf aan vuil in de koptelefoon aansluiting of dat de sd-kaart niet goed vast blijft zitten? Het lijkt inderdaad op een koppel/ontkoppel geluidje.

Edit:
Nu ik er wat langer over denk lijkt het geluidje wel op het koppelen en ontkoppelen van de lader? Heb dat wel eens gehoord bij collegae. Heb je er ook last van als de telefoon aan de lader ligt?

[ Voor 20% gewijzigd door -MD- op 04-03-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Z
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04 20:10

D_Z

Het klinkt een beetje als geluid wat bij Google Now hoort. Is het mogelijk dat de headphone jack een beetje gaar is en dat de telefoon denkt dat deze input krijgt via een externe microfoon (zo eentje die je in oortjes hebt zitten)? Misschien zit er ook rommel in de jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 01:08

skoozie

SCSI

Het is een ander geluidje dan het oplaad geluid op mijn S5, die had ik ook geprobeerd... Het geluid heeft iets weg van mijn Geluid scherm vergrendeling, maar dat is het net niet. Heb je alles uit staan bij: Instellingen - geluiden en meldingen - overige geluiden?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CheeseOmelette
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 20:29
Volgens mij is dit het geluid van het koppelen/ontkoppelen van de NFC. Hoor ik ook vaak als ik mijn telefoon op mijn portemonnee heb liggen en ontgrendel, dan leest ie heel even de chip van mijn OV-chipkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neviathien
Sinds ik NFC heb uitgezet heb ik het niet meer gehoord!
Jeetje, wat een zoektocht om daar achter te komen.

Thanks!! Ik ben zo blij!
---

Ik had alles uitstaan bij 'overige geluiden', maar hij ging vrolijk verder met bliepen. De jack heb ik ook geprobeerd, maar dat bleek het ook niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is idd NFC, heb ik ook gehad. Heb je toevallig een hoesje om je telefoon met je bankpas erin? Want dat verklaart waarom hij piept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neviathien
Yup ;) Ontzettend handige hoesjes als je het mij vraagt. Ben blij dat ik het nu weet en dat ik het kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 786113

Ik heb een nieuwe S5 neo en heb ook deze geluidjes, soms de hele tijd achter elkaar, nu las ik hier van NFC en ik heb inderdaad mijn pinpas in mijn hoesje. Heb nu NFC uitgeschakeld---> naar instellingen en dan staat er in het rijtje waar WIFI ook in staat "NFC en betaling" en die aan klikken en dan op "uit" zetten.Ik zal in de gaten houden of het nu over is en zal het jullie laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 786113 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:42:
Ik heb een nieuwe S5 neo en heb ook deze geluidjes, soms de hele tijd achter elkaar, nu las ik hier van NFC en ik heb inderdaad mijn pinpas in mijn hoesje. Heb nu NFC uitgeschakeld---> naar instellingen en dan staat er in het rijtje waar WIFI ook in staat "NFC en betaling" en die aan klikken en dan op "uit" zetten.Ik zal in de gaten houden of het nu over is en zal het jullie laten weten.
Een oud topic kicken met hetzelfde probleem is niet nodig. Hier komt dus een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.